CD-tråden! Hvilken syklusdag er du på i dag? ♡

CD9! :)

Hellu. Slenger meg på her!

PP1, CD21 / 4DPO

Har en sønn på 16 mnd fra før, brukte 8-9 mnd før det klaffet med han. Så veldig spent på hvor lang tid det tar denne gangen :) Kløøøøør i fingrene etter å teste nå :p

Ja, det er iallefall høy dose (600 mg/dag) man har brukt i de vitenskapelige studiene der man fant effekt på eggkvalitet. Så kanskje bør du iallefall firedoble den daglige dosen over noen måneder (eller fram til oppnådd graviditet) for å kunne oppnå effekt? Noen forskere sier at av alle kosttilskudd - med unntak av folat, den er udiskutabel - er Q10 kanskje det viktigste å tilføre ved graviditetsønske, da egenproduksjonen av dette stoffet går ned med alderen. Ingen ekspert jeg heller, men liker å basere meg på evidens fra forskningen i denne «jungelen» av råd som florerer - iallefall når Q10 er så kostbart :) Når det er sagt, er det ikke noe galt i å gønne på med kjerringråd/naturmedisin heller, så lenge prisen er overkommelig og man kan tro på det. Eneste er å være litt oppmerksom på interaksjonseffekter og sånn. Homeopati er altfor alternativt for meg, men ingen skade ved det heller.

Men Q10 + vitamin E (hele syklusen) + bidronninggele fra tr til el, har iallefall ingen negative interaksjonseffekter som jeg har kunnet finne. Så er det noen som sier at betakaroten (hele syklusen), hostesaft og grapefruktkjerneekstrakt (rundt el) er gunstig for el-slimet. Fra el til tr er det noen som mener at wild yam er gunstig i et nedtrappingsregime, for å gjøre det enklere for egget å feste seg. Andre bytter ut wild yam med vitex hele syklusen fordi de har mer trua på det. Finnes masse informasjon om folks erfaringer med disse ulike preparatene her på forumet, folk er innmari kunnskapsrike, åpne og flinke til å dele! Så må man velge selv derfra :)

Prøver i alle fall, det som ikke skader kan jo være verdt å prøve.

Googlet for øvrig litt, og fant at det er flere gamle tråder her inne hvor temaet er Q10, f.eks.:

Interessant lesning i prøvetiden i alle fall. :)

CD2 i dag, da TR meldte sin ankomst 2 dager tidligere enn ventet :playful: Vært så mye hormontull og sykluskrøll siste 2 månedene etter aborten. Så håper alle gode ting er 3, og at alt er på stell denne måneden :joyful: skal også tempe denne runden for første gang!

CD2 i dag, da TR meldte sin ankomst 2 dager tidligere enn ventet :playful: Vært så mye hormontull og sykluskrøll siste 2 månedene etter aborten. Så håper alle gode ting er 3, og at alt er på stell denne måneden :joyful: skal også tempe denne runden for første gang!
Så spennende å prøve ut temping! Lykke til :signs003 Har en tempmåler i skapet jeg brukte da jeg tempet tidligere, kanskje jeg og skal dra det frem igjen selv om jeg egentlig ikke hadde planer om å begynne med det denne ganga.:hilarious:

CD 7 og har starta med eggløsningstester og Premom app. I tillegg til en haug vitaminer og stæsj. Så da gjenstår det å se om det hjelper. Mannen har også begynt med litt greier som skulle være bra for sædkvaliteten. Kommer også gelé i posten som skal hjelpe svømmerene på riktig vei.
Så nå får vi se om det blir et knøtt i magen iløpet av sommeren :)

CD 7 og PP 4 etter dødfødselen Har plutselig begynt å få litt lengre sykluser etter jeg fødte, så prøver Bidronninggele denne runden for å se om det kan bidra til å fremme el:smiley-angelic001

Er på dag 6 nå. Trodde mensen var ferdig, men kom dessverre noe blod i dag også. Redd for at det kan være hormonkluss fremdeles. Sist syklus var på 24 dager, så skal begynne å teste i morgen.

Så spennende å prøve ut temping! Lykke til :signs003 Har en tempmåler i skapet jeg brukte da jeg tempet tidligere, kanskje jeg og skal dra det frem igjen selv om jeg egentlig ikke hadde planer om å begynne med det denne ganga.:hilarious:
Ja, har som sagt vært så mye syklustull nå etter aborten, så har lyst til å tempe for å få bekreftet om og når jeg har el :happy: tenker å kombinere med el-tester. Så blir spennende å se hva jeg finner ut av. Men håper jo at syklustullet er ferdig nå :playful: veldig klar for normalitet og en kropp jeg kjenner igjen.

Ja du får finne frem termometeret ditt og slenge deg på :joyful:

Hellu. Slenger meg på her!

PP1, CD21 / 4DPO

Har en sønn på 16 mnd fra før, brukte 8-9 mnd før det klaffet med han. Så veldig spent på hvor lang tid det tar denne gangen :) Kløøøøør i fingrene etter å teste nå :p
Så gøy at du også prøver! :joyful: Skjønner den kløinga såå godt :nailbiting:

CD 14 her i dag og jeg begynner EL-testing i ettermiddag. Jeg tror ikke det blir noe smiley før om et par dager da, men vil ikke miste det...

CD 8 i dag :happy: Har litt økning på testene hver dag så da kommer nok eggløsninga til uka som planlagt.

Back
Topp