Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

12+4

I dag ble jeg målt til 12+4, så setter det som ny dato siden det ble målt på sykehuset.

Beklager sen oppdatering, men tok litt tid både det ene og det andre. Først var det jordmor som undersøkte og målte flere ganger, men bøllefrø lå litt ekkelt til. Hun kunne bekrefte at det var en forstørret nakkefold. Så hun fikk målinger under og over 3,5 mm. Er man over 3.5 mm, vil man bli anbefalt å ta en morkakeprøve. Hun tilkalte en lege som også målte, hun knotet også litt til, men sa hun så den var større enn 3.5. Til slutt fikk de noen gode målinger som bekreftet at den var over 3.5

Fikk tatt morkakeprøve med en gang, de trengte to forsøk der og, men gikk til slutt. Så nå skal vi bare avvente svar og eventuelt mer oppfølging.

Godt å få satt i gang prosessen, så skal jeg prøve å slappe av litt resten av ferien ❤️
 
Det var jo bra de fikk tatt prøven med en gang, så du slipper enda mere venting der. Så får vi bare håpe på gode svar ❤️
 
Sa de noe om når dere kan forvente svar? Tenker masse på dere og håper dere klarer å nyte sommeren litt :Heartred
Kanskje allerede fredag får jeg svar på trisomi 13, 18 og 21. Så hvis den ikke viser noe utslag på det, så er det 2-3 uker til for å se etter de mer sjeldnere syndromene. Og ultralyd for å sjekke hjerte i uke 16. ❤️
 
Må spørre siden jeg ikke vet så mye om dette fra før. Gir morkakeprøven 100% rett svar? Altså om den viser friskt barn/barn med syndrom, så stemmer dette?

Tenker mye på dere:Heartpink
 
Må spørre siden jeg ikke vet så mye om dette fra før. Gir morkakeprøven 100% rett svar? Altså om den viser friskt barn/barn med syndrom, så stemmer dette?

Tenker mye på dere:Heartpink

Svarer jeg - en morkake og fostervannsprøve gir rett svar angående trisomier. :)
(Men det finnes jo en del andre sykdommer enn bare trisomier da såklart)
 
Må spørre siden jeg ikke vet så mye om dette fra før. Gir morkakeprøven 100% rett svar? Altså om den viser friskt barn/barn med syndrom, så stemmer dette?

Tenker mye på dere:Heartpink
Svarer jeg - en morkake og fostervannsprøve gir rett svar angående trisomier. :)
(Men det finnes jo en del andre sykdommer enn bare trisomier da såklart)
Takk! Googlet, for var ikke sikker selv, men fant ikke noe gode svar. De er vel mer korrekt enn NIPT test slik jeg har forstått.
 
Kanskje allerede fredag får jeg svar på trisomi 13, 18 og 21. Så hvis den ikke viser noe utslag på det, så er det 2-3 uker til for å se etter de mer sjeldnere syndromene. Og ultralyd for å sjekke hjerte i uke 16. ❤️
Krysser alt for fine prøver ❤️ Tenker på dere ❤️
 
Takk! Googlet, for var ikke sikker selv, men fant ikke noe gode svar. De er vel mer korrekt enn NIPT test slik jeg har forstått.

Nipt gir bare svar på et utvalg trisomier som jeg har forstått og den er nor mindre nøyaktig, den komplette morkake eller fostervannsprøve gir et sikkert svar på alle.
 
Takk! Googlet, for var ikke sikker selv, men fant ikke noe gode svar. De er vel mer korrekt enn NIPT test slik jeg har forstått.

Har dere fått vite noe mer om tilstanden? ❤️ Tenker sånn på dere ❤️
 
Fikk dere noen svar i går? :Heartpink
Har dere fått vite noe mer om tilstanden? ❤️ Tenker sånn på dere ❤️
Så koselig at dere tenker på oss ❤️ Hørte ingenting fra de i går, men det var de tidligste tidspunktet vi kunne få svar. Da blir det nok tidlig neste uke. Klarer å ta det med knusende ro, for vet jeg ikke kan gjøre noe før jeg får resultatene.
 
Så koselig at dere tenker på oss ❤️ Hørte ingenting fra de i går, men det var de tidligste tidspunktet vi kunne få svar. Da blir det nok tidlig neste uke. Klarer å ta det med knusende ro, for vet jeg ikke kan gjøre noe før jeg får resultatene.

Så flink og reflektert du er, det er helt sant! ❤️ Best for alle å beholde roen hvis man klarer :)
 
Så koselig at dere tenker på oss ❤️ Hørte ingenting fra de i går, men det var de tidligste tidspunktet vi kunne få svar. Da blir det nok tidlig neste uke. Klarer å ta det med knusende ro, for vet jeg ikke kan gjøre noe før jeg får resultatene.

Det synes jeg høres veldig fornuftig ut - dere er flinke! :Heartpink
 
Etter vi ringte å purra på så fikk vi svar på at trisomi 13, 18 og 21 var negativ :smiley-bounce022

Edit: gjenstår svar på sjeldne syndrom og hjertefeil


Og vi fikk vite at vi venter en liten gutt :smiley-ashamed005:dummy:
 
Last edited:
Back
Topp