Det største ønske

PP49 - CD5

På mandag startet jeg med Metformin. På tirsdag (CD3) startet jeg med Letrozol, dobbeldose.
Var kvalm fra morgenen av og ble egentlig verre utover dagen. Var til kiropraktor og fikk knekt opp litt i rygg og nakke. Rakk å komme meg til legekontoret før skranken stenger for pause, så fikk tatt influensevaksina. Besøker min mann på jobben hans før jeg tar bussen hjem. Blir mer kvalm så da tenkte vi at jeg skulle ta en g-test senere.
Kommer hjem og sovner på sofaen en times tid. Går så opp og tester. Forventer selvfølgelig ingen strek for jeg har jo mensen. Tar en blå test og en babyplan. Dere kan vel forestille dere sjokket når jeg ser to fine strek på den blå testen ikke lenge før tiden går ut :wideyed: Fortsatt ingenting på babyplan da. Tar så en digital (for jeg har jo endel liggende :p ) som sier Ikke gravid, selvfølgelig. Den blå testen blir bare sterkere og sterkere og så begynner det å komme en strek på babyplan. Og etter en stund så er den også tydelig.
Gir oss et lite håp om at kanskje det har klamret seg fast en liten spire. Men jeg tenker at med det som har kommet av mensen så er det ikke mye slimhinne igjen der, men tenk om likevel. Sovner igjen på sofaen på kvelden. Tar to nye tester på kvelden men begge var negative, selvfølgelig. Men så var det ikke konsentrert urin så da skulle det bli ny test på onsdag.
Onsdagen kommer og jeg er veldig kvalm. Ny test blir tatt men den er selvfølgelig negativ. Veldig skuffet men visste det jo egentlig og var forberedt på det. Man har jo alltid håp når sånt skjer.
Veldig kvalm utover dagen og kvelden. Føler nesten for å kaste opp men heldigvis sluppet det.
Har hatt forhøyet temp den siste uken og det samme med blodsukkeret (selv etter start av Metformin) så derfor vi har mistenkt en mulig graviditet.
Kvalmen og litt løs mage har nok med at jeg startet på Metformin. Husker jeg var veldig dårlig i magen ved oppstart forrige gang men ikke denne kvalmen så var ikke helt forberedt på det. Håper det gir seg snart.
Crinone er hentet ut så alt er klart til EL neste uke :) Bestilt flere av Helm medical testene, men må vel kjøpe babyplan også for har ingen igjen.

Legger ved bildene av testene. Håper neste gang jeg får sånne tester er fordi en liten spire har gravd seg ned ❤️

Innenfor tiden
Vis vedlegget 311698 Vis vedlegget 311699









8 min etter tiden
Vis vedlegget 311700 Vis vedlegget 311701









Babyplan en time etter
Vis vedlegget 311702
Men altsååå, hvordan kan du få en så sterk strek nå uten at du er gravid?:wideyed:
 
Nei, fy søren altså! Det der er jo ikke lov! Jeg ville dratt til lege og tatt blodprøve. Er du gravid skal du ikke gå på letrozol..
 
Det der var jo synlige streker, ville hørt med legen ang medisiner ja
 
Åj! Den er jo ganske tydelig også :wideyed:
Kanskje dette får kroppen litt i gang slik at en spire kan klamre seg fast❤
Veldig tydelig. Men håper hva enn det var så hjelper det på at en spire klamrer seg fast denne pp ❤️
 
Shit, så merkelig. Ville dratt å tatt blodprøve hos legen, ikke alle får skikkelig strek som gravid.
Men altsååå, hvordan kan du få en så sterk strek nå uten at du er gravid?:wideyed:
Nei, fy søren altså! Det der er jo ikke lov! Jeg ville dratt til lege og tatt blodprøve. Er du gravid skal du ikke gå på letrozol..
Det der var jo synlige streker, ville hørt med legen ang medisiner ja
Svarer dere felles siden dere har samme tanke ;)
Har sendt en forespørsel om å få tatt blodprøve så håper jeg får svar snart. De har pause nå så får nok ikke svar før etter 12:30 en gang. Må ta buss og bussen kjører ikke så ofte forbi her så blir spennende å se når jeg eventuelt får time, hvis jeg får.
Første dag med Letrozol fikk jeg positiv test. Så da jeg fikk negativ test dagen etter så tok jeg en ny dose. Tror ikke jeg er gravid for hadde en skikkelig mens, og er på min andre dag med spotting siden den var ferdig. Kan jo være at akkurat den testen var ødelagt så den viste falskt svar men igjen litt rart når babyplan gir utslag selv om det var etter tiden. Testet jo ikke etter negativ test på torsdag så vet jo ikke om jeg hadde fått positiv test etter det og at det var hcg igjen etter en kjemisk?? Mensen kom også en dag senere enn forventet.
Så da dropper jeg nok å ta mer Letrozol denne gangen bare for å være på den sikre siden.
 
Svarer dere felles siden dere har samme tanke ;)
Har sendt en forespørsel om å få tatt blodprøve så håper jeg får svar snart. De har pause nå så får nok ikke svar før etter 12:30 en gang. Må ta buss og bussen kjører ikke så ofte forbi her så blir spennende å se når jeg eventuelt får time, hvis jeg får.
Første dag med Letrozol fikk jeg positiv test. Så da jeg fikk negativ test dagen etter så tok jeg en ny dose. Tror ikke jeg er gravid for hadde en skikkelig mens, og er på min andre dag med spotting siden den var ferdig. Kan jo være at akkurat den testen var ødelagt så den viste falskt svar men igjen litt rart når babyplan gir utslag selv om det var etter tiden. Testet jo ikke etter negativ test på torsdag så vet jo ikke om jeg hadde fått positiv test etter det og at det var hcg igjen etter en kjemisk?? Mensen kom også en dag senere enn forventet.
Så da dropper jeg nok å ta mer Letrozol denne gangen bare for å være på den sikre siden.
Høres lurt ut å droppe Letrozol fram til du får svar. Ellers deler jeg din tanke, at om du ikke er gravid kan det være HCG-rester etter kjemisk. Selv om jeg mest håper på at du har kjøpt skikkelig dustepartier av noen graviditetstester og at du er gravid. Eller at vi bare er strekblinde hele gjengen, på de som viser negativt.
 
Høres lurt ut å droppe Letrozol fram til du får svar. Ellers deler jeg din tanke, at om du ikke er gravid kan det være HCG-rester etter kjemisk. Selv om jeg mest håper på at du har kjøpt skikkelig dustepartier av noen graviditetstester og at du er gravid. Eller at vi bare er strekblinde hele gjengen, på de som viser negativt.
Ikke noe kjekt å ikke vite helt. Hadde jo vært helt fantastisk hvis det hadde vist seg at jeg er gravid da :D Får se om jeg tar en ny test i ettermiddag. Fortsatt ikke fått time til blodprøve, legen må jo godkjenne det først så da kan det ta litt tid.
 
Kanskje du er treg på å skille ut hCG i urinen?

hCG i urinene kan henge etter noen dager i forhold til blodet. Slik at du kan få utslag når mensen er startet ved en kjemisk. Tar du blodprøve kan den vise negativ, mens du enda får svakt utslag pga etterslepet i urinen.

Har selv fått utslag på graviditetstest , med hCG på 7 (kjemisk).
 
Kanskje du er treg på å skille ut hCG i urinen?

hCG i urinene kan henge etter noen dager i forhold til blodet. Slik at du kan få utslag når mensen er startet ved en kjemisk. Tar du blodprøve kan den vise negativ, mens du enda får svakt utslag pga etterslepet i urinen.

Har selv fått utslag på graviditetstest , med hCG på 7 (kjemisk).
Kan hende. Ellers på kjemiske så har det vært veldig kjapt ute av kroppen. Tydelig positiv en dag for så helt blenda dagen etter men det kan jo endre seg. Får bare smøre meg med tålmodighet å se hva som skjer :)
 
Kan hende. Ellers på kjemiske så har det vært veldig kjapt ute av kroppen. Tydelig positiv en dag for så helt blenda dagen etter men det kan jo endre seg. Får bare smøre meg med tålmodighet å se hva som skjer :)
Da har du mer tålmodighet enn meg, for jeg dør av spenning her. Hadde vært så fantastisk om du kunne vært gravid nå❤️
 
Da har du mer tålmodighet enn meg, for jeg dør av spenning her. Hadde vært så fantastisk om du kunne vært gravid nå❤️
Hadde vært helt utrolig fantastisk hvis jeg var gravid. Fikk ikke komme inn til blodprøve, "ta en test", så kan ikke gjøre noe annet enn å vente o_O
 
Hadde vært helt utrolig fantastisk hvis jeg var gravid. Fikk ikke komme inn til blodprøve, "ta en test", så kan ikke gjøre noe annet enn å vente o_O
Men i alle dager for noe tull. De kan da vel ikke nekte deg blodprøve?!
 
Så teit du ikke fikk ta blodprøve! Det er eneste måtem å vite sikkert fordi det er noen som ikke får positive tester uansett hcg nivå.
Og du da har tatt vaksinen som heller ikke er anbefalt første trimester.

Ift mens-blødning hadde jeg tatt den bekymringen med ro fordi det er mange som har hormonelle blødninger som kan være veldig lik mens uten problemer for fosteret.

krysser fingrene og håper så inderlig!!!
 
Så teit at du ikke fikk ta blodprøve!
Mitt legesenter vet hva jeg har gått gjennom, så de har sagt jeg kan komme og ta blodprøve når jeg vil, hvis jeg blir gravid.
 
Så teit du ikke fikk ta blodprøve! Det er eneste måtem å vite sikkert fordi det er noen som ikke får positive tester uansett hcg nivå.
Og du da har tatt vaksinen som heller ikke er anbefalt første trimester.

Ift mens-blødning hadde jeg tatt den bekymringen med ro fordi det er mange som har hormonelle blødninger som kan være veldig lik mens uten problemer for fosteret.

krysser fingrene og håper så inderlig!!!
Veldig dumt, og når man får beskjed om å ta en test som om jeg ikke allerede har gjort det...
Det som bekymrer meg er jo vaksina og at jeg var hos kiropraktor den dagen. Begge deler (knekking av korsryggen) skal jo ikke gjøres før uke 12.
Men den mensblødningen, beklager TMI, var jo med det jeg mener er slimhinnen og alt det der. Får man det ved en hormonell blødning også?
 
Så teit at du ikke fikk ta blodprøve!
Mitt legesenter vet hva jeg har gått gjennom, så de har sagt jeg kan komme og ta blodprøve når jeg vil, hvis jeg blir gravid.
Legen min vet hva jeg har gått igjennom med alle mine kjemiske og alle årene med prøving. Er jeg gravid så skal jeg ha nøye oppfølging av div leger så må jo vite det så snart som mulig. Vet jo ikke om det bare er legesekretæren som har svart og ikke konferert med legen.
 
Back
Topp