Håperpånr3 lufter litt tanker

Spennende med el-testene. :)
Bra at de har funnet ut noe hos mannen din iallefall. Håper urologen får hjulpet til. :)

Jeg håper virkelig det. Det viktigste er at ting blir bra og i orden for mannen, men jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig interessert i å vite om det påvirker fertiliteten.. Men får se på mandag hva som skjer videre. Mulig han må henvises videre for operasjon, spørs om det er noe de fikser rett på stedet. Stakkars, dette blir 7. gang han er hos legen ila de siste to ukene :Heartblue

Jeg håper virkelig det. Det viktigste er at ting blir bra og i orden for mannen, men jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig interessert i å vite om det påvirker fertiliteten.. Men får se på mandag hva som skjer videre. Mulig han må henvises videre for operasjon, spørs om det er noe de fikser rett på stedet. Stakkars, dette blir 7. gang han er hos legen ila de siste to ukene :Heartblue
Huff ja stakkars... men det er bedre enn å gå rundt og lure og bekymre seg. Spesielt om det er noe de kan fikse.
Kanskje de kan ta en fertilitetstest senere for å finne ut om det blir påvirket av det.

Huff ja stakkars... men det er bedre enn å gå rundt og lure og bekymre seg. Spesielt om det er noe de kan fikse.
Kanskje de kan ta en fertilitetstest senere for å finne ut om det blir påvirket av det.

Absolutt. Og det tenker vi også. Dersom det ikke blir en spire innen september, så tester vi sædkvalitet ettersom gynekologen sier at alt ser bra ut hos meg. Kjennes veldig godt ut å ha en plan, kjenner at jeg kan slappe litt av i det :)

Der er du :) Har prøvd å lete etter dagboken din nå, men har ikke klart å finne den enda. Hvor holder du til nå da?

Ja, det er veldig godt at han er i bedre humør og ikke har like vondt. Tror mye hjalp ved at han fant ut at det ikke var kreft, for han var rett og slett skikkelig redd stakkars.

Jeg håper ikke at jeg trenger det jeg heller, men det føles helt uvirkelig å tenke at det skal klaffe denne måneden. Jeg klarer liksom ikke å se det for meg. Du må sette inn støtet med å sende babystøv i retningen min, for nå håper jeg jo at EL er like rundt hjørnet og at vi har lagt inn nok aksjer for denne runden når FF konstanterer EL (noe jeg håper den gjør selvfølgelig).

Har forresten sjekket det med medlemskap, men jeg klarer ikke finne tilbake til usernamet mitt så jeg får kjøpt medlemskapet :wideyed: Hvor kan jeg finne ut av det tror du?
Du må inn på termin 2021, så på Januar og så har de en mappe for dagbøker :) her er linken: https://forum.babyverden.no/threads/frk1991-vegen-videre-mot-spire-nr-2.1997595/page-22#post-26266487

Så bra da! Skjønner godt det tynger på deg når man er redd det kan være kreft.

Det skal bare en eneste sædcelle og et egg til for at det blir en baby ❤️ Jeg sender alt babystøv din veg! Håper og krysser alt for at det er din mnd ❤️

J
eg går inn her:
5F48AF26-93EF-4A88-94E3-30C108B0E03B.jpeg

På VIP membership og bare klikker på den versjonen jeg vil ha og betaler. Vet ikke om det hjelper noe?

Du må inn på termin 2021, så på Januar og så har de en mappe for dagbøker :) her er linken: https://forum.babyverden.no/threads...-mot-spire-nr-2.1997595/page-22#post-26266487
Så bra da! Skjønner godt det tynger på deg når man er redd det kan være kreft.

Det skal bare en eneste sædcelle og et egg til for at det blir en baby ❤️ Jeg sender alt babystøv din veg! Håper og krysser alt for at det er din mnd ❤️

J
eg går inn her:
Vis vedlegget 326861
På VIP membership og bare klikker på den versjonen jeg vil ha og betaler. Vet ikke om det hjelper noe?

Jaaaa - takk! Har kjøpt 90 dager for 109 kr nå (30 dagers medlemskap, men fikk 90). Hvor kan jeg se hvor mange dager jeg har igjen? Tenkte jeg skulle dobbeltsjekke at jeg får de 90 dagene ;)

Takk for linken - da skal jeg følge med :) Har virkelig ikke klart å finne deg - så tenkte på å etterlyse deg her inne :p

Jaaaa - takk! Har kjøpt 90 dager for 109 kr nå (30 dagers medlemskap, men fikk 90). Hvor kan jeg se hvor mange dager jeg har igjen? Tenkte jeg skulle dobbeltsjekke at jeg får de 90 dagene ;)

Takk for linken - da skal jeg følge med :) Har virkelig ikke klart å finne deg - så tenkte på å etterlyse deg her inne :p
Så bra! Du får ikke bruk for mer enn en måned mener jeg da :angelic: Må bli februarbaby ❤️

På hovedsiden scroller du helt ned :)
960CD5D3-FF63-4A51-B521-82F4A78DA12D.jpeg

Så koselig at du vil fortsette å følge meg ❤️

Har du noen planer i helgen da?

Så bra! Du får ikke bruk for mer enn en måned mener jeg da :angelic: Må bli februarbaby ❤️

På hovedsiden scroller du helt ned :)
Vis vedlegget 326863

Så koselig at du vil fortsette å følge meg ❤️

Har du noen planer i helgen da?

Takk, fant det :) 90 days left ;) Nå mååå spiren bare sitte - har så lyst på februarbaby :Heartred Og hvis den ikke sitter nå, så mååå det bli marsbaby, eller aprilbaby osv osv :p Men jeg håper jo at jeg ikke har behov for appen mer enn 90 dager hvertfall :) Har du noen anbefalinger av hva du hadde best utbytte av mens du prøvde? Har ikke sett så nøye i appen enda, men synes den kan være litt vanskelig å navigere av og til. Må nok bare bruke litt tid og lære meg litt kanskje.

Nå står den på grønt lys og "most fertile", så det er jo fryktelig spennende. Du får si, som sist, at du har troen på at jeg får positiv EL-.test i løpet av helgen, for da skjedde det jo ;)

Selvfølgelig følger jeg deg videre - kan absolutt ikke stoppe nå :) Nå er det jo etterhvert gjetting av kjønn (gutt), antall (to), dato for fødsel osv (24. januar) :D Håper vi kan dele mesteparten av svangerskapsveien sammen :)

Takk, fant det :) 90 days left ;) Nå mååå spiren bare sitte - har så lyst på februarbaby :Heartred Og hvis den ikke sitter nå, så mååå det bli marsbaby, eller aprilbaby osv osv :p Men jeg håper jo at jeg ikke har behov for appen mer enn 90 dager hvertfall :) Har du noen anbefalinger av hva du hadde best utbytte av mens du prøvde? Har ikke sett så nøye i appen enda, men synes den kan være litt vanskelig å navigere av og til. Må nok bare bruke litt tid og lære meg litt kanskje.

Nå står den på grønt lys og "most fertile", så det er jo fryktelig spennende. Du får si, som sist, at du har troen på at jeg får positiv EL-.test i løpet av helgen, for da skjedde det jo ;)

Selvfølgelig følger jeg deg videre - kan absolutt ikke stoppe nå :) Nå er det jo etterhvert gjetting av kjønn (gutt), antall (to), dato for fødsel osv (24. januar) :D Håper vi kan dele mesteparten av svangerskapsveien sammen :)
Så bra! Vi håper du aldri trenger den appen igjen etter de 90 dagene :) Med mindre dere vil prøve for enda en :angelic: Elsker det grønne lyset :D Da er det bare å kjøre på, og støtter annenhver dag! Da blir det ikke like påtvunget og de sier det faktisk det mest optimale ift sæden :) Jeg har troa på EL i nær fremtid :smug:

De funksjonene jeg liker best er chart overlay, da kan du sammenligne alle mdnene du tempet og kan se mønster eller endringer!
3B1186B6-DBE4-4290-B734-58035A681994.jpeg

Så syns jeg Analysis har mye artig:
94135B07-0DE4-455D-913D-6638DEBEF689.jpeg

Her kan du analysere litt forskjellig underveis :)

Det håper jeg også ❤️

Så bra! Vi håper du aldri trenger den appen igjen etter de 90 dagene :) Med mindre dere vil prøve for enda en :angelic: Elsker det grønne lyset :D Da er det bare å kjøre på, og støtter annenhver dag! Da blir det ikke like påtvunget og de sier det faktisk det mest optimale ift sæden :) Jeg har troa på EL i nær fremtid :smug:

De funksjonene jeg liker best er chart overlay, da kan du sammenligne alle mdnene du tempet og kan se mønster eller endringer!
Vis vedlegget 326865

Så syns jeg Analysis har mye artig:
Vis vedlegget 326866
Her kan du analysere litt forskjellig underveis :)

Det håper jeg også ❤️

Har jeg gjort det riktig ved å overlaye forrige syklus sånn som under?

upload_2020-5-22_21-27-43.jpeg

CD 12

Sånn har EL testene utviklet seg. Har tatt to tester i samme urin og lagt de inn i appen innen 5 min + når de er tørket. Hvis jeg skal ta utgangspunkt i de tørkede resultatene har det skjedd ting hvertfall. Litt spennende :)

Vis vedlegget 326841

Mannen skal til urolog på mandag, det er en cyste i den ene testikkelen som forårsaker smertene, men de siste par dagene har vært bedre for han heldigvis :)

Har veldig få tegn på EL annet enn watery utflod, økt sexlyst og kjenner av og til at noe skjer i eggstokkene. Ingen andre tegn.
Kan se ut som EL nærmer seg ja :) :) OIi, en Cyste? så bra de har funnet årsaken, håper den går greit å fjerne og at alt er i orden :) :)

Så spennende - takk for at du deler! Ble du gravid, dog kjemisk, etter letrozolen eller før du begynte på den? Hun nevnte sprøytene også, men i første omgang ville hun jeg skulle prøve kun letrozole. Regner med hun kanskje setter meg på enkel dose i første omgang, det sa hun ingenting om. Har du undersøkt om det at du hadde endel kjemiske har med medisinen å gjøre? Hva gjør metforminen?
Jeg hadde noen kjemiske før men det var veldig sjeldent. Men når jeg begynte på de medisinene så fikk jeg kjemiske hver måned, ut i fra testene. En dag positiv for så og forsvinne neste dag. Jeg hadde da prøvd i nesten 3 år når jeg begynte på de medisinene.
Jeg fikk en enkel dose Letrozol første pp. Fikk beskjed om å ikke teste eller tempe siden jeg vet ca når EL er. Fikk også beskjed om å legge inn aksjer annenhver dag fra CD10 til CD20. Tror jeg begynte på Metformin også den pp. Muligens kjemisk.
Så gikk jeg over til dobbeldose Letrozol og Ovitrelle. Da måtte jeg teste etter EL fordi man skal sette sprøyta når testen er positiv.
Som du kanskje ser på min signatur her på forumet så var det mange etter PP38. Muligens flere enn det også.
De kjemiske har nok ingenting med medisinene å gjøre, er nok alder og andre ting som spiller inn. Siden jeg plutselig fikk mange positive tester måned etter måned så hjalp de jo litt men ikke nok.
Metformin skal hjelpe på at egget modnes (hvis jeg ikke husker helt feil).

Snakket akkurat med gynekologen på telefonen, for jeg ønsker ikke gå altfor lang tid før jeg gjør noe mer aktivt for å bli gravid. Hun sa at hun sender meg resept på letrozole for å stimulere eggløsning, så prøver jeg det 2-3 PP'er og ser hvordan det går.
Er det noen av dere som har erfaring med det? Jeg må vente til TR med å ta det, så jeg kjenner at jeg er skikkelig spent. Vet ingenting om det enda, men etter et raskt googlesøk skal det stimulere eggløsning og hjelpe kroppen både lage modne egg og slippe det. Nå tror jeg egentlig ikke at det er et problem hos meg, men hun sa at hvis det ikke funker ila 3 PP'er bør mannen sjekke sæden før vi går videre.

En annen ting hun sa var at vi ikke får offentlig prøverørtilbud ettersom både mannen og jeg har barn fra før, selv om vi ikke har felles barn. Det er litt kjipt, men jeg får undersøke det litt i løpet av de neste ukene hvertfall.

Det føles godt å ha en plan og det gjør meg litt mindre stresset, selv om jeg utrolig nok ikke er like stresset denne PP'en som forrige. Kanskje har jeg innsett at dette tar tid og at det er helt greit. Uansett har det vært noen veldig deilige dager siden jeg fikk TR og det er så godt å kjenne at humøret er bedre og jeg har fått troen på at vi faktisk kan klare dette :Heartred

Jeg ble gravid første måned med letrozol og andre måned (mistet den første i kjemisk). Tok også progesteron for hadde for lavt progesteronnivå, men tror det var kombinasjonen som hjalp oss ☺️

Snakket akkurat med gynekologen på telefonen, for jeg ønsker ikke gå altfor lang tid før jeg gjør noe mer aktivt for å bli gravid. Hun sa at hun sender meg resept på letrozole for å stimulere eggløsning, så prøver jeg det 2-3 PP'er og ser hvordan det går.
Er det noen av dere som har erfaring med det? Jeg må vente til TR med å ta det, så jeg kjenner at jeg er skikkelig spent. Vet ingenting om det enda, men etter et raskt googlesøk skal det stimulere eggløsning og hjelpe kroppen både lage modne egg og slippe det. Nå tror jeg egentlig ikke at det er et problem hos meg, men hun sa at hvis det ikke funker ila 3 PP'er bør mannen sjekke sæden før vi går videre.

En annen ting hun sa var at vi ikke får offentlig prøverørtilbud ettersom både mannen og jeg har barn fra før, selv om vi ikke har felles barn. Det er litt kjipt, men jeg får undersøke det litt i løpet av de neste ukene hvertfall.

Det føles godt å ha en plan og det gjør meg litt mindre stresset, selv om jeg utrolig nok ikke er like stresset denne PP'en som forrige. Kanskje har jeg innsett at dette tar tid og at det er helt greit. Uansett har det vært noen veldig deilige dager siden jeg fikk TR og det er så godt å kjenne at humøret er bedre og jeg har fått troen på at vi faktisk kan klare dette :Heartred

Oii, så spennende!! :Heartred Har sett her pÅ BV at det er mange som har blitt gravide på Letrozol (om det er tilfeldig eller ikke vet jeg jo ikke da..). Masse masse lykke til og gleder meg til oppdatering!:love017

CD 13

Ser ut som jeg kanskje kan få positiv EL test senere i kveld...

upload_2020-5-23_15-12-46.jpeg

Vi hadde oss for to dager siden og i dag, men er litt skuffet, fordi jeg har lest at sex to dager før + EL-dagen er det som resulterer flest ganger i baby. Og hvis vi har oss i morgen igjen, så har ikke sæden rukket å bygge seg opp skikkelig. Men lite jeg får gjort med det. Har hatt watery utflod de siste dagene, inkludert i dag, men under sex hadde jeg plutselig mye hvitt (ingen lukt og ikke tykt, men ville beskrevet det som lotion). Mener å ha lest at hvit utflod ikke er fruktbart...:oops:

Positivt er at EL kanskje faller på morgendagen, CD 14, mot CD 16 i følge testene sist, så da er det to dager kortere å vente før jeg kan starte neste pp med letrozole :) Kjipt å ikke drikke eller tisse på fire timer igjen i kveld, men enn så lenge skal jeg nyte kaldt vann og iskaffe med Netflix :)

Har kjent det i eggstokkene og med kvalme i dag, at EL er nært forestående. Ingen slim denne gangen, men er ikke like stresset som tidligere på det :)

Tok bilde av de nye EL testene dyppet i samme urin. Se så stor fargeforskjell! :eek: Øverste ser man jo nesten ikke..

upload_2020-5-23_15-17-12.jpeg

Last edited:
CD 13

Ser ut som jeg kanskje kan få positiv EL test senere i kveld...

Vis vedlegget 326929

Vi hadde oss for to dager siden og i dag, men er litt skuffet, fordi jeg har lest at sex to dager før + EL-dagen er det som resulterer flest ganger i baby. Og hvis vi har oss i morgen igjen, så har ikke sæden rukket å bygge seg opp skikkelig. Men lite jeg får gjort med det. Har hatt watery utflod de siste dagene, inkludert i dag, men under sex hadde jeg plutselig mye hvitt (ingen lukt og ikke tykt, men ville beskrevet det som lotion). Mener å ha lest at hvit utflod ikke er fruktbart...:oops:

Positivt er at EL kanskje faller på morgendagen, CD 14, mot CD 16 i følge testene sist, så da er det to dager kortere å vente før jeg kan starte neste pp med letrozole :) Kjipt å ikke drikke eller tisse på fire timer igjen i kveld, men enn så lenge skal jeg nyte kaldt vann og iskaffe med Netflix :)

Har kjent det i eggstokkene og med kvalme i dag, at EL er nært forestående. Ingen slim denne gangen, men er ikke like stresset som tidligere på det :)

Tok bilde av de nye EL testene dyppet i samme urin. Se så stor fargeforskjell! :eek: Øverste ser man jo nesten ikke..

Vis vedlegget 326933
For en forskjell på testene! Er de kjøpt samme sted? Ikke rart man kan bli forvirret!

Heier på positiv test i kveld :D Her ble det også aksjer på dagen før el og på selve el-dagen (hvis det viser seg at jeg har hatt el når jeg tror, da).

For en forskjell på testene! Er de kjøpt samme sted? Ikke rart man kan bli forvirret!

Heier på positiv test i kveld :D Her ble det også aksjer på dagen før el og på selve el-dagen (hvis det viser seg at jeg har hatt el når jeg tror, da).

Ja, samme selger og samme batch. Er forskjell på lengden på de også.. Merkelige greier, men jeg får bare ta flere av gangene dersom den ene viser seg å være svak.

Ja, håper jeg får positiv i kveld og negativ i morgen tidlig - da følger jeg raskt etter deg i DPO-land :) Dersom jeg har EL i morgen blir min IKM flyttet til 6. juni og jeg havner i uke 23 sammen med deg :)

Dere har hatt sex da :) Rundt denne tiden, og det er jo det viktigste for å ha en sjanse med i spillet denne måneden også :) :) lykke til :)

Back
Topp