CD-tråden! Hvilken syklusdag er du på i dag? ♡

CD33 og muligens 10 dpo..

Jeg er 28 år og har ett barn på litt over 2 år.
Hadde brukt p-piller i 10 år når vi begynte prøve på første barnet. Mannlig faktor gjorde at vi gikk rett på icsi og syklusen fikk ikke kommet normalt igang før jeg ble gravid.
Gått uten prevensjon siden fødsel, mensen kom tilbake for ett år siden og fremdeles ikke skjedd noe på naturlig måte (ikke prøvd aktivt heller). Hatt sykluser på 33-54 dager det siste året. Siste halvåret 33-37 dager. Nå er jeg på CD 43 og begynner å lure. Er det stress, er jeg gravid eller bare en lengre syklus igjen? Test på tirsdag var negativ og garantert tatt for tidlig. Kommer ikke tr til helgen tenker jeg å ta en ny test.

CD 18 i dag. Ifølge Flo skulle EL vært i går, men fortsatt negativ EL-test.. Og lite utflod generelt.. Men har EL-smerter, så har et lite håp om at EL kommer snart :)

CD8 og skal i følge monitor begynne å teste etter EL i morgen... Den kommer nok uansett ikke før CD16-19, så blir nok en del "bortkasta" monitor-pinner. Vurderer å bare bruke billigstrimler den første uka, hehe. Noen som vet om det vil tulle det til for monitoren? At den ikke får målt noen dager med lav først liksom?

Er bare i PP3, men vet at jeg har veldig kort lutealfase (8-10 dager) så skal til privatgyn for litt utredning denne uka. Er veldig spent!

CD 3 og venter på at TR skal dra. Pleier å bli borte på dag 3 eller max 4. Ser ut til at det varer lenger enn normalt nå. Kom senere, varer lenger og blør kraftigere.

Da har jeg vært å kjøpt meg wild jam tabletter. Noen som vet hvor mye og når i syklusen jeg bør ta det for å forlenge lutealfasen?

Da har jeg vært å kjøpt meg wild jam tabletter. Noen som vet hvor mye og når i syklusen jeg bør ta det for å forlenge lutealfasen?
Jeg fikk dette tipset over dosering for en stund siden:
Husk at man må vente til EL har vært.

Dag 1-6 etter EL: 3 morgen og 2 kveld
Dag 7-9: 2 morgen og 2 kveld
Dag 10-11: 2 morgen og 1 kveld
Dag 12: 1 morgen og 1 kveld
Dag 13: 1 morgen

Så da bør jeg vente til dag 2 etter positiv EL test? EL er vel ca dagen etter positiv test?

Har det noen dokumentert effekt? Eller kan det klusse til hormonene?

Så da bør jeg vente til dag 2 etter positiv EL test? EL er vel ca dagen etter positiv test?

Ja, skal du være helt sikker på at EL har vært bør du tempe, eller vente minst 2 dager etter positiv EL test (noen har EL 48 t etter positiv test, men de fleste har det innen 24 t). Siden du har kortere lutealfase, holder det nok å vente 2 dager med å starte opp. Hvordan gikk det forresten med blodprøvene og ultralyden hos gynekologen om du har tatt dem?

Har det noen dokumentert effekt? Eller kan det klusse til hormonene?
Har ikke klusset til noen hormoner hos meg hvertfall. For mange har det hjulpet og for noen andre har det ikke det.

Ja ville nok hvertfall ventet det og kanskje en dag til. Jeg tempet tidligere og startet gjerne på det 3dpo når jeg visste helt sikkert at EL hadde vært. Jeg hadde lang LH topp, 2 dager med positiv test, og så kunne EL komme mellom andre dag med positiv test og to dager etter siste dag med positiv test.

Back
Topp