Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Jeg kjenner igjen følelsen av å mislike å gå gravid. Er 13+2 i dag, og håper gleden over graviditeten kommer etterhvert med magen og bevegelser. De 12 første ukene var beinharde, men det er «tabu» å snakke om så lenge man ikke ligger strak ut med spybøtta innen rekkevidde. Jeg har vært i fin fysisk form, men i forferdelig dårlig mental form. Jeg hadde lett tatt ukesvis med kvalme hengende opp ned fra stortærne framfor 8 uker med «den er død, den er død, den er død».

Men nå skal du vel snart ha tul? Det er spennende. Håper på en god opplevelse for dere, og at de to neste ukene går unna i en fei! ❤️
Så koselig med en hilsen i dagboka! Så godt det ikke bare er meg. Selv om jeg hvert fall visste hva jeg gikk til denne gangen, så klarer jeg ikke å nyte det. Kommer forhåpentligvis etter kvalmen og trøttheten slipper taket.

Ser den! Absolutt ikke noe enkelt med slike tanker, og selv om det er mentalt så påvirker det definitivt kroppen fysisk også. Sikkert stressende og utmattende ❤️

Har vært lite negative/katastrofe tanker her, og er så heldig og enda ikke opplevd MA/SA etc. Selvfølgelig veldig spent på TUL på mandag da jeg synes det har vært forferdelig mange som har opplevd MA og SA i denne gruppa.

10+0 | 1 dag til TUL

C659037E-39AB-433C-B31F-BF67A48C4CB4.jpeg
Søndag betyr ny uke, og det betyr også at det er EN dag igjen til vi skal på TUL. Arbeidsdagen kommer til å gå så sent... Timen er ikke før fuckings kl 17.00. Tenkte det var sykt praktisk å slippe å ta fri fra jobb. Angrer litt nå! :banghead::hilarious:

Nå har katten smått begynt å komme ut av sekken, og stadig flere i familien får vite det. Skal bli godt å slippe å skjule det, for det begynner å bli særdeles vanskelig! Det er to uker til jeg skal ut i ferie, og driver å finner riktig tidspunkt for å fortelle avdelingen min det. Hadde tenkt å vente en uke, men tror jeg bare må hive meg uti det på tirsdagsmøte.
20E013A1-1690-400F-8E17-E23E952000A1.jpeg
Magen i går kveld 9+6

Formen er elles ganske dritt, ikke så mye nytt å melde der. Sliter litt med trøtthet, og hvis jeg drister meg til en dupp så får jeg ikke sove på natta. Ene ganga duppa jeg 2 timer, litt mer enn jeg hadde tenkt. Sovna ikke før kl 3 den natta :hungover: Blir en ond sirkel. Sliter generelt med å sovne på kvelden, selv om kroppen min er helt tom. Kvalmen er også ganske intens inni mellom. Hadde også første oppkast uka her. :wtf:

Også spent på første svangerskapskontroll på torsdag! Prøver å minne meg selv på å få kjøpt urinprøveglass på apoteket denne uka.

Jeg har prøvd å følge litt med vekta for jeg ønsker ikke å gå opp slik jeg gjorde med frøkna. Tror jeg fikk opp nærmere 25 kg, og det var tungt for kroppen. Foreløpig har jeg gått opp 1-2 kg (vekta dupper litt opp og ned). Og er fornøyd med det! Husker ikke hvor mye jeg hadde gått opp når jeg var så langt med frøkna. Tror jeg hadde gått opp 12 kg litt før halvveis.

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 10+4 Første kontroll (lege)
❤️ 12+0

Lykke til på TUL i morgen! Det er så fantastisk å få se og høre disse bittesmå som vi bærer med oss overalt :happy:

Lykke til på TUL i morgen! Det er så fantastisk å få se og høre disse bittesmå som vi bærer med oss overalt :happy:
Takk for det. Gleder meg masse! Godt å få sjekket at alt står bra til ❤️

Ja, absolutt! Var på TUL tidligere denne uka, var veldig spent på forhånd. Fikk heldigvis en veldig positiv opplevelse :)

10+0 | 1 dag til TUL

Vis vedlegget 329399
Søndag betyr ny uke, og det betyr også at det er EN dag igjen til vi skal på TUL. Arbeidsdagen kommer til å gå så sent... Timen er ikke før fuckings kl 17.00. Tenkte det var sykt praktisk å slippe å ta fri fra jobb. Angrer litt nå! :banghead::hilarious:

Nå har katten smått begynt å komme ut av sekken, og stadig flere i familien får vite det. Skal bli godt å slippe å skjule det, for det begynner å bli særdeles vanskelig! Det er to uker til jeg skal ut i ferie, og driver å finner riktig tidspunkt for å fortelle avdelingen min det. Hadde tenkt å vente en uke, men tror jeg bare må hive meg uti det på tirsdagsmøte.
Vis vedlegget 329375
Magen i går kveld 9+6

Formen er elles ganske dritt, ikke så mye nytt å melde der. Sliter litt med trøtthet, og hvis jeg drister meg til en dupp så får jeg ikke sove på natta. Ene ganga duppa jeg 2 timer, litt mer enn jeg hadde tenkt. Sovna ikke før kl 3 den natta :hungover: Blir en ond sirkel. Sliter generelt med å sovne på kvelden, selv om kroppen min er helt tom. Kvalmen er også ganske intens inni mellom. Hadde også første oppkast uka her. :wtf:

Også spent på første svangerskapskontroll på torsdag! Prøver å minne meg selv på å få kjøpt urinprøveglass på apoteket denne uka.

Jeg har prøvd å følge litt med vekta for jeg ønsker ikke å gå opp slik jeg gjorde med frøkna. Tror jeg fikk opp nærmere 25 kg, og det var tungt for kroppen. Foreløpig har jeg gått opp 1-2 kg (vekta dupper litt opp og ned). Og er fornøyd med det! Husker ikke hvor mye jeg hadde gått opp når jeg var så langt med frøkna. Tror jeg hadde gått opp 12 kg litt før halvveis.

✅ 5+1
✅ 6+0
✅ 8+0
❤️ 10+1 TUL
❤️ 10+4 Første kontroll (lege)
❤️ 12+0
Kjempe spennende!! Masse lykke til i morgen!:hello2:Heartred

Lykke til på TUL i morgen ❤️ Spennende :)

Tenk, allerede tid for TUL! Håper arbeidsdagen går raskt i morgen :D

Resultater TUL

Da var endelig tiden inne for å møte bøllefrø for første gang. Vi gikk ut av TUL med blandede følelser. Fått masse svar på ting vi lurte på, men nye spørsmål har oppstått.

Det var bare en, hjerte slo, sprella, fire lemmer og ble faktisk satt frem 2 dager. Vi fant imidlertid en del væske rundt hodet, nakke og i kroppen. Det trenger ikke å bety noe, men det kan indikere alt fra hjertefeil til et syndrom. Vi var ikke langt nok til at hun kunne måle det å sjekke mot tabellen, for det er først fra 11+0.

Jeg har fått ny time om en uke for å følge det opp, og blir eventuelt henvist videre hvis det ikke er som det skal. Så blir en uke til med uvisshet. Jordmor var imidlertid kjempeflink og gav så gode svar hun kunne, og jeg får faktisk neste time kostnadsfri.

39260CBC-DB8E-4ACF-BA4A-F741F1592C75.jpeg
Her kan man se væsken under nakken

30D6E404-4591-458B-A0B0-ABA33941442C.jpeg
3D-ultralydbilder ❤️

Resultater TUL

Da var endelig tiden inne for å møte bøllefrø for første gang. Vi gikk ut av TUL med blandede følelser. Fått masse svar på ting vi lurte på, men nye spørsmål har oppstått.

Det var bare en, hjerte slo, sprella, fire lemmer og ble faktisk satt frem 2 dager. Vi fant imidlertid en del væske rundt hodet, nakke og i kroppen. Det trenger ikke å bety noe, men det kan indikere alt fra hjertefeil til et syndrom. Vi var ikke langt nok til at hun kunne måle det å sjekke mot tabellen, for det er først fra 11+0.

Jeg har fått ny time om en uke for å følge det opp, og blir eventuelt henvist videre hvis det ikke er som det skal. Så blir en uke til med uvisshet. Jordmor var imidlertid kjempeflink og gav så gode svar hun kunne, og jeg får faktisk neste time kostnadsfri.

Vis vedlegget 329540
Her kan man se væsken under nakken

Vis vedlegget 329541
3D-ultralydbilder ❤️
Fine skatten deres❤
Så skummelt med slik usikkerhet.
Håper virkelig neste UL gir dere gode beskjeder å ro.
Tenker på deg❤

Håper det bare var en feilmåling og at alt er i skjønneste orden neste uke:Heartred Må være fint å få sett sprell levende liten baby:love7

Så fin liten tass - og kun én jo ;) Var jo to, tenkte jeg :joyful:

Skjønner godt at dere blir litt usikre, men så flott at dere får ny time om 1 uke og får litt bedre svar da. Jeg krysser fingrene :Heartpink

Så er det bare en ja :happy:
Håper alt er bra med lille, at det ikke er noe farlig. Det er godt dere får oppfølging ❤️ Men ventetiden er nok ikke så ålreit nei :sorry:

Åå, man vil jo bare vite at ALT er i orden :( ❤️
Og det tar så lang tid når man må vente sånn mellom ultralyder for en ny beskjed..
Jeg kjenner hvertfall til én som fikk beskjed om mulig feil i uke 10, som viste seg at det bare var for tidlig å måle. Håper på det samme for dere også og at den neste uka går fort.

Fine skatten deres❤
Så skummelt med slik usikkerhet.
Håper virkelig neste UL gir dere gode beskjeder å ro.
Tenker på deg❤
Håper det bare var en feilmåling og at alt er i skjønneste orden neste uke:Heartred Må være fint å få sett sprell levende liten baby:love7
Så leit med en sånn beskjed og mer venting og usikkerhet. Håper det viser seg at alt er i skjønneste orden om en uke ❤️
Så fin liten tass - og kun én jo ;) Var jo to, tenkte jeg :joyful:

Skjønner godt at dere blir litt usikre, men så flott at dere får ny time om 1 uke og får litt bedre svar da. Jeg krysser fingrene :Heartpink
Så er det bare en ja :happy:
Håper alt er bra med lille, at det ikke er noe farlig. Det er godt dere får oppfølging ❤️ Men ventetiden er nok ikke så ålreit nei :sorry:
Åå, man vil jo bare vite at ALT er i orden :( ❤️
Og det tar så lang tid når man må vente sånn mellom ultralyder for en ny beskjed..
Jeg kjenner hvertfall til én som fikk beskjed om mulig feil i uke 10, som viste seg at det bare var for tidlig å måle. Håper på det samme for dere også og at den neste uka går fort.
Takk for gode ord alle sammen ❤️ Prøver å unngå og Google og prøve å ikke tenke så mye på det før vi har vært der igjen. Men absolutt en tøff beskjed å få, for man vil jo at alt skal være bra.

Så vondt med en sånn beskjed :( Vet desverre hvor vondt det er å få en sånn beskjed selv.
Selv om en har gått å vært bekymret for at noe er galt, så vil en ikke tro helt på det når en får en slik nyhet på ekte. Husker jeg selv tenkte at det ikke gikk an, for det var jo bare i min teite fantasi at det var ekte.
Håper virkelig at dette går seg til og at det er fint på neste ul. En uke virker lang, men prøv å fokusere på alt rundt deg som er positivt. Og gjør noe eller unn deg noe som gir deg positiv "energi". Det blir ikke mindre vondt av å forberede seg på det værste. Igjen så er det jo bra dere dro på tidlig ultralyd.
Tenker på deg. Klem❤

Krysser alt jeg har og håper det er helt uskyldig:Heartred

Back
Topp