Ventedagboka - ventetida er over

FrøkenMG

Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Hallo!
Jeg har en dagbok inne på et skjult forum, men det er kjekt å dele noe av reisen med andre.

Mannen min og jeg er 33 og 31 år gamle, og har aldri brukt prevensjon. Vi har prøvd aktivitet i noen år, jeg klarer ikke lenger huske hvor lenge.

På våren i fjor søkte vi om IVF på Riksen, men fordi jeg hadde for høy BMI fikk vi avslag. Gyn satte meg på metformin for å stabilisere blodsukker og forhåpentligvis hjelpe meg ned i vekt.

I august fikk vi endelig positive graviditetstest. I 2,5 uker fikk jeg kjenne på følelsen av at vi endelig hadde fått det til, før vi mistet. I forbindelse med dette gikk jeg til en privat gyn, og sammen la vi en plan. Først fjerne et endometriom på venstre eggstokk, så søke IVF, denne gangen i Porsgrunn. Og i mellomtiden skulle jeg bruke Letrozol.

Som sagt, så gjort. Rett på dobbel dose Letrozol. På tredje runde fikk vi positive tester igjen, men denne gangen fikk vi bare beholde i en halv uke. På grunn av dette måtte jeg utsette operasjonen til slutten av mars.

Så kom jo koronaen, og operasjonen ble utsatt. Jeg fikk mer letrozol av gyn, og jeg ønsket å sende inn henvisning til Porsgrunn, selv om jeg ikke er operert, vel vitende om at de ikke gjennomfører IVF der per nå. Jeg har siden i fjor gått ned drøyt 20 kg, så jeg er godt innafor bmi-kravet.

Henvisning ble sendt inn på mandag, og i dag fikk vi svar om at vi har rett på hjelp og vi kan forvente å få det til høsten.

I mellomtiden blir det 4-5 måneder med hjemmeprøving, så da er det vel på sin plass med prøvedagbok...

Fordi jeg skulle opereres er vi først nå i første «offisielle» prøveperiode i 2020.

2020:
1: el 3.04 - ikm 16.04 - positiv test 12.04

Lille kom til verden på termindatoen 28.12.20
 
Last edited:
Hurra for dagbok her og :D

Spennende tid i vente, håper mnd går fort føre dere kan få hjelp, eller at dere får en ventespire:dummy::Heartred
 
Hurra for dagbok her og :D

Spennende tid i vente, håper mnd går fort føre dere kan få hjelp, eller at dere får en ventespire:dummy::Heartred
Første forsøk på ventespire er jo NÅ, med forventet el i morgen. Forrige syklus så jeg et svææært egg/gult legeme på ultralyd 3-4 dpo, så de finnes jo. :) Kroppen har jobba godt i dag også.
 
1 DPO

Tja, har ikke trua på at det skal gå denne syklusen heller. Vurderer å prøve å glemme hele prosjektet. Fokusere på hjelpen vi skal få til høsten i stedet.
 
Æh, forvirret over el-testene. Morgenens test var sterk, kan fortsatt ha vært positiv. Det stemmer overens med tidligere tekstrekker. Tror den er negativ igjen nå, i så fall er jeg 0 dpo.
 
2 dpo, aldeles straks 3 dpo. Optimismen rundt el har sluknet, og nå har jeg ikke lenger trua. Jeg drømmer selvsagt, men tenker at det enn så lenge forblir det bare en fantasi.
 
Optimistisk i dag, i den forstand at det ikke er et voldsomt nederlag om vi ikke lykkes denne syklusen. Dagens beskjed om at sykehusene skal forberede til normal drift gjør at jeg håper på å kunne få gjennomført operasjonen som ble avlyst snart. Jeg håper på å stå ganske langt fram i køen, da den ble avlyst med bare i underkant av en ukes varsel. :)
 
Masse lykke til både med operasjon (får håpe du raskt får ny time) og prøvingen frem til høsten :) krysser fingrene for at du blir gravid og at spiren sitter til termin :)
 
Fingra i kryss for at ventetiden ble forkortet ytterligere! Er etter siste mens bare 3+3, så tar ingen ting for gitt.
 

Vedlegg

  • 3425B8F9-8CD6-40E5-ABDA-D8A3FEAF4401.jpeg
    3425B8F9-8CD6-40E5-ABDA-D8A3FEAF4401.jpeg
    27,5 KB · Visninger: 327
Skulle drøye med å teste mer. Tja. Dette er en tørket cb pluss fra i går. Har kikket på bilder jeg har på telefonen, og den er omtrent like sterk som det jeg hadde 13-14 dpo i høst. o_O

10 dpo i dag.
 

Vedlegg

  • 5C2564A1-85A1-4103-8E4D-B7FE286B8B68.jpeg
    5C2564A1-85A1-4103-8E4D-B7FE286B8B68.jpeg
    17,7 KB · Visninger: 272
Skulle drøye med å teste mer. Tja. Dette er en tørket cb pluss fra i går. Har kikket på bilder jeg har på telefonen, og den er omtrent like sterk som det jeg hadde 13-14 dpo i høst. o_O

10 dpo i dag.

Hurra! Tenk at det kom en ventespire!❤
Sier gratulerer jeg, for dette er jo kjempe fine streker!
 
Hurra! Tenk at det kom en ventespire!❤
Sier gratulerer jeg, for dette er jo kjempe fine streker!
Forsiktig takk. :) har sneket litt på desemberforumet, men tør ikke melde meg inn helt enda. Med menstermin 27. Desember kommer jeg sikkert til å henge både der og i januar. Så kjedelig å være sist ute med alt. :rolleyes:
 
Skulle drøye med å teste mer. Tja. Dette er en tørket cb pluss fra i går. Har kikket på bilder jeg har på telefonen, og den er omtrent like sterk som det jeg hadde 13-14 dpo i høst. o_O

10 dpo i dag.
Seriøst veldig sterk strek til å bare være 10dpo :D
Den -må- jo bare feste seg og bli der til desember :Heartred
 
Seriøst veldig sterk strek til å bare være 10dpo :D
Den -må- jo bare feste seg og bli der til desember :Heartred
Ja, jeg undres litt på styrken. Også på 25 mlu! Kanskje jeg egentlig er 11-12 dpo, var litt i tvil om når eggløsning skjedde denne syklusen.
 
Back
Topp