Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

6+4 | 25 dager til TUL

Tøff start på dagen... brakk meg masse over doen, og hadde jeg hatt noe i magen hadde jeg kastet opp. :sick009

I dag reiser også mannen med jobb, så er alene med frøkna frem til mandag/tirsdag. Det blir noen slitsomme dager, men man må bare komme seg gjennom dem :)

Heldigvis så har jeg noen venninner som skal stikke innom ila helga, så håper det hjelper litt på humøret ❤️

I dag skal jeg ordne bryn og vipper, og det gleder jeg meg til! Kanskje jeg får litt farge i ansiktet ila helga så føler jeg meg vel nok til å kanskje gå uten sminke :D
 
Uffameg, den kvalmen... Den er så pyton - unner deg virkelig ikke det! Men det er jo et veldig godt tegn da, om ikke annet.. Så håper du klarer å tenke på det når det står på som verst..? o_O Det er i utgangspunktet det eneste jeg gruer meg til med å bli gravid... Og litt fødsel også, pga smertene.. :joyful:

Så koselig med litt venninnebesøk. Hjelper også på å fikse opp litt. Jeg har ikke vært hos frisøren på månedsvis, så det kjenner jeg hadde vært deilig. Kan jeg stripe håret nå da? Med tanke på at det kaaaanskje fester seg en liten spire? Vil ikke ødelegge noen sjanser..
 
Uffameg, den kvalmen... Den er så pyton - unner deg virkelig ikke det! Men det er jo et veldig godt tegn da, om ikke annet.. Så håper du klarer å tenke på det når det står på som verst..? o_O Det er i utgangspunktet det eneste jeg gruer meg til med å bli gravid... Og litt fødsel også, pga smertene.. :joyful:

Så koselig med litt venninnebesøk. Hjelper også på å fikse opp litt. Jeg har ikke vært hos frisøren på månedsvis, så det kjenner jeg hadde vært deilig. Kan jeg stripe håret nå da? Med tanke på at det kaaaanskje fester seg en liten spire? Vil ikke ødelegge noen sjanser..
Så koselig at du stikker innom ❤️ jo det er definitivt et godt tegn på at jeg er gravid, men virkelig hater å være kvalm. En av de tingene jeg misliker mest med svangerskapet tror jeg. For hver dag som går så er jeg en dag nærmere å bli kvit kvalmen. :) Fødselen min var så bra, så det gruer jeg meg faktisk ikke til! Jeg kunne heller født et par ganger om jeg slapp å gå gravid :rolleyes:

Tror det skal gå bra så lenge du unngår å få det i hodebunnen, som man ikke får med striper :) snakk med frisøren din, så er du sikker på at det blir greit ❤️ stripa selv håret når jeg var 4 uker på vei :)
 
Så koselig at du stikker innom ❤️ jo det er definitivt et godt tegn på at jeg er gravid, men virkelig hater å være kvalm. En av de tingene jeg misliker mest med svangerskapet tror jeg. For hver dag som går så er jeg en dag nærmere å bli kvit kvalmen. :) Fødselen min var så bra, så det gruer jeg meg faktisk ikke til! Jeg kunne heller født et par ganger om jeg slapp å gå gravid :rolleyes:

Tror det skal gå bra så lenge du unngår å få det i hodebunnen, som man ikke får med striper :) snakk med frisøren din, så er du sikker på at det blir greit ❤️ stripa selv håret når jeg var 4 uker på vei :)

Veldig koselig å lese hvordan det går med deg :Heartpink

Helt enig - kvalmen er det verste.. Kjenner at jeg gruer meg skikkelig til det. Fødselen er jo tross alt ferdig innen noen timer (stort sett), mens kvalmen kan vare i ukesvis og månedsvis.. Fysj! Synes virkelig synd på deg og forstår deg så godt.

Utfordringen er at den ene søsteren min er frisøren min, så da må jeg si det til henne isåfall :p Men jeg kan vente til TR kommer og bestille time da, så slipper jeg å forholde meg til at jeg kanskje er gravid :)
 
6+5 | 24 dager til TUL

I dag var egentlig en bra dag, kort dag på jobb. Gikk pinsehelga i møte med godt mot. Har flere avtaler som gjør at jeg skal komme meg greit gjennom helga til tross for at sambo er bortreist.

I kveld står sushi på menyen med ei venninne, kom hjem og fant masse bakevarer på døra fra jobben til mannen.

Helt til jeg gikk på do... brunt på papiret... brun utflod i trusa. Bekymringene bygger seg opp instantly. Skal jo selvfølgelig skje fredags ettermiddagdag på en lang helg... Får komme meg gjennom helga og eventuelt vurdere å ringe legen for å spør om en henvisning.

Nå kjennes sambo ekstra langt unna :hungover:
 
Jeg skjønner godt at du er bekymret, men den type blødning er det mange som har tidlig i svangerskapet, så prøv så godt du kan å ikke bekymre deg:Heartred Dette er nok helt ufarlig selv om det er skummelt og ekstra vanskelig at mannen er borte. Håper det hjelper å ha en venninne hos deg i kveld :Heartblue
 
Håper håper håper, det bare er helt uskyldig. Er jo heldigvis stooor sannsynlighet for det hvis det bare var brunt ♡
Men man blir jo helt hysterisk..
Har det kommet noe mer?

Sender en klem ♡
 
Huff så kjedelig når sånn skjer :( hvordan har det gått i dag? ❤️
 
Takk for gode ord og tanker ❤️ Har vært mye mindre i dag og det som er, er nok rester fra i går. Hatt en kjempefin dag og klart å ikke bekymre meg noe særlig, og det har vært godt Så er med godt mot! Er enda kvalm, ømme pupper og trøtt, så skal ikke stå på symptomene
 
7+0 | 22 dager til TUL | 17,5% fullført

Ny uke og bare en uke til jeg er 8+0. Da er det allerede veldig liten sjans for SA. Fosteret er blitt ca en cm og på størrelse med et lite bringebær ❤️

Foreløpig ikke noe mer brunt utflod, og det jeg hadde har blitt svakere. Håper og tror det bare var en uskyldig blødning. ❤️

Frøkna som har sovet til rundt 7 den siste tiden har begynt å våkne før 06.30 de siste dagene :yuck: Jeg har også hatt besøk i helgen så har lagt meg relativt sent også, så ho mor er trøtt :sleep011

I dag kommer søstera mi en tur og skal overnatte, og jeg håper jo ho tilbyr seg å ta Thale på morraen :angelic: Hvis ikke så kan jeg i verste fall legge meg litt nedpå når hun først våkner.

Ellers er jeg litt kvalm, uggen, trøtt og sliten. Veldig oppblåst :shifty: Håper jeg klarer å skjule det for søstera mi i helga! :bag:

Ønsker dere eller en fortsatt fin pinsehelg ❤️
 
7+0 | 22 dager til TUL | 17,5% fullført

Ny uke og bare en uke til jeg er 8+0. Da er det allerede veldig liten sjans for SA. Fosteret er blitt ca en cm og på størrelse med et lite bringebær ❤️

Foreløpig ikke noe mer brunt utflod, og det jeg hadde har blitt svakere. Håper og tror det bare var en uskyldig blødning. ❤️

Frøkna som har sovet til rundt 7 den siste tiden har begynt å våkne før 06.30 de siste dagene :yuck: Jeg har også hatt besøk i helgen så har lagt meg relativt sent også, så ho mor er trøtt :sleep011

I dag kommer søstera mi en tur og skal overnatte, og jeg håper jo ho tilbyr seg å ta Thale på morraen :angelic: Hvis ikke så kan jeg i verste fall legge meg litt nedpå når hun først våkner.

Ellers er jeg litt kvalm, uggen, trøtt og sliten. Veldig oppblåst :shifty: Håper jeg klarer å skjule det for søstera mi i helga! :bag:

Ønsker dere eller en fortsatt fin pinsehelg ❤️

7 + 0 allerede!!! Syns det har gått veldig fort.
Blir veldig spennende med ultralyden ♡
 
I all verden, du er jo halvveis i første trimester allerede:woot: Kjedelig med kvalmen, håper den gir seg kjapt. Var du mye kvalm med første?
Ble veldig glad for å lese at spottingen har gitt seg i dag:Heartred

Håper du får sove lenge i morgen. Klarer du å skjule kvalmen, eller tror du din søster avslører deg raskt?:joyful:
 
I all verden, du er jo halvveis i første trimester allerede:woot: Kjedelig med kvalmen, håper den gir seg kjapt. Var du mye kvalm med første?
Ble veldig glad for å lese at spottingen har gitt seg i dag:Heartred

Håper du får sove lenge i morgen. Klarer du å skjule kvalmen, eller tror du din søster avslører deg raskt?:joyful:
Jeg vet, det er helt sykt! Ja, begynte vel å bli uggen i uke 5 og skikkelig kvalm i uke 7. Så varte det helt til uke 17/18 :yuck: Denne gang var jo uggen allerede i uke 4 og kvalmen kom vel i uke 5, så litt tidligere denne ganga. Ikke så rart når det ser ut som jeg produserer hcg tidligere og fortere enn første gang.

Hun har allerede tatt henne litt i dag så jeg fikk sovet en time på sofaen. Så har hun tilbudt seg å ta henne i morra :excited001 Hun er veldig god å ha! Håper jeg klarer å lure meg unna :angelic: Hun hadde med en cider, men helte den ut og putta i vann. Så tror jeg berget :rolleyes: Må bare ikke begynne å brekke meg :eek:
 
Spør her, jeg :)

Jeg er så utrolig trøtt i dag og har hatt masse murringer de siste par dagene, sånn at det kjennes ut som tr kommer. Hadde du det sånn også? Er litt redd for at det skal bety at tr kommer søndag, på IKM...
 
Spør her, jeg :)

Jeg er så utrolig trøtt i dag og har hatt masse murringer de siste par dagene, sånn at det kjennes ut som tr kommer. Hadde du det sånn også? Er litt redd for at det skal bety at tr kommer søndag, på IKM...
Jobba mye rett før og rundt TR og kan vel også det litt etter IKM. Hadde veldig tunghetsfølelse. Kjenner ikke noe særlig til det nå :)
 
Jobba mye rett før og rundt TR og kan vel også det litt etter IKM. Hadde veldig tunghetsfølelse. Kjenner ikke noe særlig til det nå :)

Har ikke noe tunghetsfølelse, mer at det murrer som rett før eller under TR.. Kommer takvis, så er ikke hele tiden. Og har såååå lyst å sove:rolleyes: Puppene er også ganske ømme nå. spesielt venstre:joyful:

Nå kjenner du ingenting?
 
Har ikke noe tunghetsfølelse, mer at det murrer som rett før eller under TR.. Kommer takvis, så er ikke hele tiden. Og har såååå lyst å sove:rolleyes: Puppene er også ganske ømme nå. spesielt venstre:joyful:

Nå kjenner du ingenting?
Ingen murring og tunghetsfølelse nå. Veldig ømme pupper, trøtt og sliten og veldig kvalm er vel det som er mest fremtredende til meg. Så har areolaen min blitt større!
 
7+4 | 18 dager til
61F40E01-4B78-434F-B524-BBE87A5B04EF.jpeg

En stund siden jeg har skrevet nå, men formen har ikke vært så bra denne uka. Da blir det fort mye negativt :oops: Har skjedd litt på jobben også, det skal omstruktureres. Jeg trives kjempegodt der jeg er, og syns det foreløpig ikke kjennes så greit ut... Skal selvfølgelig prøve å være åpen for hva endringene bærer meg seg. Har imidlertid blitt litt tårer denne uka.

Har også vært veldig kvalm og vedvarer gjennom hele dagen som regel. Ikke like intenst hele tiden heldigvis. Er sliten og trøtt ellers, men sliter med å sovne hvis jeg drister meg til en dupp :arghh::banghead: Så det vurderes å ta en telefon til legen etter hvert... selv om det føles som et personlig nederlag da jeg klarte å gå første trimester uten sykemelding sist. Ser jo at jeg ikke fungerer etter jobb og har ingenting igjen å gi til hus og hjem. Sånn skal det heller ikke være, tror jeg må prøve å legge fra meg «flink pike»-faktene. Det var litt utblåsning!

Nå er det bare en dag til helg, som blir veldig godt! Vi skal på hytta og ordne brygge sammen med mannens familie. Litt spent på om jeg kommer gjennom helga uten å bli avslørt.

Til helga så er jeg plutselig 8+0, og da er det med høy sannsynlighet at det kommer til å gå bra. ❤️ Og når helga er over så er der mandag og da er det bare 2 uker til TUL :D

Magens utvikling de siste 3 ukene
7E85CFCE-5654-4526-8482-40FBCD511F3F.jpeg
Selv om det er mest luft, så må det være litt babymage en plass der? :rolleyes:o_O
 
Back
Topp