Tidlig ultralyd

Fikk akkurat melding fra gyn om time til ul 17.12. Da er jeg syv uker. Ble så glad. Holder på å gå på veggen ved hver minste antydning til noe. Mistet i uke 10 i juni og da hadde jeg ingen tegn på at noe var gale.

Her i Tromsø hvor jeg skal koster det 1350kr. Så det koster jo litt. Men tror det er verdt det denne gangen også for min del. Tror ikke jeg tørr å vente helt til OUL for å vite om barnet er friskt og antall osv.

Det er billigere hvis du går til jordmor og tar ultralyd i stedet for gynekolog.

Jeg visste ikke det i første svangerskap og betalte 1300 kr selv for ultralyd. Andre gangen jeg var gravid gikk jeg til jordmor, hun gjorde akkurat den samme jobben. Betalte 700 kr.

Bare et lite tips :)

Det er billigere hvis du går til jordmor og tar ultralyd i stedet for gynekolog.

Jeg visste ikke det i første svangerskap og betalte 1300 kr selv for ultralyd. Andre gangen jeg var gravid gikk jeg til jordmor, hun gjorde akkurat den samme jobben. Betalte 700 kr.

Bare et lite tips :)
Har ikke slikt tilbud her på bygda så må til Tromsø. Er til to jordmødre jeg skal.

Jeg har type 1 diabetes å får ultralyd allerede om noen uker! Er 4+4 i dag❤️ Gleder meg!! ❤️❤️

Siden jeg er over 38, så blir jeg fulgt opp. En av de er TUL, så ja. :happy:

Får tidlig UL 20. desember som oppfølging hos gyn fordi vi har fått hjelp til å bli gravide. Sist fikk vi uke 6-7 og uke 12, så tenker vi får det samme denne gangen ❤️

Skal få bestilt time til rundt uke 12, men syns det er lenge å vente, vil liksom se at det faktisk er noe inni der :D

Hvor tidlig kan man ta ultralyd? Har veldig lyst til å ta det før jul, men lurer på om det er for tidig i slutten av uke 5, begynnelsen av uke 6? Hvor tar man ultralyd? Hos gynekolog?

Hvor tidlig kan man ta ultralyd? Har veldig lyst til å ta det før jul, men lurer på om det er for tidig i slutten av uke 5, begynnelsen av uke 6? Hvor tar man ultralyd? Hos gynekolog?

Jordmor sa til meg at hjertet burde begynne å slå uke 5+5. Også er det greit å gi det noen dager ekstra, i tilfelle man har bommet litt på datoene. :)

Både gynekolog og jordmor kan ta ultralyd. Ofte koster det mer hos gynekologen.

Jeg har bestilt time rett før jul når jeg er 8+2 på Oslo jordmor- og ultralydklinikk. Rett og slett fordi vi ikke kommer til å kunne skjule hemmeligheten vår en hel juleferie med familien.. Vil vite at det er liv før vi slipper nyheten. Krysser alle fingre og tær for at dette går veien!

«
Uke 6 i svangerskapet:
Rundt uke 6 kan ikke gynekologen se så mye. Men de kan se at det er liv, hvor mange fostre det er og gynekologen kan bekrefte svangerskapslengden. Er du kortere på vei enn 6 uker, er det ikke alltid du kan se om hjertet slår enda. For kvinner som kommer så tidlig som dette, tar gynekologen en kontrollblodprøve, og anbefaler dem om å komme tilbake for en ny ultralyd om rundt tre uker.

Uke 12 i svangerskapet:

Rundt uke 12 kan gynekologen se langt mer. De kan se om hjertet slår, hvor stort fosteret er, hvor langt kvinnen er på vei og eventuelle avvik. Våre gynekologer vil og kunne avdekke og behandle ev. sykdom hos mor og foster og henvise videre ved behov.

»

«
Uke 6 i svangerskapet:
Rundt uke 6 kan ikke gynekologen se så mye. Men de kan se at det er liv, hvor mange fostre det er og gynekologen kan bekrefte svangerskapslengden. Er du kortere på vei enn 6 uker, er det ikke alltid du kan se om hjertet slår enda. For kvinner som kommer så tidlig som dette, tar gynekologen en kontrollblodprøve, og anbefaler dem om å komme tilbake for en ny ultralyd om rundt tre uker.

Uke 12 i svangerskapet:

Rundt uke 12 kan gynekologen se langt mer. De kan se om hjertet slår, hvor stort fosteret er, hvor langt kvinnen er på vei og eventuelle avvik. Våre gynekologer vil og kunne avdekke og behandle ev. sykdom hos mor og foster og henvise videre ved behov.

»

Takk for svar :) Bør vel prøve å holde ut noen uker til da.

Har nå bestilt tidlig ultralyd uke 8-9 :) Kjente at jeg ikke klarte å vente til etter jul med å få bekreftelse på at ting faktisk skjer i kroppen min:)

Jeg klarte heller ikke holde meg, så bestilte tul så nært jul det gikk an. Er rett over 7 uker når jeg har time. Veldig spent på at alt ser bra ut, samtidig har jeg opplevd to ganger tidligere å se et bankende hjerte og alt annet innenfor normalen, for så å miste et par uker senere... Mange følelser disse dagene!

Ja, det er veldig forståelig! Finner ikke noe billigere enn 1500kr her i Trondheim, men finnes kanskje! Samboer ønsker ikke tidlig ul pga at han bekymrer seg for situasjonen man står i om noe er galt og vurdere abort ut i fra det. Det er jo vanskelige valg! Men jeg hadde nok ønsket det uansett dersom økonomien vår tillot det :)
Femme koster 1200 for tidlig ul og ultralydportalen 1100

Ja, det er veldig forståelig! Finner ikke noe billigere enn 1500kr her i Trondheim, men finnes kanskje! Samboer ønsker ikke tidlig ul pga at han bekymrer seg for situasjonen man står i om noe er galt og vurdere abort ut i fra det. Det er jo vanskelige valg! Men jeg hadde nok ønsket det uansett dersom økonomien vår tillot det :)
Sjekk på Ultraportalen? Betalte 1100kr, var da 13+0

Jeg skal på tul 20 Jan. Men skal til legen å høre om hu kan se om de kan ta en ul før jul da jeg faktisk er usikker om jeg er 6 eller 10 uker på vei. Den ul som er satt opp går utifra at jeg er 6 uker på vei nå. Men hva om jeg er lengre?

Back
Topp