Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

37+1 | 2 dager til svangerskapskontroll
25AAD5AC-7DA2-4B3D-97B9-92AF2D73D52A.jpeg

Litt forsinket oppdatering, men nå er jeg tippet 37 uker. Nå regnes ikke lillebror som prematur enda ❤️ Planen er ruge hvert fall 6 dager, etter det må han bare komme.

Julaften ble utrolig koselig, var redd det ble grønn jul, men heldigvis våknet vi til snø på julemorgen :D Var ei spent frøken som både fikk besøk av nissen og fikk åpne masse gaver. Merket det ble mye gaver da hun synes det var mer stas å åpne enn å ta det innover seg, men hva kan man forvente av en 3-åring!

Ellers blir jeg bare større og større :wtf: Alt gjør vondt, symfysen, ribbeina, bekken/hofter. Så jeg er rimelig ferdig med å være gravid kjenner jeg :bored:

3998E74B-B926-4166-9367-65E1BD19A9F5.jpeg

Når du trodde du ikke ble større :bored:
FA756DBE-430A-45B8-AEF8-9A1ACAB6B5D1.jpeg

Ganske forskjell på magen med frøkna også :wideyed:
A8D146C4-AFB4-4704-B9ED-73876F75E21D.jpeg
37+0 med lillebror og 38+0 med frøkna o_O

Så fort vi bikker 1.januar så skal jeg gjøre det jeg kan for å sette i gang en fødsel. Veldig klar for å få kroppen til bake!
 
30+0 | 18 dager til 32-ukerskontroll | 20 dager til vekstkontroll

Vis vedlegget 340053

Ukene fortsetter å rase forbi, og nå er jeg bikket 30 uker. Helt vanvittig å tenke på at det bare er 2,5 mnd igjen, føles lenge og kort ut til samtidig.

Vis vedlegget 340058
Ikke noen tvil om at jeg vokser og ligger helt øverst på percentilskjemaet for symfysemål. Til nå har jeg gått opp rett rundt 12 kg, vektøkninga har stagnert litt og prøver å begrense meg litt på inntak av godis og kaker. Går ikke like bra hver dag :hilarious:

Er for tiden 50% sykemeldt som jeg fordeler på 4 dager slik at jeg kan ha en dag fri. Veldig fornøyd med ordninga så langt. Plages enda en del med bekkenet, både foran og bak, og har mye smerter i ribbeina :dead:

Ellers var vi på 3D-ultralyd i dag og fikk hilse på lillebror. Alt stod bra til, han var va +10% på vekt og hadde fine små bollekinn. Blir spennende å se hva de sier på vekstkontrollen om 3 uker. Hadde også rett over normalen med fostervann, så det kan forklare den store magen :rolleyes: Han sov under hele undersøkelsen, og hadde en fot og ei hånd foran ansiktet. Fikk noen fine klipp og bilder likevel :happy:

Vis vedlegget 340056
Vis vedlegget 340064Vis vedlegget 340065



Alt for lenge siden jeg har vært innom her, så nå var det koselig å lese oppdateringer! For en fin liten lillebror:Heartblue
Gleder meg til å lese resten:Heartblue
 
Så fine bilder :) Og morsomt å se forskjell fra storesøster og lillebror :) Jordmor sier hele tiden til meg, at lillebror her har goood plass fordi storesøster og storebror har laget plass til han, så er jo ikke så rart at magen blir større :)

Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Er skikkelig spent på å lese når du går i fødsel (har født - alt ettersom hvordan du oppdaterer). Det kommer til å være såååå spennende i denne boken fremover :)
 
Nå har jeg lest meg gjennom alt og herlighet så mye som har skjedd!

Må være helt forferdelig når de er usikre på om det kan være noe med den lille, men veldig glad for å lese at alt mest sannsynlig er bra med han tross alt:Heartblue

Skikkelig kjipt å høre at mannen ikke fikk være med inn når han egentlig skulle. Fy søren! Hadde nok grått noen tårer jeg og for å si det sånn...

Nå har du jo kommet skikkelig langt, spent på å høre om det har skjedd noe og hvis ikke ønsker jeg deg masse masse lykke til med fødsel og alt som hører med snart :Heartred
Skal følge jevnlig med etter oppdateringer nå.
Håper alt går fint :love7
 
Så fine bilder :) Og morsomt å se forskjell fra storesøster og lillebror :) Jordmor sier hele tiden til meg, at lillebror her har goood plass fordi storesøster og storebror har laget plass til han, så er jo ikke så rart at magen blir større :)

Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Er skikkelig spent på å lese når du går i fødsel (har født - alt ettersom hvordan du oppdaterer). Det kommer til å være såååå spennende i denne boken fremover :)
Nå har jeg lest meg gjennom alt og herlighet så mye som har skjedd!

Må være helt forferdelig når de er usikre på om det kan være noe med den lille, men veldig glad for å lese at alt mest sannsynlig er bra med han tross alt:Heartblue

Skikkelig kjipt å høre at mannen ikke fikk være med inn når han egentlig skulle. Fy søren! Hadde nok grått noen tårer jeg og for å si det sånn...

Nå har du jo kommet skikkelig langt, spent på å høre om det har skjedd noe og hvis ikke ønsker jeg deg masse masse lykke til med fødsel og alt som hører med snart :Heartred
Skal følge jevnlig med etter oppdateringer nå.
Håper alt går fint :love7

Så koselig at dere stikker innom! :) Det har virkelig vært litt kaos her. Ruger enda, og begynner å bli ganske lei. Har litt maserier, et helt fucka bekken og er ganske begrensa hva jeg får til om dagene. Så definitivt klar for at lillebror snart skal melde sin ankomst! Vi holder frøkna hjemme fra barnehagen for å se utviklings av smitte, det har eksplodert i Trondheim.

I går fikk jeg gjort det siste på to do lista mi, som var å rense sofaen. Så nesting tendensene begynner å roe seg litt! Eller er ikke helt ferdig med jakka til hentesettet til lillebror, så jobber for å få den ferdig.

Skal prøve å skrive en skikkelig oppdatering snart ❤️
CBDC3914-E014-408C-A03E-7477F14C89B3.jpeg
 
Så koselig at dere stikker innom! :) Det har virkelig vært litt kaos her. Ruger enda, og begynner å bli ganske lei. Har litt maserier, et helt fucka bekken og er ganske begrensa hva jeg får til om dagene. Så definitivt klar for at lillebror snart skal melde sin ankomst! Vi holder frøkna hjemme fra barnehagen for å se utviklings av smitte, det har eksplodert i Trondheim.

I går fikk jeg gjort det siste på to do lista mi, som var å rense sofaen. Så nesting tendensene begynner å roe seg litt! Eller er ikke helt ferdig med jakka til hentesettet til lillebror, så jobber for å få den ferdig.

Skal prøve å skrive en skikkelig oppdatering snart ❤️
Vis vedlegget 345458

For et utrolig fint bilde!:Heartred

Lykke til!! Hvilken dato er termin?
 
Dette blir såååå spennende! :D Skal vi ha gjettekonkurranse? :woot:
Jeg har sagt mellom 4.-10.januar, og holdt en knapp på 4.januar. Det gikk ikke så bra :hilarious: Men har fått en ny følelse på ila helga, og at jeg treffer innafor den uka jeg gjetta. Mulig det bare er ønsketenkning :rolleyes: Hva tror du?
 
Jeg har sagt mellom 4.-10.januar, og holdt en knapp på 4.januar. Det gikk ikke så bra :hilarious: Men har fått en ny følelse på ila helga, og at jeg treffer innafor den uka jeg gjetta. Mulig det bare er ønsketenkning :rolleyes: Hva tror du?

Jeg tipper 11.januar :woot: Eller 17. :joyful: Åååå, gleder meg skikkelig til å følge med!
Hvorfor tror du han kommer tidligere? Når kom storesøster?
 
Jeg tipper 11.januar :woot: Eller 17. :joyful: Åååå, gleder meg skikkelig til å følge med!
Hvorfor tror du han kommer tidligere? Når kom storesøster?
Storesøster:
menstermin: 20.aug
OULtermin: 16.aug
Fødsel startet 11.aug
Født kl 03.58 12..aug

Lillebror
Menstermin: 20.januar
OULtermin: 18.januar

Ikke mange førstegangs som føder før tiden, får man før termin, føder gjerne nestemann litt tidligere også. Har nok også mye med at jeg er så utrolig lei, havner jeg på overtid så vet jeg faktisk ikke hva jeg gjør :wacky:
 
39+0 | 3 dager til svangerskapskontroll

A69C0667-B3DD-4138-BA8D-8B230B8C8027.jpeg
Da har jeg bikker uke 39 :eek: Babyen er like stor som en vannmelon, og det både kjennes og ser sånn ut :hilarious: WARNING, don’t eat watermelon seeds!
A073248D-C1C3-4974-A060-FF9CB6F3B938.jpeg

Sammenlignet med bilde fra uke 37, og jeg synes det ser ut som magen har stagnert litt. Jeg synes den heller ikke har sunket noe særlig. Så blir spennende å se på svangerskapskontroll om det stemmer! Vurderer å få ho til å sjekke om jeg er moden og kanskje strippes hvis det er klart. Jeg har et lite håp om at han melder sin ankomst i helga da, og at jeg ikke har bruk for det :rolleyes:0BD5A096-0BB2-4362-97C8-AC1361501BB7.jpeg

Begynner virkelig å kjenne det på psyken og kroppen. Har veldig vondt i bekkenet, begrenser meg veldig i gjøremål. Tror imidlertid det ikke er så dumt at jeg bremser ned litt! :rolleyes: Prøver å fokusere på å spise, drikke, hvile og sove, så jeg er klar når fødselen først setter i gang.

Ellers er vi så og si ajour tror jeg med alt som skal gjøres :eek: Eneste vi ikke har gjort er å skru opp lekegrinda. Bilstol, seng og stellebord er klar, jeg har pakket til meg, mannen, frøkna og lillebror, hentesettet gjorde jeg klart i går. Strikker et par sokker mens jeg likevel venter :rolleyes: Så vant jeg jo husvask før jul, og de kommer mandag og vasker ned hele huset! :smiley-bounce022

Enn så lenge så ruger jeg, håper snart å komme med et fødeinnlegg. :rolleyes:
 
39+0 | 3 dager til svangerskapskontroll

Vis vedlegget 345611
Da har jeg bikker uke 39 :eek: Babyen er like stor som en vannmelon, og det både kjennes og ser sånn ut :hilarious: WARNING, don’t eat watermelon seeds!
Vis vedlegget 345612

Sammenlignet med bilde fra uke 37, og jeg synes det ser ut som magen har stagnert litt. Jeg synes den heller ikke har sunket noe særlig. Så blir spennende å se på svangerskapskontroll om det stemmer! Vurderer å få ho til å sjekke om jeg er moden og kanskje strippes hvis det er klart. Jeg har et lite håp om at han melder sin ankomst i helga da, og at jeg ikke har bruk for det :rolleyes:Vis vedlegget 345613

Begynner virkelig å kjenne det på psyken og kroppen. Har veldig vondt i bekkenet, begrenser meg veldig i gjøremål. Tror imidlertid det ikke er så dumt at jeg bremser ned litt! :rolleyes: Prøver å fokusere på å spise, drikke, hvile og sove, så jeg er klar når fødselen først setter i gang.

Ellers er vi så og si ajour tror jeg med alt som skal gjøres :eek: Eneste vi ikke har gjort er å skru opp lekegrinda. Bilstol, seng og stellebord er klar, jeg har pakket til meg, mannen, frøkna og lillebror, hentesettet gjorde jeg klart i går. Strikker et par sokker mens jeg likevel venter :rolleyes: Så vant jeg jo husvask før jul, og de kommer mandag og vasker ned hele huset! :smiley-bounce022

Enn så lenge så ruger jeg, håper snart å komme med et fødeinnlegg. :rolleyes:


Veldig spennende altså! Hvilket hentesett har du strikket? Får jeg lov å se bilde? :angelic:
Jeg strikker som bare det jeg og, og lurte på å lage meg en Instagram strikkekonto nå.
Vet ikke helt hvilket hentesett jeg vil strikke til vår lillebror.
Vanskelig å spå hvordan temperaturen vil være når han kommer og. Kan virkelig gå begge veier i mai, både sommertemperatur og vintertemperatur :hilarious:
Har strikket Willums selebukser, som jeg tenkte å strikke sokker, lue og en ankersjakke til. Og har også strikket flere forskjellige rompere som og kan brukes med (eller uten) jakke hvis det skulle være varmt. Også syns jeg det «hjem» hentesettet er så fint!

Når det gjelder fødsel, tipper jeg han kommer 15. Januar :Heartred Eller kanskje på bursdagen til eldste frøkna mi, 14. Januar :love7
 
Og før jeg visste kjønn strikket jeg (dum som jeg var) lillemorbukse og lillemorlue i rosa :yuck: Regnet med vi fikk jente nr 3 :hilarious:
Syns det er såå fint, så har lyst til å strikke ett nytt sett i litt mer guttete farger :happy:
 
Veldig spennende altså! Hvilket hentesett har du strikket? Får jeg lov å se bilde? :angelic:
Jeg strikker som bare det jeg og, og lurte på å lage meg en Instagram strikkekonto nå.
Vet ikke helt hvilket hentesett jeg vil strikke til vår lillebror.
Vanskelig å spå hvordan temperaturen vil være når han kommer og. Kan virkelig gå begge veier i mai, både sommertemperatur og vintertemperatur :hilarious:
Har strikket Willums selebukser, som jeg tenkte å strikke sokker, lue og en ankersjakke til. Og har også strikket flere forskjellige rompere som og kan brukes med (eller uten) jakke hvis det skulle være varmt. Også syns jeg det «hjem» hentesettet er så fint!

Når det gjelder fødsel, tipper jeg han kommer 15. Januar :Heartred Eller kanskje på bursdagen til eldste frøkna mi, 14. Januar :love7
Skal strikke ferdig sokkene og ta bilde til strikkeinstaen min, så kan legge ut bilde når jeg har gjort det :)

Det er blir sikkert kjempefint :D Mai er jo definitivt en måned som kan gå begge veier :hilarious: Har både vært snø og 20 grader på 17.mai! Har strikker alt for lite rompere til lillebror, det skal jeg prøve å få gjort også. De er jo så søte! Hadde et par til frøkna :)

Aah, blir spennende å se om noen av oss treffer :D

Og før jeg visste kjønn strikket jeg (dum som jeg var) lillemorbukse og lillemorlue i rosa :yuck: Regnet med vi fikk jente nr 3 :hilarious:
Syns det er såå fint, så har lyst til å strikke ett nytt sett i litt mer guttete farger :happy:
Haha, fort gjort! Det er veldig fint sett, og gjør seg nok også veldig fint i «guttefarger».
 
Fine magen :)

Skjønner godt at du ser for deg at han kommer tidligere da, ja.. Krysser fingrene for deg :) Er det noen andre tegn på at fødsel nærmer seg da?

Så heldige dere er som kan, og liker, å strikke. Jeg har forsøkt, men klarer ikke å legge opp masker.. Strikket et barbiepledd til datteren min her i 2019 - hun var fornøyd med det :joyful: Klarte ikke klut engang, jeg :rolleyes:
 
Fine magen :)

Skjønner godt at du ser for deg at han kommer tidligere da, ja.. Krysser fingrene for deg :) Er det noen andre tegn på at fødsel nærmer seg da?

Så heldige dere er som kan, og liker, å strikke. Jeg har forsøkt, men klarer ikke å legge opp masker.. Strikket et barbiepledd til datteren min her i 2019 - hun var fornøyd med det :joyful: Klarte ikke klut engang, jeg :rolleyes:
Egentlig ikke. o_O Har hatt litt slim som jeg har lurt på om kan være slimproppen som begynner å gå i oppløsning, ligner mye på eggløsningsslim. Imidlertid usikker på om det er propp eller utflod :hilarious:

Har litt maserier inni mellom, men tviler på det noe som gjør noe. Så er veldig spent på om jeg har modnet noe hvis det sjekkes på mandag.

Hadde ikke så mye tegn med frøkna heller, da var der bare proppen som gikk over flere dager, plutselig fikk jeg rier. Hvis jeg husker helt rett da!

Jeg lærte meg selv å strikke når ei god venninne venta barn, som jeg ville strikke babyteppe til, så har ballen bare rulla siden :hilarious:
 
Å, så spennende! Husker ikke hvordan det var jeg heller.. Tror deler av den gikk 3 uker før fødsel med storebror og trolig dagen før med lillesøster. Tror jeg kanskje. Så forventer ingenting denne gangen.

Har du kontroll hos jordmor på mandag? Har du tenkt å spørre om å bli tøyd/strippet? Det har jordmor sagt til meg at hun kan gjøre når vi bikker over til februar, pga redselen jeg har fått etter i høst. Men vet ikke om jeg tror på at det vil hjelpe noe, hva tenker du? :)
 
Å, så spennende! Husker ikke hvordan det var jeg heller.. Tror deler av den gikk 3 uker før fødsel med storebror og trolig dagen før med lillesøster. Tror jeg kanskje. Så forventer ingenting denne gangen.

Har du kontroll hos jordmor på mandag? Har du tenkt å spørre om å bli tøyd/strippet? Det har jordmor sagt til meg at hun kan gjøre når vi bikker over til februar, pga redselen jeg har fått etter i høst. Men vet ikke om jeg tror på at det vil hjelpe noe, hva tenker du? :)
Stripping skal vel kun virke hvis man er moden. Mange som har fått effekt av det, men andre har også endt opp med maserier og blitt sliten til fødselen o_O Derfor jeg er så usikker. På mandag er det imidlertid 1 time til termin, og jeg tviler sterkt på jeg går over, så tror jeg skal ta risken om ingenting skjer ila helgen :rolleyes:
 
Back
Topp