40+0 | 3 dager til termin og svangerskapskontroll
Vis vedlegget 346200
Vet ikke hvorfor, men kjennes ut som et lite nederlag at han enda ikke har kommet. Føles ut som jeg allerede er på overtid, selv om det fortsatt er 3 dager til termin.
Har mange tegn på at jeg er moden og at fødselen kan starte når som helst, men riene uteblir. Store deler av slimproppen røk for et par dager siden, kommet litt i biter hver dag etter. På kontroll hadde jeg 3 cm tøyelig åpning etter stripping, nesten avflatet livmormunn (1cm) og var myk. Har nedpress, kynnere og «mensenmurring» inni mellom.
Like skuffa hver morra jeg våkner og hver kveld jeg legger meg når det ikke har skjedd noe. Bekkenet mitt blir også verre og verre, samtidig som vi begrenser sosial omgang med andre og generelt å gjøre ting som utsetter oss for smitte. Føler meg fanga i min egen kropp og hjem.
Og alle spørsmålene... skjønner folk er spente, men jeg er drittlei av å snakke om det. Kan ikke folk respektere at man kanskje vil ha litt privatliv når man nærmer seg termin. Og at man kanskje er møkkalei av å snakke om den jævla magen, om jeg kjenner noe er på gang eller at «han er her snart».
Så begynner jeg å bli redd for at fødselen skal gå så fort at jeg ikke henger med, at han begynner å bli kjempestor og vil ødelegge alt på sin vei.
Det her har vært et krevende svangerskap, psykisk og fysisk på flere måter. Er så sinnsykt klar for å få det overstått.
Prøver å gjøre hyggelige ting mens jeg venter. I går dro jeg til frisøren og klippet håret, det var utrolig digg. Hadde sikkert tatt litt tid før jeg hadde fått det til etter fødselen Litt egenpleie med maske, eller så nærme jeg kommer et bad i en stor plast dunk vi har
Magen er nå fortsatt stor og tung. Tror ikke den har blitt så mye større som det ser ut som på bildet, dagens bilde er tatt litt nærmere. Har begynt å flate ut på symfysemålene og er godt fra 90 percentilen til rett over 50. Kan imidlertid se ut som den har sunket litt de siste dagene.
Vis vedlegget 346203