Tidlig ultralyd

Da har jeg bestilt ultralyd hos Martin Lundring 7. Februar, da i uke 12 ca. Denne er spesifikt for gjennomgang av organene og sjekk etter abnormaliteter. Brukte to timer igår kveld på å bekymre meg for at barnet skal være syk eller ha kromosomfeil eller noe annet så tenker at siden han ikke koster så mye mer enn vanlig tidlig ultralyd går vi heller til han for å få litt ro i sjela! Gleder meg veldig, nå føles det litt mer.. ekte? Haha!
 
Jeg fikk akkurat telefon fra gynon min med time til TUL allerede neste uke. Regnet meg frem til at jeg da er 5+4 den dagen. Men det er vel kanskje alt for tidlig til å kunne se ett bankende hjerte?
 
Er det noen som vet cirka når de endrer fra innvendig til utvendig TUL?
 
Skål på tidlig ultralyd i uke 8, både gruer og gleder meg! Så redd for at det skal være tomt inni der, samtidig så må jeg vite.
Om alt går bra så bestiller jeg ny time i uke 12.
 
Jeg vet at man sier at utvendig ultralyd er fra ca 11-12 uker, men jeg hadde utvendig ultralyd i uke 10 sist.
Greit å vite! Skal nok i uke 10 tror jeg. Kom akkurat på at alle mine ultralyder sist var utvendig og sjekket nå, den første var i uke 11.

Ikke at det er så nøye om det er innvendig eller utvendig, men hvis det kanskje er en liten sjanse for blødning etterpå ved innvendig, så vil jeg helst slippe den ekstra bekymringen.
 
Kommer til å få henvisning til TUL rundt 7 uker. Dette da jeg er gravid med IVF.
Tenker på om jeg kan få til noe før jul, men tror det blir for tidlig å se noe.
 
6 dager igjen til TUL. Gru gleder meg. Klarer ikke tro at dette går greit og at det er en levende baby der inne nå.
 
Skulle egentlig 19/12, men syntes det ble for tidlig med tanke på hjerteslag og er da 5 uker. Fikk flyttet til 2/1 og er da 7 uker. Får det gratis pga. En blighted ovum i 2015 og letrozol behandling.
 
Kommer til å få henvisning til TUL rundt 7 uker. Dette da jeg er gravid med IVF.
Tenker på om jeg kan få til noe før jul, men tror det blir for tidlig å se noe.
Jeg hadde også håpet å få noe før jul, men det spørs vel Når er din termin?☺️
 
Ah, ok. Da er det vel muligheter for å finne hjertelyd også?
Satser på det. Jeg er vel 6+4 ish da. Blir helt forvirret av disse appene. Varierer når på dagen de endrer dags tall. Lurer på om de hår åpent i romjulen. Ellers vil jeg hvertfall ha etter nyttår når jeg er like langt som jeg mistet sist. Hadde sett hjertet da også.
 
Satser på det. Jeg er vel 6+4 ish da. Blir helt forvirret av disse appene. Varierer når på dagen de endrer dags tall. Lurer på om de hår åpent i romjulen. Ellers vil jeg hvertfall ha etter nyttår når jeg er like langt som jeg mistet sist. Hadde sett hjertet da også.
Jeg kunne hatt litt lyst til å ha tul i romjula, men jeg tror rett og slett jeg venter til tul på Riksen (får pga alder). Det blir i uke 10-12. Jeg mistet jo i uke 9. Har egentlig ikke lyst til å ha tul før det, når jeg kjenner etter. Så jo og hørte hjerte slå mandag, også mistet jeg natt til lørdag.
 
Satser på det. Jeg er vel 6+4 ish da. Blir helt forvirret av disse appene. Varierer når på dagen de endrer dags tall.
Angående dette!
Noen av appene må du sette den terminen du selv mener er riktig. Ovia og Graviditet + iallefall. Jeg har satt termin til 13.8 istendefor 16.8 for å få riktig uke. Preggers viser riktig.
 
Jeg kunne hatt litt lyst til å ha tul i romjula, men jeg tror rett og slett jeg venter til tul på Riksen (får pga alder). Det blir i uke 10-12. Jeg mistet jo i uke 9. Har egentlig ikke lyst til å ha tul før det, når jeg kjenner etter. Så jo og hørte hjerte slå mandag, også mistet jeg natt til lørdag.
Ja er liksom det. Men jeg ble sykemeldt av legen i dag 50%. Jeg blir så stresset. Vondt i bekkenet og det påvirker andre ting og det murrer så mye at det kjennes ut som kynnere allerede. Så jeg trenger å se. Å prøve å håpe. Var 2,7% sjangse for å miste sist så jeg klarer verken å tro eller holde oppe håpet.
 
Angående dette!
Noen av appene må du sette den terminen du selv mener er riktig. Ovia og Graviditet + iallefall. Jeg har satt termin til 13.8 istendefor 16.8 for å få riktig uke. Preggers viser riktig.
Har Preggers Flo og helseinformatikk. De blir rette i løpet av dagen. Men varierer i noen timer.
 
Ja er liksom det. Men jeg ble sykemeldt av legen i dag 50%. Jeg blir så stresset. Vondt i bekkenet og det påvirker andre ting og det murrer så mye at det kjennes ut som kynnere allerede. Så jeg trenger å se. Å prøve å håpe. Var 2,7% sjangse for å miste sist så jeg klarer verken å tro eller holde oppe håpet.
2.7 ja, hjelpes! Var 5 her. Og syntes det var ille nok.
Hvordan har du det med symptomer denne gangen? Jeg har mye flere denne gangen, så jeg tolker det positivt. Også googlet jeg litt i går (fy meg!), og det var bare positiv lesing. :) Se her:
https://nhi.no/familie/graviditet/gravid-pa-nytt-etter-spontanabort/
Står bla:
Resultatene viste at for kvinner som ble gravid innen seks måneder, var risikoen mindre for å oppleve både en ny spontanabort og svangerskap utenfor livmoren.

Denne var også fin:
https://www.bli-gravid.no/bli-gravid-etter-spontanabort/

Vi må holde motet oppe!
:talk017
 
Back
Topp