15+5 - og jeg har vært på min andre time hos jordmor. Blodtrykk fint, urin fin osv. Og så fikk jeg snakket om hvordan jeg har blitt møtt på sykehuset, og vi ble enige om at jeg skulle sende klage til avdelingslederen - og så fikk jeg navnene på de legene som har møtt meg på en mildt sagt ræva måte. Hun mente det var viktig å navngi dem og, og så sa hun at jeg kunne be om å ikke bli satt opp på time hos dem senere også. Litt greiere å be om det når jeg har navnene da, for det glemmer jeg med en gang jeg har hilst på dem. Hun var helt enig i at jeg ble møtt på en slurvete og dårlig måte, og at det ikke er sånn det skulle være. Passet på å skryte av de to første legene jeg var til da, for de har virkelig vært fine. Så får vi håpe at det blir skjerpings, og jeg håper at legene blir hanka inn på teppet for en prat om rutiner og hvordan en snakker til og med pasienter. Føler i alle fall det er viktig at jeg sier fra, og jordmor mente også at det var bedre om det kom direkte fra meg enn via henne (for hun kunne klage for meg om jeg følte det ble for tungt, men egentlig så er jeg der nå at det blir godt å hamre ut litt innestengt frustrasjon og bli på en måte ferdig med det). Jeg er i grunn veldig fornøyd med jordmor, føler hun lytter veldig til hva jeg vil og har behov for, og følger ikke noe "manus" på en måte.
Og hjertelyden ble selvsagt lyttet på, og hun fant den med en gang hun satte probe-dingsen mot magen. Den var helt normal og veldig klar og fin. Betryggende også at hun fant den med en gang, selv om jeg vet det ikke nødvendigvis betyr noe om de må lete litt.
Var også på vekta i dag (veier meg hjemme). Var en smule nervøs før jeg trådde oppå den, for jeg føler jeg har spist så fryktelig mye og at magen er så stor. Ubegrunna frykt, for den stod ca stille egentlig. Er nå på +2,7 kg, og det føler jeg er ganske OK, særlig siden jeg hadde en periode hvor jeg aldri ble mett, men jeg går jo som regel minst en time tur pr dag i varierende terreng så det har vel hjulpet p. Nå kommer jula da, og da er jeg vel på +5 før OUL 5. januar.
Håper det ikke er så mye speilholke så vi kan gå lange turer mellom all spisingen.
Skal forsøke å bremse inntaket av kaker og snop i det minste, men det er fri flyt av alskens godsaker så spørs om jeg klarer å styre meg.
Nå er det siste dag på jobb før ferie, blir deilig med nesten to uker hos familien min. Ikke sett dem siden i sommer, og har ikke vært på hjemplassen min siden påske.