Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Stripping skal vel kun virke hvis man er moden. Mange som har fått effekt av det, men andre har også endt opp med maserier og blitt sliten til fødselen o_O Derfor jeg er så usikker. På mandag er det imidlertid 1 time til termin, og jeg tviler sterkt på jeg går over, så tror jeg skal ta risken om ingenting skjer ila helgen :rolleyes:

Ja, har hørt det jeg også. Men hun kan jo sjekke om du er moden først? Jeg hadde masse maserier i dagesvis med nr1, veldig slitsomt! Men vet ikke hva det kom av, kan ikke huske at jeg ble strippet heller.. Det blir noen fryktelig spennende uker fremover! :woot:
 
Hvordan går det med deg? :)
Venter og venter :arghh: Var på kontroll i dag, alt bra med lillebror. Hodet er enda ikke festet og han har god plass å bevege seg på. Symfysemålet har flatet ut litt, og begynner å ligge mer på et normalt nivå.

Fikk sjekket om jeg var moden og viser seg at livmorhalsen ikke er helt flatet ut, men var bare 1 cm igjen av livmorhalsen, hadde ca 2 cm åpning og var myk. Etter strippinga var jeg tøyelige og 3 cm. Så definitivt noe som har skjedd den siste måneden! Satt opp ny time om en uke, men vi var enig om at jeg ikke hadde bruk for den :hilarious:

Har hatt litt kynnere ila dagen, men de har ikke vært vonde som tidligere. Har ikke kjent de så godt sånn at jeg kunne telle de, liksom. Magen er heller ikke sunket til nå og står fortsatt ganske godt ut.

Nå romsterer lillebror veldig og jeg har vært masse på do og tissa i kveld. Så litt spent på den kommende natta, selv om jeg regner med å våkne like skuffet i morra som jeg har de siste nettene :banghead:
 
Det lover jo veldig godt! :D Har du murringer nå eller kjenner du ikke noe mer enn før strippingen?
Har kjent lite siden strippinga, blødde ikke en gang etter det. Har litt mensensmerter etter jeg stod opp fra duppen nå. Så krysser fingrene!
 
Har kjent lite siden strippinga, blødde ikke en gang etter det. Har litt mensensmerter etter jeg stod opp fra duppen nå. Så krysser fingrene!

Det er uansett ikke lenge til han kommer. Har lest om flere som måtte ha noen runder med tøying før det hjalp. Krysser fingrene for deg :)
 
Da var hentesettet supplementer med et par sokker. Så nå skal det pakkes ned og forhåpentligvis brukes om ikke så alt for lenge!

A0FE9CE4-EF5D-4ED5-A233-2CD12DB9C02B.jpeg

I dag kom slimproppen, så føler jeg har alle tegnene for at jeg er moden. Dessverre lite som tyder på at det er noe fødsel på gang :shifty:
 
Veldig spennende altså! Hvilket hentesett har du strikket? Får jeg lov å se bilde? :angelic:
Jeg strikker som bare det jeg og, og lurte på å lage meg en Instagram strikkekonto nå.
Vet ikke helt hvilket hentesett jeg vil strikke til vår lillebror.
Vanskelig å spå hvordan temperaturen vil være når han kommer og. Kan virkelig gå begge veier i mai, både sommertemperatur og vintertemperatur :hilarious:
Har strikket Willums selebukser, som jeg tenkte å strikke sokker, lue og en ankersjakke til. Og har også strikket flere forskjellige rompere som og kan brukes med (eller uten) jakke hvis det skulle være varmt. Også syns jeg det «hjem» hentesettet er så fint!

Når det gjelder fødsel, tipper jeg han kommer 15. Januar :Heartred Eller kanskje på bursdagen til eldste frøkna mi, 14. Januar :love7
Nå har jeg lagt ut bilde av hentesettet
 
Så utrolig fint sett! :Heartblue Ingenting som skjer med kroppen? Når har du neste kontroll?

Nåååå er det virkelig ikke mange dagene uansett :wav
 
Åh, det var veldig fint sett!!!
Hva heter buksa?
Og er det bamsejakken fra klompelompe?:dummy:
Jeg har bamsedressen på strikkelista mi:happy:

jeg gjettet jo 14. Eller 15. Januar, så satser på at fødselen starter i natt:Heartred

Eller kanskje du allerede er igang/ferdig :woot:
 
Så utrolig fint sett! :Heartblue Ingenting som skjer med kroppen? Når har du neste kontroll?

Nåååå er det virkelig ikke mange dagene uansett :wav
Tusen takk, ble ikke så verst til slutt ❤️ Jakka er strikket i et nydelig mykt garn!

Hatt litt mensmurringer igjen i dag, men det har jeg hatt tidligere uten at det har skjedd noe. Smertene i symfysen har blitt helt uutholdelig. Ble visst bare den ene dagen med litt smertelindring :arghh:

Fikk kontroll på termin, som er mandag. Hun synes det kanskje ble i det lengste lager å vente til trivselskontroll. Men vi var begge enig om at jeg ikke hadde bruk for timen :rolleyes:


Åh, det var veldig fint sett!!!
Hva heter buksa?
Og er det bamsejakken fra klompelompe?:dummy:
Jeg har bamsedressen på strikkelista mi:happy:

jeg gjettet jo 14. Eller 15. Januar, så satser på at fødselen starter i natt:Heartred

Eller kanskje du allerede er igang/ferdig :woot:
Den er en del av Annes Hentesett fra Knit me, kan sikkert sende bilde av oppskriften hvis du sender meg en PM :) Bamsejakka er fra klompelompe :) Ene søstera mi ville så gjerne strikke noe og da ba jeg om bamsedressen, elsker den! Begynt på lillebrorsromper nå, den er enkel, fin og fortstrikka. :)

Blir spennende å se! Om 3 timer hadde jeg født frøkna i forrige svangerskap, så lillebror tar seg definitivt god tid!
 
Min nummer to kom 9 dager etter termin og første kun 1 dag, så kjenner godt den følelsen av å vente og vente.. Er spent på lillebror nå, for jeg har en biiiittelitt følelse av at han kommer litt tidligere enn termin (sikkert ønsketenkning:joyful:)

Krysser fingrene for deg og gleder meg skikkelig til oppdatering når han har kommet :Heartblue
 
40+0 | 3 dager til termin og svangerskapskontroll

596C00D7-C823-4385-9970-0322F62ED2FB.jpeg

Vet ikke hvorfor, men kjennes ut som et lite nederlag at han enda ikke har kommet. Føles ut som jeg allerede er på overtid, selv om det fortsatt er 3 dager til termin.

Har mange tegn på at jeg er moden og at fødselen kan starte når som helst, men riene uteblir. Store deler av slimproppen røk for et par dager siden, kommet litt i biter hver dag etter. På kontroll hadde jeg 3 cm tøyelig åpning etter stripping, nesten avflatet livmormunn (1cm) og var myk. Har nedpress, kynnere og «mensenmurring» inni mellom.

Like skuffa hver morra jeg våkner og hver kveld jeg legger meg når det ikke har skjedd noe. Bekkenet mitt blir også verre og verre, samtidig som vi begrenser sosial omgang med andre og generelt å gjøre ting som utsetter oss for smitte. Føler meg fanga i min egen kropp og hjem.

Og alle spørsmålene... skjønner folk er spente, men jeg er drittlei av å snakke om det. Kan ikke folk respektere at man kanskje vil ha litt privatliv når man nærmer seg termin. Og at man kanskje er møkkalei av å snakke om den jævla magen, om jeg kjenner noe er på gang eller at «han er her snart».

Så begynner jeg å bli redd for at fødselen skal gå så fort at jeg ikke henger med, at han begynner å bli kjempestor og vil ødelegge alt på sin vei.

Det her har vært et krevende svangerskap, psykisk og fysisk på flere måter. Er så sinnsykt klar for å få det overstått.

Prøver å gjøre hyggelige ting mens jeg venter. I går dro jeg til frisøren og klippet håret, det var utrolig digg. Hadde sikkert tatt litt tid før jeg hadde fått det til etter fødselen Litt egenpleie med maske, eller så nærme jeg kommer et bad i en stor plast dunk vi har :hilarious:

Magen er nå fortsatt stor og tung. Tror ikke den har blitt så mye større som det ser ut som på bildet, dagens bilde er tatt litt nærmere. Har begynt å flate ut på symfysemålene og er godt fra 90 percentilen til rett over 50. Kan imidlertid se ut som den har sunket litt de siste dagene.

5F4792E7-B434-4C4E-9990-60E579E90FAE.jpeg
 
Skjønner deg veldig godt! :Heartpink De tankene kommer nok av at du hadde forventninger om at han skulle komme en stund før termin, basert på tidligere erfaring. Det er helt naturlig at vi sammenligner og bygger forventninger basert på tidligere erfaringer. Men så er det jo sånn at ingen svangerskap eller babyer er like (jeg vet, veldig irriterende å høre). Jeg forventet at nr.2 skulle komme til termin som førstemann, men gikk mange dager over..
Når begynte folk å spørre deg om fødsel osv? Hos meg er det ingen som sender meg melding og spør hvordan det går - verken av venner eller familie. Så jeg hører ingenting dersom jeg ikke tar kontakt selv. Det at de spør er jo fordi de gleder seg på dine (og sikkert egne) vegne - men forstår jo at du blir lei av å stadig si at det ikke skjer noe. Er jo gjerne en balansegang der hvor det blir for mye eller for lite interesse..

Håper du får en fin dag allikevel:Heartblue
 
40+0 | 3 dager til termin og svangerskapskontroll

Vis vedlegget 346200

Vet ikke hvorfor, men kjennes ut som et lite nederlag at han enda ikke har kommet. Føles ut som jeg allerede er på overtid, selv om det fortsatt er 3 dager til termin.

Har mange tegn på at jeg er moden og at fødselen kan starte når som helst, men riene uteblir. Store deler av slimproppen røk for et par dager siden, kommet litt i biter hver dag etter. På kontroll hadde jeg 3 cm tøyelig åpning etter stripping, nesten avflatet livmormunn (1cm) og var myk. Har nedpress, kynnere og «mensenmurring» inni mellom.

Like skuffa hver morra jeg våkner og hver kveld jeg legger meg når det ikke har skjedd noe. Bekkenet mitt blir også verre og verre, samtidig som vi begrenser sosial omgang med andre og generelt å gjøre ting som utsetter oss for smitte. Føler meg fanga i min egen kropp og hjem.

Og alle spørsmålene... skjønner folk er spente, men jeg er drittlei av å snakke om det. Kan ikke folk respektere at man kanskje vil ha litt privatliv når man nærmer seg termin. Og at man kanskje er møkkalei av å snakke om den jævla magen, om jeg kjenner noe er på gang eller at «han er her snart».

Så begynner jeg å bli redd for at fødselen skal gå så fort at jeg ikke henger med, at han begynner å bli kjempestor og vil ødelegge alt på sin vei.

Det her har vært et krevende svangerskap, psykisk og fysisk på flere måter. Er så sinnsykt klar for å få det overstått.

Prøver å gjøre hyggelige ting mens jeg venter. I går dro jeg til frisøren og klippet håret, det var utrolig digg. Hadde sikkert tatt litt tid før jeg hadde fått det til etter fødselen Litt egenpleie med maske, eller så nærme jeg kommer et bad i en stor plast dunk vi har :hilarious:

Magen er nå fortsatt stor og tung. Tror ikke den har blitt så mye større som det ser ut som på bildet, dagens bilde er tatt litt nærmere. Har begynt å flate ut på symfysemålene og er godt fra 90 percentilen til rett over 50. Kan imidlertid se ut som den har sunket litt de siste dagene.

Vis vedlegget 346203


Åh, skjønnet deg godt :Heartblue Høres veldig slitsomt ut, og skjønner godt du blir lei av alle som maser...
Håper virkelig fødsel settet igang snart for din del så dette snart er over :Heartred:Heartred:Heartred
 
Skjønner deg veldig godt! :Heartpink De tankene kommer nok av at du hadde forventninger om at han skulle komme en stund før termin, basert på tidligere erfaring. Det er helt naturlig at vi sammenligner og bygger forventninger basert på tidligere erfaringer. Men så er det jo sånn at ingen svangerskap eller babyer er like (jeg vet, veldig irriterende å høre). Jeg forventet at nr.2 skulle komme til termin som førstemann, men gikk mange dager over..
Når begynte folk å spørre deg om fødsel osv? Hos meg er det ingen som sender meg melding og spør hvordan det går - verken av venner eller familie. Så jeg hører ingenting dersom jeg ikke tar kontakt selv. Det at de spør er jo fordi de gleder seg på dine (og sikkert egne) vegne - men forstår jo at du blir lei av å stadig si at det ikke skjer noe. Er jo gjerne en balansegang der hvor det blir for mye eller for lite interesse..

Håper du får en fin dag allikevel:Heartblue
Takk for gode ord, han kommer ut til slutt når han er klar. Har prøvd å prioritere meg selv i dag. Så tok et bad i stampen, med ansiktsmaske, skrubber og litt av hvert. Så sov jeg 2,5t før jeg stod opp. I dag skal vi på middag til svigers som har laget kjøtt i mørket på bestilling ❤️ Så det hjelper litt på humøret!

De har vel maset i rundt 2 uker nå. Så føler jeg at de «krever» å vite når fødselen er i gang eller når vi er på sykehuset, det er uaktuelt. Jeg kommer ikke til å si noe før lillebror er ute og et par timer etter det.


Åh, skjønnet deg godt :Heartblue Høres veldig slitsomt ut, og skjønner godt du blir lei av alle som maser...
Håper virkelig fødsel settet igang snart for din del så dette snart er over :Heartred:Heartred:Heartred
Takk for gode ord ❤️
 
Hei!

I dag er den store termindagen :love7

Håper du koste deg i helgen og fikk slappet av? Sender en stor klem til både deg og lillebror :Heartblue
 
40+3 | Termindagen

E5CBC3EC-28CC-46A5-9C6F-3C6E752D8AAB.jpeg

Den store termindagen er her, trodde ikke jeg skulle komme så langt uten baby i armene. Begynner å tære på psyken, og kroppen ikke minst. :hungover::bored:

I natt så romsterte han helt sykt, og kjennes ut som han har byttet stilling. Tror kanskje han har lagt seg til rette. Hadde noen tak i går som jeg håpte var starten på noe, men førte ikke noen veg. Lillebror ser ut til å trives godt i magen om ikke annet.

Alt var fint på kontroll i dag. Statusen er det samme, 2 cm, tøyelig til 3, litt flatere livmorhals enn sist, men enda ikke helt avflatet. Neste kontroll er overtidskontroll, men jeg ber til Gud om at det ikke blir nødvendig :bag:
 
Back
Topp