Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Hei!
Hvordan går det med deg? :Heartblue
Hei ❤️ Det går bra med oss :) Vært tilbake i jobb i to uker, og vært veldig hektisk uka her med ferieavvikling og sykdom. Vi var på ultralyd av hjerte forrige uke, og alt så bra ut. Så nå gjenstår bare en ultralyd som blir samme dag som OUL :) Hvordan går det med dere? ❤️
 
17+0 | 17 dager til OUL

754EE5D0-2162-4976-B0E7-3E88C7392582.jpeg

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert! Her fyker plutselig ukene av gårde. Det har vært en sommer med mye tanker og følelser, men nå begynner vi å smått begynne å glede oss igjen. Forrige uke var vi på ultralyd hvor de tok en grundig sjekk av organer/utvikling og hjerte. Det var fortsatt en forstørret nakkefold, men hadde ikke blitt større siden sist. Det er bra, for babyen har jo blitt større. Så på en måte er den blitt mindre. Legen sa det var ingenting som tilsa at det var noe galt med hjerte per dags dato. Noe vi er kjempeglad for ❤️ Lillebror var helt vill og var ikke i ro et sekund, så gav legen litt utfordringer med å gjøre sjekken :hilarious: Jeg hadde spist kake rett før, så fikk greit skylda for det :rolleyes: Så skulle legen skru på 3D for han lå fint til selv om han var urolig, men da hadde han gått lei og snudde ryggen til :banghead::hilarious:

Nå gjenstår en ultralyd av hjerte, så har de sjekket det de kan, som blir samme dag som OUL. De har de sjekket det de kan sjekke og at ingenting tilsier at det er noe galt med lillebror.

Ellers er jeg tilbake i jobb, blanding av rolig og hektisk pga ferieavvikling og sykdom. Kjenner jeg skal få utfordringer med bekkenet utover høsten, men skal prøve tilrettelegge og holde ut så lenge helsa tillater det. Har en sjef som er veldig støttende og passer på, så det er veldig godt :)

På søndag skal vi feire frøkna som blir 3 år! Så det blir veldig stas. Skjønner ikke hvor tida har blitt av. Da blir det pølser, kake og pinata.
 
18+1 | 9 dager til OUL

4E42CD1B-9D67-4FBC-9B4C-FAF6F901B606.jpeg

Nå synes jeg dagene går fort unna. Litt over en uke til jeg skal få se lillebror igjen, og det 2 ganger på samme dag. Gruer meg ikke til hjerteultralyden for alt har sett så bra ut til nå, så håper og tror det blir en positiv opplevelse det også.

Plages mye med bekkenet og korsryggen. Gikk til manuellterapeut, men ikke veldig fornøyd. Så vurderer å gå privat til naprapat eller muskelterapaut for å klare å stå i jobb lengst mulig. Alle er tilbake fra ferie kommende uke, så det blir godt når vi er fulltallig.

Har kjent spark en god stund, og kjent spark et par spark på utsiden av magen også denne uka. Koselig med litt liv fra lillebror. ❤️
 
Kjekt med oppdatering ♥️ Så spennende med OUL, håper dagene går fort! Tre uker igjen her.
Ikke kjekt med plager i bekken og korsrygg.. :mad:

Jeg har også vært plaget med smerter i korsrygg og øverst i setet i det siste. Klarte ikke gå turer uten å få vondt. Kan absolutt anbefale kiropraktor, har hatt to timer og har ikke lenger vondt! Fikk beskjed om at bekkenplager vanligvis trenger 3-6 behandlinger. Fant en kiropraktor med etterutdanning og spesiell interesse for gravide. Har for det meste vært trykk/massasje på området, samt litt tøying og justeringer.
 
Kjekt med oppdatering ♥️ Så spennende med OUL, håper dagene går fort! Tre uker igjen her.
Ikke kjekt med plager i bekken og korsrygg.. :mad:

Jeg har også vært plaget med smerter i korsrygg og øverst i setet i det siste. Klarte ikke gå turer uten å få vondt. Kan absolutt anbefale kiropraktor, har hatt to timer og har ikke lenger vondt! Fikk beskjed om at bekkenplager vanligvis trenger 3-6 behandlinger. Fant en kiropraktor med etterutdanning og spesiell interesse for gravide. Har for det meste vært trykk/massasje på området, samt litt tøying og justeringer.
Det går nok fort! Vi har jo vært på 4 ultralyder og vet allerede kjønn og at alt ser ut til å være normalt. Men blir spennende å få satt termindato :D

Gikk til kiropraktor i første svangerskap, og betalte 4-500 kr for at han knakk og trykte på triggerpunkter i 10 min o_O gikk opp til 2-3 ganger i uka i to uker, for deretter å kanskje gå ned til en gang. Så brukte mye penger, men han holdt meg i arbeid. Tror imidlertid mye av smertene mine sitter i musklene. Naprapat bruker både å knekke opp som en kiropraktor, men jobber også muskulært med massasje og triggerpunkter. Muskelterapauten var den første som klarte å fikse bekkenplagene jeg hadde 2 år etter fødselen. Han jobber ikke så mye med skjellete, som navnet sier, men han var veldig flink! Så da betaler jeg heller 5-700 kr for at de jobber 30-45 minutt.
 
Så fint å se at alt står bra til med lillebror ❤️❤️
Hadde god erfaring med osteopat for bekken sist hevrtfall. Men forsøktr altså ikke noe annet, så det 3r nok mye som kan hjelpe. Men liker nå hvertfall den litt skånsomme måten å arbeide på.

Håper du finner noe som kan hjelpe deg :)
 
Så fint å se at alt står bra til med lillebror ❤️❤️
Hadde god erfaring med osteopat for bekken sist hevrtfall. Men forsøktr altså ikke noe annet, så det 3r nok mye som kan hjelpe. Men liker nå hvertfall den litt skånsomme måten å arbeide på.

Håper du finner noe som kan hjelpe deg :)
Det skal jeg undersøke litt mer, en venninne har gått til osteopat før ho ble gravid for andre ting og vært veldig fornøyd!
 
20+2 | 4 dager til siste hjerteultralyd

3C02FD8D-7CA7-4909-BC62-3830B4CFE9D1.jpeg

Nå begynner dagene virkelig å gå fort, for jeg er offisielt halvveis :eek: Hvor ble tiden av? Lillebror har rukket og blitt 25 cm og 350-400gr og jeg kjenner bevegelser daglig. Magen vises godt og klarer ikke å skjule den lenger. Har gått opp 6 kg til nå, og fornøyd med at jeg holder normal vektøkning. Tror jeg hadde gått opp 10-12 kg med frøkna når jeg ca samtidig.

Formen er grei og har jobbet 100% siden ferien. Ser ut som det går fint med litt tilrettelegging, samt behandling av naprapat. Håper jeg skal klare å stå 100% en stund til, hvert fall 4 uker, men håper jeg skal klarer så mye som 8. De på jobb passer på at jeg ikke overbelaster og hjelper meg med de tyngste løftene :rolleyes:

Jeg var på OUL på mandagen, og alt så fint ut med lillebror. Fikk en student, og hun var nøye og flink til å forklare. Fikk et kvarter ekstra til og med, og ikke mindre enn 6 bilder. Ikke de beste bildene, men definitivt sett verre :)
187891B5-A190-40D0-B46B-A867716A1419.jpeg
18A8902B-6384-4AD8-ABE6-30093185D792.jpeg

Siste hjerteultralyd ble flyttet, og skal på den på torsdag. Til nå har alt sett så fint ut at jeg bekymrer meg ikke :)

Frøkna snakker mye om babyen, og vil kose med magen hver dag. Tror ikke hun skjønner konseptet og hvor stor innvirkning en lillebror vil ha på livene våre :hilarious:
 
20+2 | 4 dager til siste hjerteultralyd

Vis vedlegget 334232

Nå begynner dagene virkelig å gå fort, for jeg er offisielt halvveis :eek: Hvor ble tiden av? Lillebror har rukket og blitt 25 cm og 350-400gr og jeg kjenner bevegelser daglig. Magen vises godt og klarer ikke å skjule den lenger. Har gått opp 6 kg til nå, og fornøyd med at jeg holder normal vektøkning. Tror jeg hadde gått opp 10-12 kg med frøkna når jeg ca samtidig.

Formen er grei og har jobbet 100% siden ferien. Ser ut som det går fint med litt tilrettelegging, samt behandling av naprapat. Håper jeg skal klare å stå 100% en stund til, hvert fall 4 uker, men håper jeg skal klarer så mye som 8. De på jobb passer på at jeg ikke overbelaster og hjelper meg med de tyngste løftene :rolleyes:

Jeg var på OUL på mandagen, og alt så fint ut med lillebror. Fikk en student, og hun var nøye og flink til å forklare. Fikk et kvarter ekstra til og med, og ikke mindre enn 6 bilder. Ikke de beste bildene, men definitivt sett verre :)
Vis vedlegget 334233
Vis vedlegget 334234

Siste hjerteultralyd ble flyttet, og skal på den på torsdag. Til nå har alt sett så fint ut at jeg bekymrer meg ikke :)

Frøkna snakker mye om babyen, og vil kose med magen hver dag. Tror ikke hun skjønner konseptet og hvor stor innvirkning en lillebror vil ha på livene våre :hilarious:
Så fine bilder! :) og koselig oppdatering, og så bra at de på jobb passer på deg. :)
Lykke til på torsdag. :)
 
Så gøy at lillebror har blitt så stor og fin! Veldig glad for at alt ser ut til å være i skjønneste orden:Heartred
 
Hei!

Nå er det lenge siden sist :) Hvordan går det med deg og dere? :Heartblue
Så koselig at du titter innom! Har tenkt lenge at jeg må oppdatere snart, men tida går så fort.

Det har vært noen ganske tunge uker på jobb. Pushe meg litt og unngått sykemelding for å komme gjennom ferieavvikling og sykdom. Vet godt selv hvor tungt det blir når noen faller fra. Noe gjør at jeg er sykt sliten og hatt mye vondt etter jobb. Så tror jeg at ting skal normaliserer seg på bemanninga, men alltid noe artig som popper opp! Denne uka tok jeg endelig skrittet for min egen helse og trivsel og sykemeldte meg 30%. Så skal jeg prøve det i 2 uker så tar vi ny vurdering på 28 ukers kontrollen :) I dag kjentes imidlertid ikke 30% nok til tross for at jeg satt store deler av dagen.

Jeg trives egentlig ikke så godt med å gå gravid, not for me. Er verdt det da ❤️ Ellers har jeg blitt stor og rund! Har sinnsyke cravings og spiser alt mulig jeg ikke bør spise. :yuck: Så nå prøver jeg å stoppe opp litt, og stagnere vektøkninga litt.
58D8B9A6-F60A-4EB5-AEF2-BE92B5442CA1.jpeg

Lillebror er aktiv og spreller og sparker :) Skal på 3D-ultralyd 6.november, så det blir gøy å se lillebror igjen snart ❤️
 
Så koselig at du titter innom! Har tenkt lenge at jeg må oppdatere snart, men tida går så fort.

Det har vært noen ganske tunge uker på jobb. Pushe meg litt og unngått sykemelding for å komme gjennom ferieavvikling og sykdom. Vet godt selv hvor tungt det blir når noen faller fra. Noe gjør at jeg er sykt sliten og hatt mye vondt etter jobb. Så tror jeg at ting skal normaliserer seg på bemanninga, men alltid noe artig som popper opp! Denne uka tok jeg endelig skrittet for min egen helse og trivsel og sykemeldte meg 30%. Så skal jeg prøve det i 2 uker så tar vi ny vurdering på 28 ukers kontrollen :) I dag kjentes imidlertid ikke 30% nok til tross for at jeg satt store deler av dagen.

Jeg trives egentlig ikke så godt med å gå gravid, not for me. Er verdt det da ❤️ Ellers har jeg blitt stor og rund! Har sinnsyke cravings og spiser alt mulig jeg ikke bør spise. :yuck: Så nå prøver jeg å stoppe opp litt, og stagnere vektøkninga litt.
Vis vedlegget 338255

Lillebror er aktiv og spreller og sparker :) Skal på 3D-ultralyd 6.november, så det blir gøy å se lillebror igjen snart ❤️
Må bare få skyte inn
- nydelig mage!! ❤
 
Helt enig! Kjempefin mage ❤ og så koselig med 3d ultralyd snart. :)
 
Helt enig! Kjempefin mage ❤ og så koselig med 3d ultralyd snart. :)
Jaa, gleder meg! Synes frøkna er lik seg selv på bildene, så blir gøy å få en sniktitt på lillebror!
 
Så fin mage! :love7

Jeg synes det høres veldig fornuftig ut å sykmelde deg litt - det har nok både du og lillebror godt av :) Skjønner godt at det sitter i å tenke på sin egen helse, men det er så viktig (lettere sagt enn gjort) og det har både du, lillebror, storesøster og mannen godt av. Det er så fort gjort å sette seg selv og sine til side, og legge all energi på det som tross alt ikke er så viktig (jobb..)

Hvilken dato var termin igjen? Så utrolig gøy med 3D UL :) Det dropper nok vi denne gangen ettersom vi begge har sett det to ganger, men skjønner veldig godt at dere har lyst å gjøre det. Det er jo så gøy! *Merker jeg også fikk skikkelig lyst* :rolleyes:

Håper du tar vare på deg selv og roer ned tempoet, og at du får noen fine uker fremover :Heartpink
 
Så fin mage! :love7

Jeg synes det høres veldig fornuftig ut å sykmelde deg litt - det har nok både du og lillebror godt av :) Skjønner godt at det sitter i å tenke på sin egen helse, men det er så viktig (lettere sagt enn gjort) og det har både du, lillebror, storesøster og mannen godt av. Det er så fort gjort å sette seg selv og sine til side, og legge all energi på det som tross alt ikke er så viktig (jobb..)

Hvilken dato var termin igjen? Så utrolig gøy med 3D UL :) Det dropper nok vi denne gangen ettersom vi begge har sett det to ganger, men skjønner veldig godt at dere har lyst å gjøre det. Det er jo så gøy! *Merker jeg også fikk skikkelig lyst* :rolleyes:

Håper du tar vare på deg selv og roer ned tempoet, og at du får noen fine uker fremover :Heartpink
Dato er 18.januar ❤️ Siden vi tok med frøkna føler jeg at jeg må gjøre det med lillebror også :rolleyes: Men har jo vært litt flere ultralyder med lillebror så kunne nok ha droppa det :hilarious: Har ho blitt 6 til nå, skal på enda en vekstkontroll og 3D som jeg nevnte :hilarious:

Takk for det ❤️ kroppen gir tydelige signaler på at jeg må bremse litt ned, og ingen takker meg om jeg kjører meg så langt at jeg ikke kommer meg tilbake. Så prøver å ta hensyn til meg, ikke alle andre :rolleyes:
 
Så bra at alt er bra med dere og at det ser bra ut med lillebror:Heartblue
Høres lurt ut med en liten sykemelding:Heartpink
 
Back
Topp