Mammalivet med et lite hjerteplaster

Så godt med en god UL og alt bra med mageboeren. tipper det ikke er negativt med en som har overskudd til å sprelle og styre og holde på der inne.

Gratulerer så mye med overstått ultralyd! Må ha vært en utrolig deilig følelse å få høre at alt ser bra ut så langt! Så er det nok ikke lenge til du kjenner spark og bevegelser godt :D

Takk! Det var en skikkelig lettelse, jeg var ør av nerver da jeg lå på benken og venta på at bildet skulle komme opp.

Så godt å høre at du hadde en fin opplevelse denne gangen, og at alt så bra ut med lille dings :Heartred Flott at de fikk satt deg opp på time hos legen du hadde i uke 8. Må være veldig greit at du slipper å bekymre deg for hvilken lege du treffer neste gang :)

Det var skikkelig godt, og legen var utrolig hyggelig og trivelig. Kjente veldig på at jeg grua for hvilken lege jeg fikk denne gang, da hun fra forrige time gikk frem og tilbake i gangen. Pulsen steg for hver gang jeg hørte eller så henne. Sånn skal det ikke være, og jeg skal reservere meg mot å få time hos henne. Det er lettere å reservere seg mot en lege enn å få en spesiell.

Så fint at alt er bra, og at du fikk en fin opplevelse denne gang ❤️ Med så mye oppfølging er du i gode hender :) Dette kommer til å gå så fint ❤️❤️ Tenk at i sommer er dere 3 pluss masse bikkjer ;) Kos deg og nyt tida, masse goklemmer ❤️❤️

Takk, håper det. :Heartred

Blir en travel sommer og høst, gleder meg! :D

Gratulerer med vel overstått ultralyd. Her strevde hun ikke med å få tatt mål, men hun strevde litt med å få sjekket indre organer, for han sprella seg vekk med en gang hun fikk et godt bilde. Var ikke så sjenert med understellet da. :knegg:

Jeg velger også å tenke at masse liv og røre er positivt, mannen er hakket mer negativ, og utbrøt "herregud, han har ADHD!" når han var på det verste der inne. Haha...

Takk! :) Her måtte hun jobbe litt for å få til greie stillbilder til å måle på, spesielt da hun skulle måle hodet. Syns det var morsomt å se på, og det er jo bare positivt med liv og røre syns jeg. :D Og de fikk jo sjekka det de skulle, om enn måtte konsentrere seg litt mer. :p Her ble kjønn litt vanskelig å se for morkaka skygga litt for også. Jeg tror det er jente, så veldig spent på om jeg har rett. :)

Haha, gruer vel for aktiviteten utenfor magen kanskje. :knegg:

Gratulerer med overstått OUL og at alt er bra! :) Så bra at du hadde en bedre opplevelse denne gangen :)

Dette kommer til å gå bra ❤️

Takk. :Heartred

Håper virkelig det. :happy:

Så godt med en god UL og alt bra med mageboeren. tipper det ikke er negativt med en som har overskudd til å sprelle og styre og holde på der inne.

Nei, jeg vil tro det bare er positivt. I alle fall når lillemann lå så rolig på OUL forrige runde.

Nå har jeg pakket ned fire kasser med klær fra størrelse 50 til 64. Var et par i 68 også. Flest i 52 og 62. Sorterte bare litt grovt, og plukket vekk endel av plaggene med svære hetter eller som ikke helt passer i et hjem med lyse hunder (sorte "fløyelsbukser f.eks). Fikk beskjed om at det jeg ikke skal bruke selv bare skal gis videre. De skal visst ikke ha flere, i alle fall ikke søsteren min. :hilarious:

Kikka ikke så nøye over dem, men skal gjøre det når de skal tas frem og legges i kommoden for å se at ikke det mangler noe. Og ev. plukke vekk de mest guttete klærne dersom magefølelsen stemmer. De fleste plaggene kan fint brukes av begge kjønn da, så er ikke så mange det er snakk om. Liker gjenbruk jeg, og klærne var jo ikke slitt i det hele tatt.

Takk! Det var en skikkelig lettelse, jeg var ør av nerver da jeg lå på benken og venta på at bildet skulle komme opp.

Det var skikkelig godt, og legen var utrolig hyggelig og trivelig. Kjente veldig på at jeg grua for hvilken lege jeg fikk denne gang, da hun fra forrige time gikk frem og tilbake i gangen. Pulsen steg for hver gang jeg hørte eller så henne. Sånn skal det ikke være, og jeg skal reservere meg mot å få time hos henne. Det er lettere å reservere seg mot en lege enn å få en spesiell.

Takk, håper det. :Heartred

Blir en travel sommer og høst, gleder meg! :D

Takk! :) Her måtte hun jobbe litt for å få til greie stillbilder til å måle på, spesielt da hun skulle måle hodet. Syns det var morsomt å se på, og det er jo bare positivt med liv og røre syns jeg. :D Og de fikk jo sjekka det de skulle, om enn måtte konsentrere seg litt mer. :p Her ble kjønn litt vanskelig å se for morkaka skygga litt for også. Jeg tror det er jente, så veldig spent på om jeg har rett. :)

Haha, gruer vel for aktiviteten utenfor magen kanskje. :knegg:

Takk. :Heartred

Håper virkelig det. :happy:

Nei, jeg vil tro det bare er positivt. I alle fall når lillemann lå så rolig på OUL forrige runde.

Nå har jeg pakket ned fire kasser med klær fra størrelse 50 til 64. Var et par i 68 også. Flest i 52 og 62. Sorterte bare litt grovt, og plukket vekk endel av plaggene med svære hetter eller som ikke helt passer i et hjem med lyse hunder (sorte "fløyelsbukser f.eks). Fikk beskjed om at det jeg ikke skal bruke selv bare skal gis videre. De skal visst ikke ha flere, i alle fall ikke søsteren min. :hilarious:

Kikka ikke så nøye over dem, men skal gjøre det når de skal tas frem og legges i kommoden for å se at ikke det mangler noe. Og ev. plukke vekk de mest guttete klærne dersom magefølelsen stemmer. De fleste plaggene kan fint brukes av begge kjønn da, så er ikke så mange det er snakk om. Liker gjenbruk jeg, og klærne var jo ikke slitt i det hele tatt.

Skjønner at du var veldig spent og nervøs ja! Utrolig glad for at du fikk en så positiv opplevelse!

Genialt å arve litt klær da! De fleste har vel rukket å bli brukt 2,5 ganger, så det er vel så godt som nytt! Håper du koser deg masse med å sortere og ordne med babyutstyr! :)

Så godt med en fin ultralyd ❤️ Gratulerer så mye :)

Skjønner at du var veldig spent og nervøs ja! Utrolig glad for at du fikk en så positiv opplevelse!

Genialt å arve litt klær da! De fleste har vel rukket å bli brukt 2,5 ganger, så det er vel så godt som nytt! Håper du koser deg masse med å sortere og ordne med babyutstyr! :)

Jeg er også veldig glad for det, etter å ha hatt et par håpløse leger. Men fremover skal jeg være flinkere til å spørre etter spesifikke leger, og håpe at de har plass. Er jo i alle fall tre stykker jeg føler meg trygg på nå. Skal i alle fall spesifikt be om å ikke få den forferdelige legen ...

Ja, veldig! Bra for pengeboka og bra for miljøet. :)

Så godt med en fin ultralyd ❤️ Gratulerer så mye :)

Takk. :)

Ble jo flytta en dag så da er jeg 18+0 i dag. Kjedelig å bli flytta den veien, men når det bare var med en dag skal jeg vel ikke klage. Jeg går jo neppe helt frem til termin uansett. :p

Så godt å høre at alt stod bra til og at det ble en fin opplevelse :-) :Heartred Blir spennende å se om magefølelsen din stemmer på kjønn da:joyful:

Gratulerer med vel overstått OUL ❤️
Jeg skal også på vekstkontroll og doppler i uke 24, den 16. februar faktisk, så ganske likt som deg. Pga. marginalt navlesnorfeste her.

Har ikke vært innom dagboka du på en stund - GRATULERER med vel overstått ordinær ultralyd ❤️ Ble så glad for å se at det var en bedre opplevelse denne gangen, og for at det virker som at du får en tryggere oppfølging fremover.
Masse sprelling og god vekst er de beste tegnene på at morkaka fungerer, så tenker lille dings har det fint i magen din :) ❤️
Det ble ikke gjort blodstrømsmålinger på det tidspunktet, men jeg husker at jeg i uke 12 og 15 reagerte på at jenta vår lå så mye mer stille enn i uke 10, så min morkake funka dårlig allerede fra det tidspunktet. Denne gangen har det derimot vært vill fest og masse sprelling hele veien :)

Så godt å høre at alt stod bra til og at det ble en fin opplevelse :) :Heartred Blir spennende å se om magefølelsen din stemmer på kjønn da:joyful:

Ja, er veldig spent der!

Gratulerer med vel overstått OUL ❤️
Jeg skal også på vekstkontroll og doppler i uke 24, den 16. februar faktisk, så ganske likt som deg. Pga. marginalt navlesnorfeste her.

Takk. :) Skal inn dagen etter meg du da. :) Satser på at det er finfin vekst hos begge to!

Har ikke vært innom dagboka du på en stund - GRATULERER med vel overstått ordinær ultralyd ❤️ Ble så glad for å se at det var en bedre opplevelse denne gangen, og for at det virker som at du får en tryggere oppfølging fremover.
Masse sprelling og god vekst er de beste tegnene på at morkaka fungerer, så tenker lille dings har det fint i magen din :) ❤️
Det ble ikke gjort blodstrømsmålinger på det tidspunktet, men jeg husker at jeg i uke 12 og 15 reagerte på at jenta vår lå så mye mer stille enn i uke 10, så min morkake funka dårlig allerede fra det tidspunktet. Denne gangen har det derimot vært vill fest og masse sprelling hele veien :)

Takk! Er litt mer rolig i forhold til oppfølgingen nå, særlig siden jeg kan velge vekk leger (og tildels velge leger også, så lenge de har ledig tid).

Håper det. Jeg reagerte på OUL på at gutten vår var så rolig. Jordmora kommenterte at han var så grei for han lå i samme stilling så det var lett å få tatt mål og bilde. Da hadde jeg OUL i uke 20. I uke 10 og 12 så hadde han jo sprella og nærmest tatt salto ... Helt motsatt nå, legen sukka et par ganger og poka i magen for å få snudd bøllefrøet. Og kosebilde var umulig å få til. :knegg: Måtte det fortsette! :Heartred

Jeg har muligens funnet kjole til bryllupet i juli. Var inne på Zalando for å se etter gravid-klær, og plutselig kikka jeg på hvite ballkjoler i stedet for. :angel12 Falt veldig for denne:

SID21C009-A11@8.jpg

Veldig sommerlig, og virker ikke å være for tettsittende og tung. :) Vi skal ha utendørs vielse, og den ser jo veldig passelig ut til det. Beste av alt, den kosta under 1500 kroner. Da kan jeg kjøpe dyrere sko og veske! :hilarious::hilarious:

For en nydelig kjole ❤️❤️❤️
Blir stas med bryllup!

Krysser fingrene for at sprellinga fortsetter, og at du får kjenne mer av det snart også :)

Flott kjole!

Den var kjempefin ❤️❤️

Kjempefin kjole! Blir kanskje vanskelig å amme/pumpe i den, men du må vel uansett åpne helt opp i ryggen for å få ammet i en brudekjole vil jeg tro :) Er nok i hvert fall greit å ha noe som har litt rynker og sånt over magen!

For en nydelig kjole ❤️❤️❤️
Blir stas med bryllup!

Krysser fingrene for at sprellinga fortsetter, og at du får kjenne mer av det snart også :)

Ja, syns den var veldig fin. :)

Håper det, syns kanskje jeg aner noe svakt noe. Kjip plassering av morkaka, men så lenge den fungerer og gjør jobben sin skal jeg ikke klage.

Kjempefin kjole! :) hvor lenge etter termin er bryllupet?

Nesten 7 uker. :hilarious:

Kjempefin kjole! Blir kanskje vanskelig å amme/pumpe i den, men du må vel uansett åpne helt opp i ryggen for å få ammet i en brudekjole vil jeg tro :) Er nok i hvert fall greit å ha noe som har litt rynker og sånt over magen!

De fleste kjoler er vanskelige der ja, både brudekjoler og andre. Er lite amme-vennlige kjoler syns jeg, og de jeg har sett på er ikke så veldig fine. :p

Men får se hva jeg ender opp med. Skal å prøve en brukt brudekjole etterhvert nå, som er justerbar både opp og ned i størrelse. Vanskelig dette, særlig siden jeg har litt stramt budsjett (vi har valgt dyrt lokale så må stramme inn andre steder, og jeg får vondt i magen av tanken på å bruke ørten tusen på antrekk, får jo ikke så mye når en selger kjoler brukt heller så).

Flott kjole altså

Screenshot_20180113-090445.png

Ikke så mye å si. Fin form, magen er ca der den var da jeg la ut bilde i jula, men nå kjenner jeg livmora mye bedre/mer. Tror kanskje jeg kjente et ørlite blaff idag, men har hatt endel luft så kan være det. Selv om jeg egentlig kjenner forskjell da.

Jeg vil kjenne liv nå! Skikkelig tydelig med liv! *sukk*

Tenk at du straks er halvveis! :) Håper du snart kjenner skikkelig med liv, det er frustrerende å vente. Vet du hvor morkaken ligger? Når kjente du liv forrige gang?

Tenk at du snart er halvveis :) Det er sikkert ikke mange dagene til du kjenner liv hver dag!

Tenk at du straks er halvveis! :) Håper du snart kjenner skikkelig med liv, det er frustrerende å vente. Vet du hvor morkaken ligger? Når kjente du liv forrige gang?

Husker ikke, men tror det var rundt denne tiden jeg var sikker på at det jeg kjente var liv. Litt før kanskje, men da lå morkaka på toppen-ish. Nå ligger den på framsida. Urettferdig plassering altså. :hilarious:

Tenk at du snart er halvveis :) Det er sikkert ikke mange dagene til du kjenner liv hver dag!

Ja, bare litt over ei uke til det jo! Rart å tenke på. Og det at jeg nærmer meg de skumleste ukene...

Jeg tror dessverre det kan ta tid før jeg kjenner det skikkelig, pga hvor morkaka er plassert. Dødskjipt. :hungover:

Back
Topp