Mammalivet med et lite hjerteplaster

Ja, veldig herlig. :Heartred

Tiden kommer til å gå veldig fort frem til OUL altså. Og nå til helgen henter vi valp i tillegg, så før jeg vet ordet av det er OUL overstått og vel så det. :)

Det er St. Olavs ja. Vi får se hva det blir til. Skal snakke med jordmor i alle fall, for det blir veldig mye stress å reise ned til storbyen hver tredje uke. Får tenke litt på hva som gir mest belastning, all reisinga eller å bare være litt bestemt i starten av timen og si at de skal lese igjennom journalen før vi går videre (om de da ikke har gjort det, noen har tydeligvis rutine på det mens andre ikke). Det kan jo være jeg klarer å få ordnet meg time hos en eller to mer faste også, selv om det ikke er så vanlig. Jeg håper i alle fall det ordner seg, for jeg syns jo 45 minutter til sykehuset en vei er langt nok ...
Skjønner at det blir stress å reise hit så ofte ja. Håper det ordner seg på Levanger(?), enig i at 45 minutter er mer enn nok. Du får vurdere å være litt strenge med dem, kanskje det er det som skal til :)

Skjønner at det blir stress å reise hit så ofte ja. Håper det ordner seg på Levanger(?), enig i at 45 minutter er mer enn nok. Du får vurdere å være litt strenge med dem, kanskje det er det som skal til :)

Jepp. :) Og det sykehuset får jo egentlig mye skryt for den avdelinga, så sikkert bare vært veldig uheldig med et par leger (har jo vært til flere bra leger enn dårlige der da).

Jepp. :) Og det sykehuset får jo egentlig mye skryt for den avdelinga, så sikkert bare vært veldig uheldig med et par leger (har jo vært til flere bra leger enn dårlige der da).
Satser på at du har gjort unna din dose med uflaks når det gjelder dårlige leger for resten av svangerskapet :)

Satser på at du har gjort unna din dose med uflaks når det gjelder dårlige leger for resten av svangerskapet :)

Satser på det. Og de blir nok mer skjerpa når det er noe mer konkret de skal sjekke, og at de faktisk kan gjøre noe om morkaka begynner å tulle det til (etter uke 24, så derav nedtelling til da :p ). Og så skal jeg bare bli strengere og mer tydelig på hva jeg ønsker ut av timen, før jeg legger meg på benken. Jeg tror nok de justerer seg om pasienten er litt streng. Får hente frem nordlendingen i meg. :hilarious:

I går fikk jeg gjort masse, i dag har jeg bare strikka. Er litt dorsk kjenner jeg, men burde komme meg ut med hunder. Skal kjøre til Trondheim i ettermiddag for å bytte julegaver med noe slekt, så bør gjøre unna turen med dem til da. Strikke til kl 13, og så komme meg ut av sofaen. :smiley-angelic002 MEN, jeg MÅ huske på at jeg ikke skal gå med begge to festa i hoftebeltet. Bekkenet mitt begynner å true med låsninger og andre fine ting, og eldstehunden er så fæl til å hoppe til og rykke hit og dit (han er 11 år, og oppfører seg som han skulle være 9 måneder til tider). Det frister jo så å gå lang hovedtur, men jeg kommer til å angre på det etterpå. Det gjorde jeg i alle fall i går. :P Så ut på tur der yngstehunden kan løpe løs og gamlingen i flexiline (han hører så dårlig så han får ikke være løs lengre).

Satser på det. Og de blir nok mer skjerpa når det er noe mer konkret de skal sjekke, og at de faktisk kan gjøre noe om morkaka begynner å tulle det til (etter uke 24, så derav nedtelling til da :p ). Og så skal jeg bare bli strengere og mer tydelig på hva jeg ønsker ut av timen, før jeg legger meg på benken. Jeg tror nok de justerer seg om pasienten er litt streng. Får hente frem nordlendingen i meg. :hilarious:

I går fikk jeg gjort masse, i dag har jeg bare strikka. Er litt dorsk kjenner jeg, men burde komme meg ut med hunder. Skal kjøre til Trondheim i ettermiddag for å bytte julegaver med noe slekt, så bør gjøre unna turen med dem til da. Strikke til kl 13, og så komme meg ut av sofaen. :smiley-angelic002 MEN, jeg MÅ huske på at jeg ikke skal gå med begge to festa i hoftebeltet. Bekkenet mitt begynner å true med låsninger og andre fine ting, og eldstehunden er så fæl til å hoppe til og rykke hit og dit (han er 11 år, og oppfører seg som han skulle være 9 måneder til tider). Det frister jo så å gå lang hovedtur, men jeg kommer til å angre på det etterpå. Det gjorde jeg i alle fall i går. :p Så ut på tur der yngstehunden kan løpe løs og gamlingen i flexiline (han hører så dårlig så han får ikke være løs lengre).
Det får vi tro, men du må kunne forvente en viss standard på oppfølgingen også før den tid. Regner med en streng nordlending gjør susen :D

Hva strikker du? Julegaver? Eller kanskje noe til lille dings? God tur til barteby! :)

Det får vi tro, men du må kunne forvente en viss standard på oppfølgingen også før den tid. Regner med en streng nordlending gjør susen :D

Hva strikker du? Julegaver? Eller kanskje noe til lille dings? God tur til barteby! :)

Om ikke så får vi prøve den hissige nordlendingen. :hilarious:

Votter, som skal bli en bonusjulegave. :) Pingvinmønster, så de er knallsøte. :D

Med pingvinmønster MÅ de jo være søte! :love7

De er det! Disse er det jeg strikker på:
3vott.jpg

14+6 i dag - ny uke i morgen. Går jo nesten unna nå! I natt/tidlig morges måtte jeg finne frem ei ekstra pute og legge mellom beina, bekkenet begynner å murre litt og jeg fant ikke noe god stilling. Klarte selvsagt ikke å sovne igjen, for når jeg endelig fant ei god stilling så 1. var jeg skrubbsulten og 2. begynte alarmen til mannen å ringe. Så jeg var på jobb til halv 8, og jeg dro til kontoret i stedet for å starte dagen med hjemmekontor, for om jeg hadde gjort det hadde jeg slokna tror jeg. :hilarious:

Er alene på kontoret, så jeg kan nesten ikke garantere at jeg klarer å holde meg våken her heller. :knegg::knegg: Synd jeg ikke drikker kaffe. :p

15+0 i dag, og ny uke! :)

Sov bedre i natt, hjalp veldig med ei ekstra pute. Sov frem til den vanlige doturen ca midt i natten en gang, med varmeteppet på. Ikke heeeelt innafor å sovne med det på, men det stod heldigvis ikke på maks. Jeg var så kald og frossen da jeg la meg at jeg rista, så når jeg endelig fikk varmen i meg så slokna jeg tvert. :hilarious: Var tydeligvis ikke for varm for jeg var ikke svett i det hele tatt. bare god og varm. :happy: Var litt småruskete i halsen i morges, håper ikke jeg brygger på noe forkjølelse nå rett oppunder jul. Da blir jeg passe grinete. :shifty:

Hurra dor ny uke! Misunner deg de 8 ukene foran altså :P

Pute hjelper ofte med søvnen, håper du finner noen gode stillinger og tips der etterhvert. Så satser vi på at du bare var litt rar i kroppen, ikke noen basilusker som kan ødelegge julen ;)

❤️❤️

Hurra dor ny uke! Misunner deg de 8 ukene foran altså :p

Pute hjelper ofte med søvnen, håper du finner noen gode stillinger og tips der etterhvert. Så satser vi på at du bare var litt rar i kroppen, ikke noen basilusker som kan ødelegge julen ;)

❤️❤️

Ja, det skjønner jeg - for jeg misunner de som er omtrent fødeklar nå. Skulle vært en "fast forward" knapp på graviditeten altså. :hilarious:

Fant meg litt ulike måter å bygge rundt bekkenet på sist gang, måtte jo etterhvert gå fra bare ei pute til et par puter. Skal få ei ammeputegreie av søsteren min når jeg er hjemme i jula, så har jeg noe mer å bygge rundt meg med. :p Det verste er egentlig å sitte på en grei måte som ikke trigger til mer problem. Jeg er kort i beina og hater å sitte med de rett ned på gulv. Nå i kontorstolen sitter jeg vel mer eller mindre som en Buddah - selv om jeg vet det ikke er helt bra. Mamma er helt lik der. Jeg kan finne på å sitte på beina når vi spiser middag ved spisebordet også. :smiley-ashamed008

Så koselig med en hund til og søte votter du holder på med.
Gratulerer med 15 uker!

Så koselig med en hund til og søte votter du holder på med.
Gratulerer med 15 uker!

Takk! :)

Ble brått pause i arkiveringa på jobb. Satt på huk og skulle bare reise meg opp, og PANG. Der var det noe ligamenter som reiv til. Det er så vondt det. :dead: Går heldigvis fort over, i alle fall hos meg. Så en liiiiten pause så er jeg klar igjen. Men kommer til å bevege meg med et dovendyrs tempo. :hilarious:

Au. ikke noe galt i dovendyr-tempo. Du har jo viktig last må vite. Ta vare på deg selv nå.

Gratulerer så masse med ny uke ❤️❤️

Håper du får igjen varmen. Kanskje det vil hjelpe med ullpyaj og ullsokker?

Takk som spør. :) Det går bra med meg i alle fall, så får tro det går bra med dingsen og. :) Er litt travelt her nå med årsavslutning på jobb og at vi henta valp nå på lørdag. Mye hjemmekontor på meg + at den lille firbeinte får være med på kontoret også. Gjør det dog litt mer travelt for de må jo luftes hundre ganger. :p

På torsdag kjører vi på ferie, så blir vel ganske lite oppdateringer fra meg til utpå nyåret tenker jeg. Er sporadisk innom allerede, og det blir nok enda mindre når vi drar på ferie. :p

15+5 - og jeg har vært på min andre time hos jordmor. Blodtrykk fint, urin fin osv. Og så fikk jeg snakket om hvordan jeg har blitt møtt på sykehuset, og vi ble enige om at jeg skulle sende klage til avdelingslederen - og så fikk jeg navnene på de legene som har møtt meg på en mildt sagt ræva måte. Hun mente det var viktig å navngi dem og, og så sa hun at jeg kunne be om å ikke bli satt opp på time hos dem senere også. Litt greiere å be om det når jeg har navnene da, for det glemmer jeg med en gang jeg har hilst på dem. Hun var helt enig i at jeg ble møtt på en slurvete og dårlig måte, og at det ikke er sånn det skulle være. Passet på å skryte av de to første legene jeg var til da, for de har virkelig vært fine. Så får vi håpe at det blir skjerpings, og jeg håper at legene blir hanka inn på teppet for en prat om rutiner og hvordan en snakker til og med pasienter. Føler i alle fall det er viktig at jeg sier fra, og jordmor mente også at det var bedre om det kom direkte fra meg enn via henne (for hun kunne klage for meg om jeg følte det ble for tungt, men egentlig så er jeg der nå at det blir godt å hamre ut litt innestengt frustrasjon og bli på en måte ferdig med det). Jeg er i grunn veldig fornøyd med jordmor, føler hun lytter veldig til hva jeg vil og har behov for, og følger ikke noe "manus" på en måte.

Og hjertelyden ble selvsagt lyttet på, og hun fant den med en gang hun satte probe-dingsen mot magen. Den var helt normal og veldig klar og fin. Betryggende også at hun fant den med en gang, selv om jeg vet det ikke nødvendigvis betyr noe om de må lete litt.

Var også på vekta i dag (veier meg hjemme). Var en smule nervøs før jeg trådde oppå den, for jeg føler jeg har spist så fryktelig mye og at magen er så stor. Ubegrunna frykt, for den stod ca stille egentlig. Er nå på +2,7 kg, og det føler jeg er ganske OK, særlig siden jeg hadde en periode hvor jeg aldri ble mett, men jeg går jo som regel minst en time tur pr dag i varierende terreng så det har vel hjulpet p. Nå kommer jula da, og da er jeg vel på +5 før OUL 5. januar. :hilarious: Håper det ikke er så mye speilholke så vi kan gå lange turer mellom all spisingen. :knegg: Skal forsøke å bremse inntaket av kaker og snop i det minste, men det er fri flyt av alskens godsaker så spørs om jeg klarer å styre meg. :hilarious:

Nå er det siste dag på jobb før ferie, blir deilig med nesten to uker hos familien min. Ikke sett dem siden i sommer, og har ikke vært på hjemplassen min siden påske. :)

15+5 - og jeg har vært på min andre time hos jordmor. Blodtrykk fint, urin fin osv. Og så fikk jeg snakket om hvordan jeg har blitt møtt på sykehuset, og vi ble enige om at jeg skulle sende klage til avdelingslederen - og så fikk jeg navnene på de legene som har møtt meg på en mildt sagt ræva måte. Hun mente det var viktig å navngi dem og, og så sa hun at jeg kunne be om å ikke bli satt opp på time hos dem senere også. Litt greiere å be om det når jeg har navnene da, for det glemmer jeg med en gang jeg har hilst på dem. Hun var helt enig i at jeg ble møtt på en slurvete og dårlig måte, og at det ikke er sånn det skulle være. Passet på å skryte av de to første legene jeg var til da, for de har virkelig vært fine. Så får vi håpe at det blir skjerpings, og jeg håper at legene blir hanka inn på teppet for en prat om rutiner og hvordan en snakker til og med pasienter. Føler i alle fall det er viktig at jeg sier fra, og jordmor mente også at det var bedre om det kom direkte fra meg enn via henne (for hun kunne klage for meg om jeg følte det ble for tungt, men egentlig så er jeg der nå at det blir godt å hamre ut litt innestengt frustrasjon og bli på en måte ferdig med det). Jeg er i grunn veldig fornøyd med jordmor, føler hun lytter veldig til hva jeg vil og har behov for, og følger ikke noe "manus" på en måte.

Og hjertelyden ble selvsagt lyttet på, og hun fant den med en gang hun satte probe-dingsen mot magen. Den var helt normal og veldig klar og fin. Betryggende også at hun fant den med en gang, selv om jeg vet det ikke nødvendigvis betyr noe om de må lete litt.

Var også på vekta i dag (veier meg hjemme). Var en smule nervøs før jeg trådde oppå den, for jeg føler jeg har spist så fryktelig mye og at magen er så stor. Ubegrunna frykt, for den stod ca stille egentlig. Er nå på +2,7 kg, og det føler jeg er ganske OK, særlig siden jeg hadde en periode hvor jeg aldri ble mett, men jeg går jo som regel minst en time tur pr dag i varierende terreng så det har vel hjulpet p. Nå kommer jula da, og da er jeg vel på +5 før OUL 5. januar. :hilarious: Håper det ikke er så mye speilholke så vi kan gå lange turer mellom all spisingen. :knegg: Skal forsøke å bremse inntaket av kaker og snop i det minste, men det er fri flyt av alskens godsaker så spørs om jeg klarer å styre meg. :hilarious:

Nå er det siste dag på jobb før ferie, blir deilig med nesten to uker hos familien min. Ikke sett dem siden i sommer, og har ikke vært på hjemplassen min siden påske. :)
Så bra at du er fornøyd med jordmor, og at du får sendt en klage på de legene som ikke har vært bra. Håper det ordner seg slik at du ikke får flere timer hos dem :)

God tur nordover! :):)

Back
Topp