Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

7+4 | 18 dager til
Vis vedlegget 328008

En stund siden jeg har skrevet nå, men formen har ikke vært så bra denne uka. Da blir det fort mye negativt :oops: Har skjedd litt på jobben også, det skal omstruktureres. Jeg trives kjempegodt der jeg er, og syns det foreløpig ikke kjennes så greit ut... Skal selvfølgelig prøve å være åpen for hva endringene bærer meg seg. Har imidlertid blitt litt tårer denne uka.

Har også vært veldig kvalm og vedvarer gjennom hele dagen som regel. Ikke like intenst hele tiden heldigvis. Er sliten og trøtt ellers, men sliter med å sovne hvis jeg drister meg til en dupp :arghh::banghead: Så det vurderes å ta en telefon til legen etter hvert... selv om det føles som et personlig nederlag da jeg klarte å gå første trimester uten sykemelding sist. Ser jo at jeg ikke fungerer etter jobb og har ingenting igjen å gi til hus og hjem. Sånn skal det heller ikke være, tror jeg må prøve å legge fra meg «flink pike»-faktene. Det var litt utblåsning!

Nå er det bare en dag til helg, som blir veldig godt! Vi skal på hytta og ordne brygge sammen med mannens familie. Litt spent på om jeg kommer gjennom helga uten å bli avslørt.

Til helga så er jeg plutselig 8+0, og da er det med høy sannsynlighet at det kommer til å gå bra. ❤️ Og når helga er over så er der mandag og da er det bare 2 uker til TUL :D

Magens utvikling de siste 3 ukene
Vis vedlegget 328010
Selv om det er mest luft, så må det være litt babymage en plass der? :rolleyes:o_O
Hvis det ikke skjuler seg tvillinger her begynner jeg å lure :happy: Ser da skikkelig baby rund ut å og ikke luft rund. :wideyed:

Hvis det ikke skjuler seg tvillinger her begynner jeg å lure :happy: Ser da skikkelig baby rund ut å og ikke luft rund. :wideyed:
Enig i at det var en skikkelig babymage til å være uke 7/8 :woot: Dette blir såååå spennende! :)

Godt det ikke bare er meg som stusser på den magen! For det er som dere sier, ikke sånn oppblåst form, men liksom sånn gravidrund mage. 17 dager til dommen faller :hilarious:

Det blir kjempe spennende :woot: jeg skal om 12 dager, håper det bare er 1 :dead:

8+0 | 15 dager til TUL

E7FFFD95-480C-43DF-BB47-F8FFD4561CBB.jpeg

Enda en milepæl! Føles ut som jeg har vært gravid en evighet allerede, samtidig går ikke tiden fort nok. Bare 4 uker til den store 12+0, og i morgen er det 2 uker til TUL.

Nå som det FJERDE tvillingparet er dukket oppi januargruppa så tenker jeg at sjansen min nå er minimale :hilarious: Hvert fall når ingen hadde noen anelse og fikk seg tiden sjokk på TUL. Er nok bare tilfelle av høy hcg produksjon som gav meg sterke tester, tidlig symptomer og bollemage.

I helgen har vi vært på hytta med familien til mannen, og frøkna har boltra seg masse med søskenbarna sine. Hun har storkosa seg! Vært veldig koselig, vi omgås egentlig alt for lite med de, av en merkelig grunn.

Vi fikk spørsmål om det kommer småsøsknene snart, og vet ikke om vi klarte å komme oss unna. Jeg er også den eneste som ikke drikker. Så jeg tror de aner ugler i mosen! (Fun fact, dette uttrykket er en feil i oversettelse fra et dansk uttrykk som er ULVER i mosen :hilarious:)

Da jeg bestilte time til svangerskapskontroll, fikk jeg time til fastlegen 6.juli. Vil imidlertid høre om jeg kan få uken før i stedenfor. For det er uken vi tar ferie, så slipper vi å vente 3 dager hvis vi tenker å reise med en gang.

Så jeg har to mål denne uka som jeg har prøvd hele uka. 1. Ringe helsestasjonen så jeg får plass der denne gangen. 2. Ringe fastlegen og flytte time, samt spørre om den forvirrende meldinga om at jeg skulle ha videokonsultasjon og måtte huske å ta med urinprøve.

Ellers er formen CRAP om jeg får være dønn ærlig. Sliten, trøtt, oppblåst og kvalm. :hungover: Ser frem til bedre form om 1-2 måneders tid, for å si det sånn.

Håper dere som titter innom også her har hatt ei fin helg :)

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0
❤️ Første svangerskapskontroll lege

Tenk at du har kommet så langt allerede :love7 Det har gått fort (for oss andre)! ;) Kjedelig at formen er så laber, men nå er det ikke lenge til den mest sannsynlig blir bedre og alle kan vite det :) Jeg håper jeg også klarer å gjøre ting de neste ukene, forrige gang lå jeg jo rett ut til 5./6.måned :(

Så mange tvillinger?? :woot: Så gøy!

Hvilken app bruker du? Morsomt med en sånn oversikt :)

Tenk at du har kommet så langt allerede :love7 Det har gått fort (for oss andre)! ;) Kjedelig at formen er så laber, men nå er det ikke lenge til den mest sannsynlig blir bedre og alle kan vite det :) Jeg håper jeg også klarer å gjøre ting de neste ukene, forrige gang lå jeg jo rett ut til 5./6.måned :(

Så mange tvillinger?? :woot: Så gøy!

Hvilken app bruker du? Morsomt med en sånn oversikt :)
Vet! Så gøy at det ser ut som et par av dere følger etter i februar ❤️ Jepp, men det blir jo verdt det. Selv om det er vanskelig å se verdien akkurat nå! Og jeg er jo heldig. Jeg fungerer jo tilnærmet normalt, så skal egentlig ikke klage!

Håper du slipper hypermesis denne gangen! Det er tøffe tak når det blir så ekstremt..

Ja, er helt sykt! De har opprettet seg en egen tvillingtråd :hilarious: Må nærme seg rekord på tvillinger i en termingruppe.

Den heter preggers! Kjempesøt og fint design på den :)

8+0 | 15 dager til TUL

Vis vedlegget 328213

Enda en milepæl! Føles ut som jeg har vært gravid en evighet allerede, samtidig går ikke tiden fort nok. Bare 4 uker til den store 12+0, og i morgen er det 2 uker til TUL.

Nå som det FJERDE tvillingparet er dukket oppi januargruppa så tenker jeg at sjansen min nå er minimale :hilarious: Hvert fall når ingen hadde noen anelse og fikk seg tiden sjokk på TUL. Er nok bare tilfelle av høy hcg produksjon som gav meg sterke tester, tidlig symptomer og bollemage.

I helgen har vi vært på hytta med familien til mannen, og frøkna har boltra seg masse med søskenbarna sine. Hun har storkosa seg! Vært veldig koselig, vi omgås egentlig alt for lite med de, av en merkelig grunn.

Vi fikk spørsmål om det kommer småsøsknene snart, og vet ikke om vi klarte å komme oss unna. Jeg er også den eneste som ikke drikker. Så jeg tror de aner ugler i mosen! (Fun fact, dette uttrykket er en feil i oversettelse fra et dansk uttrykk som er ULVER i mosen :hilarious:)

Da jeg bestilte time til svangerskapskontroll, fikk jeg time til fastlegen 6.juli. Vil imidlertid høre om jeg kan få uken før i stedenfor. For det er uken vi tar ferie, så slipper vi å vente 3 dager hvis vi tenker å reise med en gang.

Så jeg har to mål denne uka som jeg har prøvd hele uka. 1. Ringe helsestasjonen så jeg får plass der denne gangen. 2. Ringe fastlegen og flytte time, samt spørre om den forvirrende meldinga om at jeg skulle ha videokonsultasjon og måtte huske å ta med urinprøve.

Ellers er formen CRAP om jeg får være dønn ærlig. Sliten, trøtt, oppblåst og kvalm. :hungover: Ser frem til bedre form om 1-2 måneders tid, for å si det sånn.

Håper dere som titter innom også her har hatt ei fin helg :)

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0
❤️ Første svangerskapskontroll lege
Jeg har fortsatt tro på at det lurer seg 2 inni der!:smiley-bounce022:smiley-bounce022:Heartred:Heartpink

For en fin mage du har!

Veldig kjedelig med omstrukturering på jobben. Vil du måtte bytte arbeidsplass?

For en fin mage du har!

Veldig kjedelig med omstrukturering på jobben. Vil du måtte bytte arbeidsplass?
Nei, heldigvis ikke. Bare arbeidsoppgavene, men har vært litt kasteball allerede. Har først vært i en stilling når jeg begynte og fikk ikke tid til mine egentlig oppgaver. Dekket opp for ei som gjorde en dårlig jobb og gikk nesten på en smell. Så etter godt over et halv år så fikk jeg endelig tid til å sitte med det som jeg var ansatt for. Så etter 4 mnd der så ville de at jeg og ei anna skulle bytte stilling for de trodde det kunne være en bedre match. Her trivdes jeg kjempegodt, og vokst veldig og fått mye bra tilbakemeldinger. Så skjer omstruktureringene igjen og jeg mister både de nye arbeidsoppgave/stillingen og det jeg faktisk ble ansatt til å gjøre. Nå skal jeg delvis tilbake til å jobbe med det jeg først gjorde, og som jeg mistrivdes med. Får også nye arbeidsoppgaver mer rett mot logistikk.

8+4 | 11 dager til TUL

Jeg hadde to mål denne uka og det var å bestille time hos jordmor og flytte timen til legen. Fikk bestilt time til helsesøster tidligere i uka her. Fikk time i uke 24 tror jeg det var, så blir først i september. Har drøyd å ringe legen for jeg er tilbake på jobb og har ikke noe sted jeg føler jeg kan snakke i fred. Det ordnet seg imidlertid helt selv for i dag fikk jeg melding om at timen ble fremskyndet nesten to uker pga ferie. Noe som passet utmerket :rolleyes:

I dag har jeg hatt veldig ubehag i nedre mageregion :hungover: Heldigvis ikke noe blod eller tak foreløpig. Så håper det går over etter hvert..

Planen er å nyte sola, selv om det kan være litt vanskelig når man er kvalm :hilarious:

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 10+4 Første kontroll (lege)
❤️ 12+0

9+0 | 8 dager til TUL

F3EAE04E-00BE-4879-AD9C-2EDE00D6EA99.png

Ny søndag, ny uke. TUL begynner å nærme seg med stormskritt, som jeg gleder meg. :D Nå er det ikke lenger et embryo, men kan kalles et foster :rolleyes:

I dag skal vi ut til sjøen å kose oss, gleder meg ❤️ Håper bare stemora mi ikke fatter mistanke, er vel ca 2 uker til vi forteller det. :bored:

Ellers så trives jeg ikke så godt som gravid >.< Er det lov å si det? Barnet er ønsket og det er verdt det når babyen kommer. Likevel synes jeg det er slitsomme dager, uker og måneder. Jeg har det ikke ille en gang, jeg fungerer fortsatt i arbeid, så skal egentlig klage. Det er tungt, mentalt og fysisk.. Hater å være begrenset, og spesielt når det er så fint vær. blærh, måtte lufte litt. Spesielt i begynnelsen når ingen vet heller, så du må klistre på deg det største smilet og late som. Kunne heller født et par ganger om jeg slapp å være gravid. Jeg tror dette faktisk blir sistemann, selv om jeg alltid har sagt jeg vil ha tre. Kanskje jeg er heldig og at det er to stk der inne :rolleyes:

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0

9+0 | 8 dager til TUL

Vis vedlegget 328861

Ny søndag, ny uke. TUL begynner å nærme seg med stormskritt, som jeg gleder meg. :D Nå er det ikke lenger et embryo, men kan kalles et foster :rolleyes:

I dag skal vi ut til sjøen å kose oss, gleder meg ❤️ Håper bare stemora mi ikke fatter mistanke, er vel ca 2 uker til vi forteller det. :bored:

Ellers så trives jeg ikke så godt som gravid >.< Er det lov å si det? Barnet er ønsket og det er verdt det når babyen kommer. Likevel synes jeg det er slitsomme dager, uker og måneder. Jeg har det ikke ille en gang, jeg fungerer fortsatt i arbeid, så skal egentlig klage. Det er tungt, mentalt og fysisk.. Hater å være begrenset, og spesielt når det er så fint vær. blærh, måtte lufte litt. Spesielt i begynnelsen når ingen vet heller, så du må klistre på deg det største smilet og late som. Kunne heller født et par ganger om jeg slapp å være gravid. Jeg tror dette faktisk blir sistemann, selv om jeg alltid har sagt jeg vil ha tre. Kanskje jeg er heldig og at det er to stk der inne :rolleyes:

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 12+0
Åh snart tul, tror det er mange her inne som er spente på om det er en eller to der inne :Heartpink:Heartblue
Og om det er 2 så får du dine 3 med en gang. :)
Er lov å ikke trives å være gravid, det er tungt for kroppen og mentaliteten også. Er mye man må gå gjennom for å få en fantastisk gave til slutt :Heartred

Åh snart tul, tror det er mange her inne som er spente på om det er en eller to der inne :Heartpink:Heartblue
Og om det er 2 så får du dine 3 med en gang. :)
Er lov å ikke trives å være gravid, det er tungt for kroppen og mentaliteten også. Er mye man må gå gjennom for å få en fantastisk gave til slutt :Heartred
Har vel egentlig slått det fra meg at det er to. Når det er 6 tvillinger i januargruppa så er alle plassene tatt :hilarious: Men spennende uansett å se hva som rører seg der inne ❤️

Det er fantastisk, og gleder meg så sinnsykt å få babyen på brystet. Den følelsen der glemmer jeg ikke ❤️

Har vel egentlig slått det fra meg at det er to. Når det er 6 tvillinger i januargruppa så er alle plassene tatt :hilarious: Men spennende uansett å se hva som rører seg der inne ❤️

Det er fantastisk, og gleder meg så sinnsykt å få babyen på brystet. Den følelsen der glemmer jeg ikke ❤️
Hehe sjansene dine er jo ikke mindre bare fordi det er flere med tvillinger i gruppa. :) tenk på alle de andre hundretusenvis i verden som er gravide med termin den mnd og ikke skal ha tvillinger. ;)
Vet ikke om det er hundretusenvis men regner med det er såpass :P
Ja regner med det er en uforglemmelig opplevelse :)

Så spennende med TUL :) Gleder meg veldig til å høre hvordan det har gått. Og ikke minst om det er to der ;)
Jeg har jo TUL om to uker, men da ser vi nok ikke så fryktelig mye annet enn om det er en og at hjertet slår. Så tar vi ny TUL i uke 12 + forhåpentligvis NIPT-test.

Det er helt lov å si at man ikke liker å være gravid. Synes det kan være fint å dele det også - å ikke rosmale alt og late som at alt er perfekt og tipptopp. Skjønte stemoren din noe? Nå er dere såååå close for å nå de 12 ukene - du er heldig! :) Tror vi også sier det til familie om to ukers tid ettersom barna trolig får vite det allerede da.

Så spennende med TUL :) Gleder meg veldig til å høre hvordan det har gått. Og ikke minst om det er to der ;)
Jeg har jo TUL om to uker, men da ser vi nok ikke så fryktelig mye annet enn om det er en og at hjertet slår. Så tar vi ny TUL i uke 12 + forhåpentligvis NIPT-test.

Det er helt lov å si at man ikke liker å være gravid. Synes det kan være fint å dele det også - å ikke rosmale alt og late som at alt er perfekt og tipptopp. Skjønte stemoren din noe? Nå er dere såååå close for å nå de 12 ukene - du er heldig! :) Tror vi også sier det til familie om to ukers tid ettersom barna trolig får vite det allerede da.
Ja, nå er det bare en uke til nå :D Det er sikkert lurt, syns det va lenge å vente til 10, men ville gjerne se litt mer enn en bamsemums. Så er jeg naiv nok til å tro alt er bra :oops: Vi er vel ikke i noe risiko enda, så får vi ta det som det kommer om det skulle vise seg at det var noe galt.

Jeg gikk på en skikkelig smell sist for hadde forestilt meg at det var så fantastisk. Denne ganga vet jeg hva jeg går mot i hvert fall, og lista lagt deretter. Er jo helt motsatt årstid, så forhåpentligvis slipper jeg den voldsomme mengden med vann jeg hadde sist. Etter TUL så tenker jeg det er innafor ❤️

Ja, ho klarte ikke å la vær å spørre og jeg klarte ikke å ro meg unna. Så det var kjipt, men lovte å ikke si noe til pappa. :rolleyes:

Jeg kjenner igjen følelsen av å mislike å gå gravid. Er 13+2 i dag, og håper gleden over graviditeten kommer etterhvert med magen og bevegelser. De 12 første ukene var beinharde, men det er «tabu» å snakke om så lenge man ikke ligger strak ut med spybøtta innen rekkevidde. Jeg har vært i fin fysisk form, men i forferdelig dårlig mental form. Jeg hadde lett tatt ukesvis med kvalme hengende opp ned fra stortærne framfor 8 uker med «den er død, den er død, den er død».

Men nå skal du vel snart ha tul? Det er spennende. Håper på en god opplevelse for dere, og at de to neste ukene går unna i en fei! ❤️

Back
Topp