MiniMe80 sin slankedagbok

:wav Super innsats!
 
Fikk meg en langtur både på lørdag og søndag. Ble en del skritt forrige uke :p
Bittelite håp om at jeg kanskje nådde vektmålet i dag eller nesten men det ble det ikke. Men veier det samme i dag som på fredag og det er jeg fornøyd med. Skal ikke stresse så mye med det. Nå er det bare å fortsette så når jeg nok målet inne fredag :)
 
Ga litt opp å nå målet mitt denne fredagen. Vekta gikk noen gram opp men holdt seg noen lunde stabil. Tenkte at kroppen skal få stabilisere seg litt før jeg satser på å nå målet neste uke. Men kroppen var tydeligvis ikke enig med meg der :p Nådde målet mitt og er nå kommet meg under BMI 30 :excited001 Skummelt og veldig godt på samme tid! Så godt å gå fra fedme til overvekt selv om det er bare noen gram som skiller det akkurat nå :D Er vel ca 7 år siden jeg har veid det jeg veier nå. Nå må jeg bare fortsette og ikke gi opp!

2,9 kg unna neste delmål
3,0 kg unna å komme under BMI 29

3167BE37-4295-4E8A-BEFC-AABA1A8C4C2D.jpeg
 
Last edited:
Mandag og dommen over hvor mye jeg må jobbe for å bli kvitt oppgangen i helga :p Opp 0,5 kg som ikke er så ille. Trodde og var redd for at det skulle være mye mer for har skeiet ut i helgen, mer enn planlagt :sorry: Har mye vann i kroppen så må prøve å bli kvitt det.
 
Fredag og dagen for veiing. Ned 0,3 kg. Skal være fornøyd med det selv om jeg selvfølgelig skulle ønske det var mer :p Neste uke er forventet mens (hvis jeg ikke er så heldig å bli gravid nå da ;) ) så da går nok vekta litt opp.
Fått noen turer denne uka, noen korte og noen litt lengre. Det må jeg bare fortsette med selv om det er høst og det blir kaldere.
Håper å komme ned på 91-tallet i slutten av måneden.

2,6 kg unna neste delmål
2,7 kg unna å komme under BMI 29
5,8 kg unna å komme under BMI 28
 
Last edited:
I går var det en skikkelig daffedag. Fikk så vidt 2000 skritt :eek::hilarious: Var sliten og lei så da ble det å sitte for det meste i godstolen. Kjenner det er egentlig en sånn dag i dag også men skal komme meg ut på en liten tur hvertfall.
Veide meg i går og hadde gått opp 0,6 kg siden fredag. Heldigvis ikke for mye til at det kan være vanskelig å bli kvitt det til fredag. Veide meg i dag for spiste feil i går og føler at jeg har gått opp mer. Men det hadde jeg ikke :) Gått ned 0,3 kg fra i går så da skal det bli enkelt å bli kvitt vekta, hvis ikke mensen kommer en av de neste dagene da (som jeg tror hun gjør...)
 
I dag kom mensen og da gikk vekta opp. Heldigvis ikke like mye som jeg fryktet men likevel litt for mye. Det ble 0,9 kg opp. Satser på at det meste er vann og at jeg blir kvitt det til neste uke :) Har kost meg litt for mye med brødmat denne uka også så kan jo hende at det kan ha noe av grunnen til oppgangen også.

3,5 kg unna neste delmål
3,6 kg unna å komme under BMI 29
6,7 kg unna å komme under BMI 28
 
Gikk enda mer opp til mandagen men heldigvis på vei ned igjen nå. Har en del vann i kroppen som jeg jobber med å kvitte meg med.
Minimalt med bevegelse i helgen. Kjenner jeg begynner å bli sliten men må bare fortsette. Nå har det begynt å bli kaldt så det er bare å pakke seg inn i varme klær og komme seg ut på tur :p
 
Endelig kommet meg under BMI 29 igjen!! Å gå fra fedme til overvekt gjør noe med én. Ikke kjekt å ligge å vippe mellom det heller. Ned 0,8kg denne uka. Kjenner jeg fortsatt har en del vann i kroppen så får drikke litt mer te :D
Hadde som mål å nå 91 tallet denne måneden men siden jeg gikk opp når mensen kom og stillstand uka etter så gikk ikke det. Satser på å nå 91 tallet om et par uker, er bare 0,7 kg unna :)


2,7 kg unna neste delmål (89.9)
2,8 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
5,9 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)
 
Last edited:
Lite aktivitet i helgen og koste meg litt mer enn tenkt og det resulterte i at vekta viste over to kg oppgang på mandagen. Fikk spørsmål fra vektapp’en om det var rett person siden det var så stor forskjell på få dager :hilarious:
Selvfølgelig er det jo ikke 2kg fett men satset på at det meste var vann. Til i går var jeg kvitt bare 0,3 kg av oppgangen. Veide meg i dag og da var det meste borte :smug: Bare 0,5kg igjen til fredagens vekt. Så får se om jeg blir kvitt det til fredag.
 
Ned 0,3 kg fra forrige ukes vekt :) Så all oppgang jeg hadde over helgen er borte pluss litt til. Er nå bare 0,4 kg unna å se 91 tallet og det håper jeg at jeg skal få se neste uke (hvis ikke den dumme tanta kommer da :shifty:). Men innen utgangen av nov så håper jeg at jeg kommer meg ned på 91 tallet, og kanskje også på 90 :)
Setter meg som mål å nå neste delmål, som er 2,4 kg unna, ved utgangen av dette året. 8 uker til 1.januar.
Har vært lite ut på tur denne uka. Kaldt og ikke helt form. Kjenner dørstokkmila blir lengre når det er kaldere ute men må bare tvinge meg av og til.

2,4 kg unna neste delmål (89.9)
2,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
5,7 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)
 
Mandag og dommen for alle feil jeg gjør i helgen :p Ikke mye feil denne gangen heldigvis, bare opp 100 gr. Det er jo ingenting. Og stort håp om 0,5 kg til fredag! Fortsette som jeg gjør og komme meg ut på tur.
Ingen tur i helgen og ingenting i dag heller. Får se om det blir noe i morgen. Lite bevegelse generelt. Men noen ganger blir det sånn :)
 
Ikke vært flink denne uken. Lite aktivitet og ikke vært så flink med kostholdet eller begrensninger på snop :meh: Oppgang på 0,4 kg er jo ikke så ille. Skulle ønske det gikk andre veien men når jeg ikke har gjort noe aktivt for at det skal gå ned så skal jeg være fornøyd med at det ikke er mer oppgang. Venter mensen vært øyeblikk. Egentlig i dag men hun kommer nok for fullt enten senere i kveld eller i morgen. Må jobbe mer aktivt den neste uken og komme meg lenger ned på vekta.
 
Opp 2 kg den siste uka :banghead::banghead: Spiser mindre, lite bevegelse og spist litt ting som jeg ikke burde når jeg ikke har fått gått på tur hver dag. Satser på at noe er vann. En tung dag fordi jeg er så sliten i tillegg, er så lei. Men det er bare meg selv å skylde på. Håper at vekta er på vei ned igjen til neste uke.
Kjenner at målet glipper. Klarer ikke å gå ned 4,4 kg innen nyttår men kan prøve så godt jeg kan.
 
Kikket litt feil og trodde jeg hadde gått opp 2 kg på en uke, men det var "bare" 1,4kg. Dagen etter var det opp litt til. Da måtte jeg bare ta i et tak og da ble det ut på tur og spise mindre. Ble ribbe i helga men gikk ikke opp i vekt. Vært på tur hver dag siden lørdag. Til nå har jeg gått ned 0,6 kg siden fredagens vekt og det er så godt å se! En daglig tur og spise litt mer fornuftig gjør så mye. Blir spennende å se hva vekta på fredag blir :)
 
Endelig på vei ned igjen. Ned 1 kg siden forrige fredag. Bare 0,9 kg mer enn det jeg var for 3 uker siden.
Det hjalp veldig på med å gå de daglige turene så det må jeg bare fortsette med selv om været ikke er så fint eller det ikke frister med å gå tur.
3,3 kg unna målet jeg har satt meg til 1.jan, 5 uker til. Ikke umulig selv om jeg ikke tror jeg når det. Men så lenge jeg har gått mer ned så er jeg fornøyd :)

3,3 kg unna neste delmål (89,9)
3,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
6,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)
 
Ikke veid meg i dag men i går for å sjekke hvor mye skade helga hadde gjort :p Trodde det var ille men var bare opp 0,3 kg. Det er innafor :) Ser jeg har en del vann i kroppen så får bare drikke masse te så jeg blir kvitt vannet.
Fått gått på tur i går og i dag. Nydelig vær i dag og med musikk på øret så går turene veldig greit :)
 
Back
Topp