Håper det ikke er noe alvorlig, og at bebis er frisk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for at du deler Ho var veldig tydelig på at det var alt for tidlig, og man ikke måler før 11+0. Det var veldig strengt med hvor langt man var. Det trenger ikke å bety noe som helst, men noe man bør følge opp. Derfor vi fikk den timen. Hun sa det kan gå seg til innen neste time, og være innenfor normalmålene. Den var bare 0,15 over normalmålet for 11+0.Jeg fikk beskjed om fortykket nakkefold på UL i uke 10. Var på 3,3 mm eller noe hvis jeg ikke husker feil.
På ultralyd i uke 13 fikk jeg beskjed om at det ikke skal måles noe i ukr 10, for det veldig lett kan se ut som det er fortykkelse uten at det er det. Ul i uke 13 viste helt perfekt tykkelse på nakkefolden.
Ut kom en superfrisk baby ❤
Massr lykke til. Forferdelig vond og tøff beskjed å få. I know. Håper alt går bra på neste ultralyd.
Takk for at du deler Ho var veldig tydelig på at det var alt for tidlig, og man ikke måler før 11+0. Det var veldig strengt med hvor langt man var. Det trenger ikke å bety noe som helst, men noe man bør følge opp. Derfor vi fikk den timen. Hun sa det kan gå seg til innen neste time, og være innenfor normalmålene. Den var bare 0,15 over normalmålet for 11+0.
Det var også væske rundt hjernen og magen også.
Jordmor var veldig flink, svarte på alle spørsmål og gav oss også neste time kostnadsfritt. Så vi føler oss veldig godt i varetatt!
Prøver å fokusere på at det ikke trenger å bety noe. Unngår også Google for alt det er verdt. Takk for det Skjer mye uken her, middag og kake med svigers på torsdag, spise ute med jobb på fredag, bursdag med familie og så ut å spise for å feire at vi egentlig skulle giftet oss på lørdag, søndag så kommer mamma og stefar en tur innom og blir en natt. Så er plutselig mandag her. Eneste kjipe er at vi skulle dele nyheten i helga, men blir satt på is til vi vet mer.Så vondt med en sånn beskjed Vet desverre hvor vondt det er å få en sånn beskjed selv.
Selv om en har gått å vært bekymret for at noe er galt, så vil en ikke tro helt på det når en får en slik nyhet på ekte. Husker jeg selv tenkte at det ikke gikk an, for det var jo bare i min teite fantasi at det var ekte.
Håper virkelig at dette går seg til og at det er fint på neste ul. En uke virker lang, men prøv å fokusere på alt rundt deg som er positivt. Og gjør noe eller unn deg noe som gir deg positiv "energi". Det blir ikke mindre vondt av å forberede seg på det værste. Igjen så er det jo bra dere dro på tidlig ultralyd.
Tenker på deg. Klem❤
Krysser alt jeg har og håper det er helt uskyldig
Håper det ikke er noe alvorlig, og at bebis er frisk
Ikke noe kjekk beskjed å få. Håper at alt står fint til med babyen ved neste UL. Stor klem
Takker for alle gode tanker, klemmer og ord BV er virkelig en flott plass var ikke klar over at så mange leste dagboka mi en gang. Så utrolig rørt her jeg sitterSender en klem
Håper alt er bra på neste UL!
Ja, jordmor var veldig flink Håper også at det viser seg at alt er helt fint. Og at jeg er heldig å få møte lille bøllefrø enda en gang, og det helt gratisSåpass tidlig er det fryktelig lett å ta feil
Håper alt er i skjønneste orden med lille krabaten. Og veldig fint at de følger det opp selv om det er før uke 12, det er ikke ofte de gjør.
Masse lykke til! Hadde selv jente med alvorlig hjertefeil sist svangerskap, men ingen kromosomfeil. Den uroen du har nå er ikke god, så håper uken går fort til du får mer svar. Ønsker deg alt det beste og håper det ikke er noe galt med babyen din. Ta vare på deg selv, og håper du har god støtte rundt degResultater TUL
Da var endelig tiden inne for å møte bøllefrø for første gang. Vi gikk ut av TUL med blandede følelser. Fått masse svar på ting vi lurte på, men nye spørsmål har oppstått.
Det var bare en, hjerte slo, sprella, fire lemmer og ble faktisk satt frem 2 dager. Vi fant imidlertid en del væske rundt hodet, nakke og i kroppen. Det trenger ikke å bety noe, men det kan indikere alt fra hjertefeil til et syndrom. Vi var ikke langt nok til at hun kunne måle det å sjekke mot tabellen, for det er først fra 11+0.
Jeg har fått ny time om en uke for å følge det opp, og blir eventuelt henvist videre hvis det ikke er som det skal. Så blir en uke til med uvisshet. Jordmor var imidlertid kjempeflink og gav så gode svar hun kunne, og jeg får faktisk neste time kostnadsfri.
Vis vedlegget 329540
Her kan man se væsken under nakken
Vis vedlegget 329541
3D-ultralydbilder
Takk for, gode ord, at du deler og legger igjen spor Var hjertefeilen mulig å reparere? Hvordan oppdaget dere det? Nå skjer det noe hver dag neste frem til TUL så håper dagene går fort
Masse lykke til! Hadde selv jente med alvorlig hjertefeil sist svangerskap, men ingen kromosomfeil. Den uroen du har nå er ikke god, så håper uken går fort til du får mer svar. Ønsker deg alt det beste og håper det ikke er noe galt med babyen din. Ta vare på deg selv, og håper du har god støtte rundt deg
Hjerte feilen min hadde var dessverre ikke noe å gjøre med, hadde kun ett hjertekammer og manglet hovedpulsåren. Mange hjertesykdommer går det heldigvis mye bedre med Ble oppdaget på privatultralyd, der hun slet med å se det andre hjertekammere, sendt videre til sykehuset, de så det samme, ble sendt med første fly til Trondheim for second opinion, og alle legene så det samme, så vi måtte velge å avslutte.Takk for, gode ord, at du deler og legger igjen spor Var hjertefeilen mulig å reparere? Hvordan oppdaget dere det? Nå skjer det noe hver dag neste frem til TUL så håper dagene går fort
Så utrolig vondt det måtte være for dere vi bor heldigvis i Trondheim, så blir henvist hvis det skulle vise seg å være noe. Men håper og tror alt viser seg å være i skjønneste ordenHjerte feilen min hadde var dessverre ikke noe å gjøre med, hadde kun ett hjertekammer og manglet hovedpulsåren. Mange hjertesykdommer går det heldigvis mye bedre med Ble oppdaget på privatultralyd, der hun slet med å se det andre hjertekammere, sendt videre til sykehuset, de så det samme, ble sendt med første fly til Trondheim for second opinion, og alle legene så det samme, så vi måtte velge å avslutte.
Det kan heldigvis fortsatt være ingenting til noe mye mindre komplisert enn det vi opplevde, så krysser fingrene for dere
Størst sannsynlighet for detSå utrolig vondt det måtte være for dere vi bor heldigvis i Trondheim, så blir henvist hvis det skulle vise seg å være noe. Men håper og tror alt viser seg å være i skjønneste orden
Fantastisk!10+4
I dag hadde jeg første svangerskapskontroll. Var veldig spent da jeg bestemte meg for å bytte fastlege i fjor etter jeg fikk super oppfølging av en annen lege pga ferieavvikling. Rett etter jeg meldte bytte så fant jeg ut han skulle ut i permisjon, men lå så langt bak at regnet med det tok litt tid. Men vipps så var det bytta! Så nå har jeg en vikar frem til oktober hvert fall.
Jeg møtte opp med urinprøve og det ble tatt blodprøver. Vi fylte ut helsekortet, jeg snakket om forrige svangerskap og fødsel, formen, væsk de de fant på TUL og andre ting. Han var kjempeflink, og jeg følte meg sett og hørt. Vi ble enig om 50% sykemelding frem til jeg går ut i ferie, og det gjort så mye på humøret mitt. Jeg tror det var absolutt riktig, og egentlig litt irritert for at jeg ikke fikk gjort dette før. For jeg trenger det.
Sjefen tok det også fint, så deg hjelper masse. Jeg har ofte mye dårlig samvittighet for ting jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for.
Så i morgen begynner jeg ikke før 12.15, så da håper jeg å få sovet litt lenger og begynt å få orden i huset
11+0 | 1 dag til oppfølgings UL
Ny søndag, ny uke. Er ikke med den store gleden og given som før dessverre. Vanskelig balanse mellom det å ikke vil knytte seg mer i tilfelle det er noe galt, men samtidig prøve å være glad og håpe på at alt står bra til. Det har vært en rar uke. Lille bøllefrø vokser hvert fall, og nå er på størrelsen med en plomme
Vis vedlegget 329981
I morgen venter en ny TUL, og skal på en måte være godt å få svar. Samtidig så kan det potensielt snu livene våre på hodet og vi må potensielt ta valg som vil ha ringvirkninger. Nå er jeg langt nok på veg til at jordmor kan måle væsken som hun fant og sjekke det opp mot referansemål. Hvis det ikke er innenfor normalen så blir vi henvist videre til St.Olavs for fosterdiagnostikk.
Så nå er det ikke noe annet å gjøre enn å vente..