Masse lykke til!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk Har time 13.30, så ikke så sent som siste heldigvis da rekker jeg å jobbe halvdagen min også.Masse lykke til i morgen. ❤ når har du time? Håper du har time tidlig på dagen, er alltid litt ekstra nervepirrende å vente samme dag syns jeg.
Lykke til i morgen Krysser fingrene for at alt er bra!
Masse lykke til i mårra!
Tusen takk dereLykke til i morgen
Venter å ser hva de sier på St.Olavs, så får vi eventuelt ta en vurdering derfra.Huff, dette må være forferdelig vanskelig.
Kan privat NIPT være en mulighet? Kan bestille prøvekit fra f.eks Danmark. Blir kanskje nesten like lenge å vente på resultatet uansett.
Sender deg en klem og håper det ikke er noe alvorlig!
Takk for at du deler egen erfaring og så leit det dere måtte gå gjennom. Takk for god informasjon om testene også. Håper jeg får vite når timene er snarest mulig, så håper jeg den ikke ødelegger alt av ferieplaner.Så leit ikke å få beskjed om at alt er i orden
Har vært i denne situasjonen selv, det var andre ting enn væske rundt nakken, men ting var ikke i orden.
Vi hadde oul en torsdag kveld og ble henvist til Riksen, men time enten mandag eller tirsdag helga etter, så det gikk veldig raskt. Så jeg håper du får like kort ventetid til St. Olavs selv om det nå er ferieavvikling.
Vi fikk da en veldig grundig gjennomgang av babyen, og de kunne ikke finne ut hva som var galt, bare at hun ikke hadde det bra og vi fikk da tilbud om å ta fostervannsprøve den dagen. Vi valgte å avvente en uke, pga risikoen ved en prøven og NIPT hadde ikke kommet til Norge enda, men det hadde vi nok fått da om det hadde vært her. Bare utfra min erfaring vil jeg igrunnen tro at du kan få utvidet diagnostikk som NIPT, fostervann eller morkakeprøve når du er på St. Olavs ved mindre da alt ser fint ut når du kommer dit. KUB er mer for å regne ut sannsynligheten for at babyen er frisk, og med økt veske rundt vil den nok være så høy at du kan få utvidede tester.
Ønsker deg alt godt og gode resultater på neste undersøkelse
Takk for at du deler erfaring! Merket også det på jordmor i dag, hun gav oss nok svar til at vi ikke spant helt ut, men merket også at hun holdt igjen «synsing». Noe som er like greit, for det er vanskelig å si noe så tidlig som nå. Greit å vite, alt vi vil ha er svar, men regner med neste gang er bare for å måle den væska nok en gang. Så blir det nok eventuelt tester og mulig noen ultralyder senere.Det var jo både gode, men også noen usikre nyheter. Vi får håpe og tro på det beste. De er i allefall veldig dyktige på fostermedisin på st.olavs. Vi var der i januar, og ble godt ivaretatt i alle ledd. En er i de beste hender når en kommer dit. Ikke sikkert legen forklarer så mye i starten, men når de har fått sett en stund forklarer de alt de ser, og en kan komme med spørsmål.
Tenker på deg.