Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

5+4 | 32 dager til TUL

Ei venninne (som også er forloveren min) inviterte meg på middag i går, men det viste seg å være en overraskelsesmiddag :D Jeg skulle egentlig reist til en europeisk by i går og feiret utdrikningslaget mitt. Så hadde de samlet seg en gjeng for å feire meg litt likevel. ❤️ Heldigvis visste nesten alle det, så sa det til to siste som ikke visste så jeg slapp å styre med å skjule det. Var utrolig koselig og jeg koste meg glugg ❤️

Ellers så ulmer kvalmen godt inni mellom. Hjelper å spise, men det varer ikke så lenge før den kommer tilbake. Den er heldigvis ikke nådd toppen enda, selv om det begynner å blir ganske ubehagelig...

I dag skal vi på besøk til familie og kose oss med god mat :) Ønsker dere en flott langhelg for de som har det! Selv skal jeg jobbe i morra :( men da er det plutselig helg igjen, og meldt kjempefint vær ❤️

✅ 5+1
❤️ 6+0
❤️ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0
Så utrolig koselig av venninnene dine!:Heartred :love017

5+4 | 32 dager til TUL

Ei venninne (som også er forloveren min) inviterte meg på middag i går, men det viste seg å være en overraskelsesmiddag :D Jeg skulle egentlig reist til en europeisk by i går og feiret utdrikningslaget mitt. Så hadde de samlet seg en gjeng for å feire meg litt likevel. ❤️ Heldigvis visste nesten alle det, så sa det til to siste som ikke visste så jeg slapp å styre med å skjule det. Var utrolig koselig og jeg koste meg glugg ❤️

Ellers så ulmer kvalmen godt inni mellom. Hjelper å spise, men det varer ikke så lenge før den kommer tilbake. Den er heldigvis ikke nådd toppen enda, selv om det begynner å blir ganske ubehagelig...

I dag skal vi på besøk til familie og kose oss med god mat :) Ønsker dere en flott langhelg for de som har det! Selv skal jeg jobbe i morra :( men da er det plutselig helg igjen, og meldt kjempefint vær ❤️

✅ 5+1
❤️ 6+0
❤️ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0
Åå, så utrulig koselig gjort av venninnene dine ❤️ Høres ut som en super kveld!
Kjedelig med kvalmen da :( Håper ikke den blir for ille!

5+5 | 31 dager til TUL

I dag er det akkurat en mnd til TUL :D Gleder meg sykt, blir en ekstra spennende når man har den lille mistanken om to.

Ellers var jeg en av de heldige som måtte på jobb i dag :shifty: Litt rolig og lang dag, men fikk både pølser, is og sjokolade ila dagen så skal absolutt ikke klage. Kjenner det ikke blir enkelt å unngå reprise med graviditeten til frøkna... [gikk opp nærmere 25 kg]

Formen er crap, men føler og vet den kunne ha vært mye verre. Selv om jeg ikke føler jeg kan klage, så klager jeg litt likevel! Er trøtt, sliten og kvalm nesten hele dagen o_O Søvn er alfa og omega for da kjenner jeg ikke plagene mine :hilarious:

Eller ser jeg et anna tegn gjør fremmarsj, og det er varme hender og føtter. Sokkene er sparket av for kvelden! :coldfeet:

Milepæler fremover så er jeg allerede 6+0 på søndag, som vil si jeg er halvveis i første trimester ❤️ Er ikke så alt for lenge til jeg ønsker å fortelle det til sjefen, og denne ganga er det uten frykt og engstelse. Så fornøyd med mitt nåværende arbeidsforhold!

✅ 5+1
❤️ 6+0
❤️ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0

Så utrolig koselig gjort av venninnene dine :) Høres ut som en veldig koselig kveld. Så koselig å bli gjort stas på sånn :)

Og såååå fin mage :) Det er sååå spennende om det faktisk er en eller to der inne.. Kanskje det er to gutter :eek: Fy så gøy det blir å følge deg fremover, når jeg nå endelig fant dagboken din etter du har flyttet ut :p

Ha en superfin helg med masse kos :)

Så utrolig koselig gjort av venninnene dine :) Høres ut som en veldig koselig kveld. Så koselig å bli gjort stas på sånn :)

Og såååå fin mage :) Det er sååå spennende om det faktisk er en eller to der inne.. Kanskje det er to gutter :eek: Fy så gøy det blir å følge deg fremover, når jeg nå endelig fant dagboken din etter du har flyttet ut :p

Ha en superfin helg med masse kos :)
Jaaa, var så fint gjort ❤️ Verdens beste venner ❤️

Liten bollemage! Den har nå vedvart foreløpig, så veldig spent. Hvis den allerede skal begynne å snike seg frem kan det bli vanskelig å skjule etter hvert.

Jeg tror også det blir gutt denne gang, om det en eller to :rolleyes:

Ja, følte det var det som føltes mest riktig. Så får de som prøver heller ha den plassen der :) Så kan dere heller besøke meg når dere føler for det! Vanskelig å se gravid etter gravid når alt man bare vil bli er å bli gravid selv.

Jaaa, var så fint gjort ❤️ Verdens beste venner ❤️

Liten bollemage! Den har nå vedvart foreløpig, så veldig spent. Hvis den allerede skal begynne å snike seg frem kan det bli vanskelig å skjule etter hvert.

Jeg tror også det blir gutt denne gang, om det en eller to :rolleyes:

Ja, følte det var det som føltes mest riktig. Så får de som prøver heller ha den plassen der :) Så kan dere heller besøke meg når dere føler for det! Vanskelig å se gravid etter gravid når alt man bare vil bli er å bli gravid selv.

Jeg har jo hørt at man får mage tidligere når man har født før, så regner med at min popper ut fortere enn fortest når jeg først blir gravid, ettersom jeg har født to ganger tidligere. Spørs om jeg klarer å la være å si det til folk :eek: Wææ, tanken på å bli gravid igjen gir meg sommerfugler i magen, det føles helt uvirkelig.. Føltes det sånn for deg også? Tror ikke jeg tenkte på samme måte sist, da var jeg så inn i det ved å ha en liten en fra før. Nå er det jo ny mann og mange år etter, så er kanskje ikke så rart.

Ja, du har rett i det du skriver der. Det er jo ofte litt vondt å se andre få til noe du prøver på, men ikke får til selv. Man blir jo glad på andres vegne, men så ønsker man det samme selv og da kan det oppleves vondt til tider. Men samtidig deler man jo gledene med feks deg, for jeg kjenner at jeg er oppriktig glad på dine vegne og spent, så jeg vil absolutt følge med videre. Men må jo være ærlig og si at jeg håper vi er flere som raskt følger etter og kan dele det på en nærmere måte :)

Jeg har jo hørt at man får mage tidligere når man har født før, så regner med at min popper ut fortere enn fortest når jeg først blir gravid, ettersom jeg har født to ganger tidligere. Spørs om jeg klarer å la være å si det til folk :eek: Wææ, tanken på å bli gravid igjen gir meg sommerfugler i magen, det føles helt uvirkelig.. Føltes det sånn for deg også? Tror ikke jeg tenkte på samme måte sist, da var jeg så inn i det ved å ha en liten en fra før. Nå er det jo ny mann og mange år etter, så er kanskje ikke så rart.

Ja, du har rett i det du skriver der. Det er jo ofte litt vondt å se andre få til noe du prøver på, men ikke får til selv. Man blir jo glad på andres vegne, men så ønsker man det samme selv og da kan det oppleves vondt til tider. Men samtidig deler man jo gledene med feks deg, for jeg kjenner at jeg er oppriktig glad på dine vegne og spent, så jeg vil absolutt følge med videre. Men må jo være ærlig og si at jeg håper vi er flere som raskt følger etter og kan dele det på en nærmere måte :)

Ja, hadde også regnet med å få tidligere enn sist (så vel antydning rundt uke 12, men var ikke skikkelig før kanskje 18-20. Men hadde ikke regnet med å få liten bump allerede i uke 5!

Følte det var litt galskap i disse tider og klemme inn et barn før bryllupet. Gleder meg veldig til en liten en, men føler det fortsatt er uvirkelig. Gleder meg til å se frøkna som storesøster ❤️

Det håper jeg og, følg etter meg alle som en ❤️

Nei, uke 5 er jo veldig tidlig.. Men det kan jo være at den har kommet tidlig og forsvinner litt før den kommer skikkelig. Kan jo være oppblåsthet kanskje?

Det skjønner jeg, men det kommer til å bli så bra :) Og sååå stas med to barn i bryllupet da :)

Nei, uke 5 er jo veldig tidlig.. Men det kan jo være at den har kommet tidlig og forsvinner litt før den kommer skikkelig. Kan jo være oppblåsthet kanskje?

Det skjønner jeg, men det kommer til å bli så bra :) Og sååå stas med to barn i bryllupet da :)
Håper det :) blir spennende å følge med hvert fall :)

6+0 | 29 dager til TUL

Nok en milepæl nådd, halvveis til 12+0, og 15% av svangerskapet er fullført! Nå er babyen på størrelse med en blåbær. ❤️

Selv om den er liten så kjenner jeg allerede masse symptomer; kvalm store deler av dagen, sliten/vondt i korsryggen, oppblåst, større og ømme pupper, trøtt og sliten. Kjenner ikke noe særlig murringer, men kan ha en tyngdefornemmelse.

Synes det er slitsomme dager med kvalme hele dagen og energibank som er lav. De små tingene koster mye, og da er det et konstant regnestykke. Som regel helt ubrukelig på kveldstid :confused: Sover også dupp sammen med frøkna :hilarious: For da kjenner jeg ikke at jeg er sliten og kvalm.

Resultater er jo definitivt verdt det, men det er slitsomt når det står på! Også redd for at kvalmen er på tur til å bli verre ila de neste to ukene. :hungover:

Dagens syteinnlegg! Skal prøve å være litt mer positiv fremover ❤️
✅ 5+1
✅ 6+0
❤️ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0

6+1 | 28 dager til TUL

Se hva jeg designa og bestilte til frøkna i går :D 92EB7452-C1E4-4A27-99F3-3B6B5D57969D.jpeg92BD6566-A73B-4AEE-AA42-F079E8532839.jpeg

Ellers begynner kvalmen å bli ganske intens. Starter på morraen og vedvarer gjennom hele dagen. Forskjellen fra denne og forrige gang er at det ikke hjelper å spise :arghh: Vanskelig å være mitt vanlige sprudlende selv på jobb :hungover:

Så stilig t-skjorte :joyful: Den kvalmen høres ikke no særlig ut altså:(

Den begynner å bli ganske intens ja... heldigvis følt meg mye bedre på kveldstid i dag ❤️

Den kvalmen kan være veldig altoppslukende.. Det er det verste jeg kan tenke meg! Bra det hjelper på kvelden, da har du det å se frem til om ikke annet :Heartpink Har du klart å ikke si noe til familie enda? For de fleste venninnene dine har skjønt det foreløpig, eller husker jeg feil? Tenkte på det forleden, at jeg ikke er sikker på om jeg skal vente til 12 uker når jeg først blir gravid.. Spesielt med tanke på at vi har fire barn og dersom jeg blir veldig kvalm som jeg ble de andre gangene, så kommer de til å skjønne at jeg er "syk" og jeg vil heller at de vet de skal få en lillesøster eller lillebror, enn at de tror jeg ligger på dødsleiet.. Og hvis vi først sier det til de, så må det være ok at folk rundt oss vet det (jeg kommer uansett ikke til å legge ut noe i sosiale medier) :)

Den kvalmen kan være veldig altoppslukende.. Det er det verste jeg kan tenke meg! Bra det hjelper på kvelden, da har du det å se frem til om ikke annet :Heartpink Har du klart å ikke si noe til familie enda? For de fleste venninnene dine har skjønt det foreløpig, eller husker jeg feil? Tenkte på det forleden, at jeg ikke er sikker på om jeg skal vente til 12 uker når jeg først blir gravid.. Spesielt med tanke på at vi har fire barn og dersom jeg blir veldig kvalm som jeg ble de andre gangene, så kommer de til å skjønne at jeg er "syk" og jeg vil heller at de vet de skal få en lillesøster eller lillebror, enn at de tror jeg ligger på dødsleiet.. Og hvis vi først sier det til de, så må det være ok at folk rundt oss vet det (jeg kommer uansett ikke til å legge ut noe i sosiale medier) :)
Ja, den er det når man ikke har noe annet som distraherer deg. Så nå er straks enda en arbeidsdag over, så håper jeg å få rydda litt hjemme før jeg planker ut på sofaen!

Thale er ganske liten enda, så har ikke sagt noe til ho enda. Prøvd å finne på rolige ting å gjøre, som å lese og sånt istedenfor. Tror vi venter til vi sier det til de andre, for ho kan fint finne på å si det til noen :hilarious: Men forståelig når man har eldre barn ❤️

Ikke sagt noe til familien enda, håper jeg hvert fall berger til etter TUL. Pluss jeg har noe familie her og resten sørafor. Og har SÅ lyst å troppe opp der med mage. Men det blir ikke før begynnelsen/midten av juli. Så spørs hva jeg får til. :angelic:

6+2 | 27 dager

Kvelden er blitt min favoritt tid på døgnet, for da svinner kvalmen bort så jeg nesten ikke merker den :D Føler jeg blir et helt nytt menneske nesten... I kveld har jeg fått tatt en skikkelig ryddeøkt, og er litt stolt faktisk! Hadde jeg ikke trodd i går eller tidligere i dag!

På torsdag reiser mannen sørover pga jobb :sad010 Han blir borte helt til mandag/tirsdag. Han er snill som reiser i helgen så det ikke blir så strevsomt med henting og levering i bhg (som jeg ønsker). Blir imidlertid alene ned ei livlig frøken hele lørdag, søndag og mandag. Uten avlastning eller «min sovedag» (vi står opp med ho annenhver dag i helg/ferier). Så det blir nok noen tunge dager!

Har kalt inn litt back up da! Ei venninne som kommer torsdag og hvert fall blir til fredag. Så kommer to kollegaer på lørdag og vi skal bare spise JUNK! Skal spise masse nuggets, fries, chips, sjokolade og kake :laughing005:angelic: Gleder meg!

Nå begynner trøttheten å synke inn, så er vel ikke alt for lenge til jeg kaster inn håndkleet :rolleyes:

Back
Topp