Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

CD1, ENDELIG!!!
Sprøytestart i morgen! :) har meldt inn mens på Crypho, men tr kom ikke før halv tre, så de har ikke rukket å svare enda. Regner med jeg får dato for kontroll i morgen :)

YAY!!:angel8

CD1, ENDELIG!!!
Sprøytestart i morgen! :) har meldt inn mens på Crypho, men tr kom ikke før halv tre, så de har ikke rukket å svare enda. Regner med jeg får dato for kontroll i morgen :)
Hurra for oppstart! Nå må det bare gå veien! :smiley-bounce016

Takk ♥️ Kjenner jeg gruer litt til å stikke sprøyter, men.. lest på at det ikke gjør spesielt vondt, det er bare.. rart å stikke seg selv.
Hadde gruet meg selv til å sette sprøyte så skjønner deg godt. Når jeg har tatt Ovitrelle så er det mannen som setter det på meg, klarer ikke det selv. Men det går nok helt fint når man har begynt tenker jeg.

Hadde gruet meg selv til å sette sprøyte så skjønner deg godt. Når jeg har tatt Ovitrelle så er det mannen som setter det på meg, klarer ikke det selv. Men det går nok helt fint når man har begynt tenker jeg.

Vel, gubben er på jobb samtidig som meg i morgen når jeg skal ta sprøyten (tar sprøytene kl 11, fant jeg ut), så.. worst case, får jeg bare be ham om å gjøre det. Men, har troa på at jeg greier det selv.

Vel, gubben er på jobb samtidig som meg i morgen når jeg skal ta sprøyten (tar sprøytene kl 11, fant jeg ut), så.. worst case, får jeg bare be ham om å gjøre det. Men, har troa på at jeg greier det selv.
Klart du klarer det!

Tenk hvor mye annet vondt vi damer utsetter oss for, bare for å se pen ut:joyful: Jeg tar troen på deg!

Høye heler, napping av hår, voksing.. :P Joda, det finnes masse der. Men, hjalp å lese at det ikke gjorde spesielt vondt. Jeg tror det er mer tanken, altså. De siste årene har jeg blitt mer og mer nervøs for bl.a. blodprøver :p men må gå bra :)

Greit med en back-up men dette klarer du :)

CD2 - sprøytedag 1.
Bare som et notat til dem som er rett bak meg i løypa... Å sette Bemfola var ingen problem. Kjente ikke at spissen gikk inn i det hele, lett svie når man trykker inn selve væsken, og det var egentlig det. Ikke ømt i etterkant eller noenting. :)

Har fått time til kontroll i Bodø, den 11/11. Eller, ikke fått selve timen enda, men beskjed om at kontroll skjer da. :)

CD2 - sprøytedag 1.
Bare som et notat til dem som er rett bak meg i løypa... Å sette Bemfola var ingen problem. Kjente ikke at spissen gikk inn i det hele, lett svie når man trykker inn selve væsken, og det var egentlig det. Ikke ømt i etterkant eller noenting. :)

Har fått time til kontroll i Bodø, den 11/11. Eller, ikke fått selve timen enda, men beskjed om at kontroll skjer da. :)

Så bra! Det blir spennende med kontroll og se hvordan kroppen responderer:happy:

Så bra! Det blir spennende med kontroll og se hvordan kroppen responderer:happy:
Forhåpentligvis er det akkurat passe med egg, sånn at jeg får inn et, og noen på frys :D og akkurat passe størrelse, sånn at jeg får uttak tidligst mulig..? :P noe sånt.

Forhåpentligvis er det akkurat passe med egg, sånn at jeg får inn et, og noen på frys :D og akkurat passe størrelse, sånn at jeg får uttak tidligst mulig..? :p noe sånt.

Hehe, noe sånt! Ny verden og nytt språk:hilarious:

Sprøytedag 2.
Går helt greit å sette Bemfolaen (heldigvis, må bare smette inn på do og ta den på jobb); men gruer bittelitt til å begynne med Fyremadel på søndag. Skulle visstnok være litt vondere og litt større spiss :P Og grugleder litt til kontroll neste onsdag. Gikk jo opp for meg at det bare var en uke til. Må omorganisere noe skift og slikt, mtp jobb.

Bivirkninger: ikke merket noe spesielt, enda. Var ikke helt kjempegod i magen i går, men trenger ikke ha noe med medikamentet å gjøre. Regner med jeg kanskje kjenner litt mer bivirkninger når eggene faktisk begynner få litt mer størrelse på seg..? Alt er i alle fall helt ok nå. :)

Jeg er litt frustrert. Tror det går litt fort i svingene på St. Olavs, og at de tenker at; siden DE gjør alt dette hver dag, så er det meningen JEG skal kunne alt sammen også. Noe sånt. Beskjeden på onsdag var; "La meg få beskjed ASAP om det er lettest å dra til Trondheim eller Bodø for kontroll, så jeg kan bestille time til deg".
Jeg sa det sikkert ble lettere til Bodø. De sendte henvisningen jeg måtte ha med på Crypho.
Jeg tolket det da som om at de skulle ordne med time til meg uansett...
Men så fikk jeg aldri noe tidspunkt, så jeg spurte. Neida. Dette måtte jeg ringe og ordne selv.
Altså.. Hadde det ikke vært greit å nevne det..? ><

Sprøytedag 5.
Første dag med både Bemfola og Fyremadel. Bemfolaen er fin som vanlig den; gruet meg til Fyremadel, men.. gikk egentlig ganske bra.

Trykket den inn sakte og forsiktig, og det tok litt kraft til for at selve spissen skulle trenge gjennom huden - uten at det gjorde vondt. Bare.. kjente det "ploppet" da sprøyta gikk inn gjennom. Trakk stempelet bittebittelitt tilbake. Trykket ut innholdet veeeldig sakte og forsiktig, og kjente egentlig ingenting til det. Dro ut sprøyta like forsiktig igjen, og trengte egentlig ingen bomullsdott etterpå. Ingen blod eller noe. Lett svie i huden på injeksjonstedet i type 5 minutter etterpå, men er over nå.
Alt i alt, det gikk bedre enn jeg forventet.

(Håper dette hjelper litt til dere som ligger rett bak meg i løypa ♥️)

Skal ringe Bodø gynekologiske klinikk i morgen og høre angående time. Forhåpentligvis går det fint, selv om jeg ideelt sett skulle ha ringt tidligere. Men, sånn går det. :)

Sprøytedag 5.
Første dag med både Bemfola og Fyremadel. Bemfolaen er fin som vanlig den; gruet meg til Fyremadel, men.. gikk egentlig ganske bra.

Trykket den inn sakte og forsiktig, og det tok litt kraft til for at selve spissen skulle trenge gjennom huden - uten at det gjorde vondt. Bare.. kjente det "ploppet" da sprøyta gikk inn gjennom. Trakk stempelet bittebittelitt tilbake. Trykket ut innholdet veeeldig sakte og forsiktig, og kjente egentlig ingenting til det. Dro ut sprøyta like forsiktig igjen, og trengte egentlig ingen bomullsdott etterpå. Ingen blod eller noe. Lett svie i huden på injeksjonstedet i type 5 minutter etterpå, men er over nå.
Alt i alt, det gikk bedre enn jeg forventet.

(Håper dette hjelper litt til dere som ligger rett bak meg i løypa ♥️)

Skal ringe Bodø gynekologiske klinikk i morgen og høre angående time. Forhåpentligvis går det fint, selv om jeg ideelt sett skulle ha ringt tidligere. Men, sånn går det. :)

Fin oppdatering! Tipper de er vant til å ta inn på litt kort varsel når det kommer til slike forespørsler:D

Fin oppdatering! Tipper de er vant til å ta inn på litt kort varsel når det kommer til slike forespørsler:D

Får håpe, haha..worst case får jeg bare si fra til St. Olavs at Bodø ikke hadde kapasitet, for da må vel bare de ordne det der. Er kortere til Bodø enn Trondheim herfra, men.. bor ca midt mellom, så begge deler GÅR bra, om ikke annet går.

Mandag - ringe etter gynekolog, evt melde fra til St Olavs. Kveldsskift. Bestille hotell.
Tirsdag - morgenskift (takk for at brodern jobber på samme sted som meg, og orker ta kveldsskift ♥️), kjøre til Bodø (eller Evt Trondheim, worst case).
Onsdag - Kontroll!
Jeg er spent!

Trodde egentlig jeg skulle ha kontroll på torsdag, mtp medisinene jeg fikk utskrevet. Jeg mener, nå får jeg en bemfola og en Fyremadel til overs, ser det ut til.. Men kanskje de bare "safer", i tilfelle man gjør noe feil og må kaste en sprøyte?

Får håpe, haha..worst case får jeg bare si fra til St. Olavs at Bodø ikke hadde kapasitet, for da må vel bare de ordne det der. Er kortere til Bodø enn Trondheim herfra, men.. bor ca midt mellom, så begge deler GÅR bra, om ikke annet går.

Er det ingen andre mulige gyn-klinikker i nærheten? Det virker så fjernt når man bor i Oslo:hilarious: Her kan man jo bare velge og vrake. Det høres ut som litt av en kjøretur!

Back
Topp