Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Lykke til i morgen ❤️❤️
 
Masse lykke til i morgen. ❤ når har du time? Håper du har time tidlig på dagen, er alltid litt ekstra nervepirrende å vente samme dag syns jeg.
Tusen takk ❤️ Har time 13.30, så ikke så sent som siste heldigvis :) da rekker jeg å jobbe halvdagen min også.


Lykke til i morgen ❤️ Krysser fingrene for at alt er bra!
Masse lykke til i mårra! :Heartred
Lykke til i morgen ❤️❤️
Tusen takk dere ❤️
 
Håper alt viser seg å være i skjønneste orden i morgen:Heartred
 
Skjønner det blir vanskelig å glede seg like mye som før, frem til du får svar. Jeg håper det viser seg at alt er i skjønneste orden i morgen ❤️
 
Lykke til i morgen, vi tenker på dere ❤️
 
11+1 | 11+6

Ble satt frem ytterligere 3 dager i dag, og JM mente jeg var så mye som 11+6. Væsken rundt hjernen og magen var borte, men væsken i nakken var økt. Ganske mye, uten helt å kjenne til skalaene. Vi var ganske mye over grensa for henvisning. Hun fant nesebein og derfor kunne si at det var 98% sjans for at det ikke er downs.

Så vi blir henvist til fosterdiagnostikk på St.Olavs. Vi bør bli kalt inn ila 2 uker pga av hvor strenge de er med tidsrommene for målingene. Jordmor mente at vi kanskje får NIPT-test, men av det lille jeg leste så virket det som en sekundærtest og man først måtte ta KUB?

Det trenger fortsatt ikke å bety noe, men er syndrom og hjertefeil vi blir utredet for slik jeg forstod JM. Det her er en spenning man ikke vil ha i et svangerskap.

Nå kan vi ikke annet enn å vente...
 
Huff, dette må være forferdelig vanskelig. :(

Kan privat NIPT være en mulighet? Kan bestille prøvekit fra f.eks Danmark. Blir kanskje nesten like lenge å vente på resultatet uansett.

Sender deg en klem og håper det ikke er noe alvorlig!
 
Huff, dette må være forferdelig vanskelig. :(

Kan privat NIPT være en mulighet? Kan bestille prøvekit fra f.eks Danmark. Blir kanskje nesten like lenge å vente på resultatet uansett.

Sender deg en klem og håper det ikke er noe alvorlig!
Venter å ser hva de sier på St.Olavs, så får vi eventuelt ta en vurdering derfra. :)
 
Så leit ikke å få beskjed om at alt er i orden :(
Har vært i denne situasjonen selv, det var andre ting enn væske rundt nakken, men ting var ikke i orden.
Vi hadde oul en torsdag kveld og ble henvist til Riksen, men time enten mandag eller tirsdag helga etter, så det gikk veldig raskt. Så jeg håper du får like kort ventetid til St. Olavs selv om det nå er ferieavvikling.

Vi fikk da en veldig grundig gjennomgang av babyen, og de kunne ikke finne ut hva som var galt, bare at hun ikke hadde det bra og vi fikk da tilbud om å ta fostervannsprøve den dagen. Vi valgte å avvente en uke, pga risikoen ved en prøven og NIPT hadde ikke kommet til Norge enda, men det hadde vi nok fått da om det hadde vært her. Bare utfra min erfaring vil jeg igrunnen tro at du kan få utvidet diagnostikk som NIPT, fostervann eller morkakeprøve når du er på St. Olavs ved mindre da alt ser fint ut når du kommer dit. KUB er mer for å regne ut sannsynligheten for at babyen er frisk, og med økt veske rundt vil den nok være så høy at du kan få utvidede tester.

Ønsker deg alt godt og gode resultater på neste undersøkelse ❤️❤️❤️
 
Huff så fælt at dere må gå og vente sånn og ikke fått ordentlig svar ennå. Håper så inderlig at dere får komme inn så snart som mulig og at dere får positive nyheter når dere gjør det :Heartred
 
Så leit ikke å få beskjed om at alt er i orden :(
Har vært i denne situasjonen selv, det var andre ting enn væske rundt nakken, men ting var ikke i orden.
Vi hadde oul en torsdag kveld og ble henvist til Riksen, men time enten mandag eller tirsdag helga etter, så det gikk veldig raskt. Så jeg håper du får like kort ventetid til St. Olavs selv om det nå er ferieavvikling.

Vi fikk da en veldig grundig gjennomgang av babyen, og de kunne ikke finne ut hva som var galt, bare at hun ikke hadde det bra og vi fikk da tilbud om å ta fostervannsprøve den dagen. Vi valgte å avvente en uke, pga risikoen ved en prøven og NIPT hadde ikke kommet til Norge enda, men det hadde vi nok fått da om det hadde vært her. Bare utfra min erfaring vil jeg igrunnen tro at du kan få utvidet diagnostikk som NIPT, fostervann eller morkakeprøve når du er på St. Olavs ved mindre da alt ser fint ut når du kommer dit. KUB er mer for å regne ut sannsynligheten for at babyen er frisk, og med økt veske rundt vil den nok være så høy at du kan få utvidede tester.

Ønsker deg alt godt og gode resultater på neste undersøkelse ❤️❤️❤️
Takk for at du deler egen erfaring og så leit det dere måtte gå gjennom. Takk for god informasjon om testene også. Håper jeg får vite når timene er snarest mulig, så håper jeg den ikke ødelegger alt av ferieplaner. ❤️
 
Det var jo både gode, men også noen usikre nyheter. Vi får håpe og tro på det beste. De er i allefall veldig dyktige på fostermedisin på st.olavs. Vi var der i januar, og ble godt ivaretatt i alle ledd. En er i de beste hender når en kommer dit. Ikke sikkert legen forklarer så mye i starten, men når de har fått sett en stund forklarer de alt de ser, og en kan komme med spørsmål.

Tenker på deg.
 
Det var jo både gode, men også noen usikre nyheter. Vi får håpe og tro på det beste. De er i allefall veldig dyktige på fostermedisin på st.olavs. Vi var der i januar, og ble godt ivaretatt i alle ledd. En er i de beste hender når en kommer dit. Ikke sikkert legen forklarer så mye i starten, men når de har fått sett en stund forklarer de alt de ser, og en kan komme med spørsmål.

Tenker på deg.
Takk for at du deler erfaring! Merket også det på jordmor i dag, hun gav oss nok svar til at vi ikke spant helt ut, men merket også at hun holdt igjen «synsing». Noe som er like greit, for det er vanskelig å si noe så tidlig som nå. Greit å vite, alt vi vil ha er svar, men regner med neste gang er bare for å måle den væska nok en gang. Så blir det nok eventuelt tester og mulig noen ultralyder senere.
 
Uff, jeg vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at det var både litt gode og ikke fullt så gode nyheter. som når man får høre at alt er i skjønneste orde . Enda godt dere blir fulgt opp og får oppfølging, så viser det seg helt sikkert at alt er i orden, men heldigvis tar de det på alvor. Det må være veldig vanskelig for dere, men jeg håper dere får gode og forståelige svar på St.Olavs når dere skal dit :Heartred
 
Det er godt dere blir ivaretatt så godt, og at jordmor fikk gitt dere gode nok svar til at dere ikke freaker helt ut. Selvom det er utrolig leit at det var mere væske rundt nakken nå.
Så får vi bare fortsette å håpe at det ikke er noe alvorlig. ❤️
 
Back
Topp