Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åja, er det lenge siden? Kan se ut til at de har endret prisene![]()
Her i Tromsø hvor jeg skal koster det 1350kr. Så det koster jo litt. Men tror det er verdt det denne gangen også for min del. Tror ikke jeg tørr å vente helt til OUL for å vite om barnet er friskt og antall osv.
Har ikke slikt tilbud her på bygda så må til Tromsø. Er til to jordmødre jeg skal.Det er billigere hvis du går til jordmor og tar ultralyd i stedet for gynekolog.
Jeg visste ikke det i første svangerskap og betalte 1300 kr selv for ultralyd. Andre gangen jeg var gravid gikk jeg til jordmor, hun gjorde akkurat den samme jobben. Betalte 700 kr.
Bare et lite tips![]()
Hvor tidlig kan man ta ultralyd? Har veldig lyst til å ta det før jul, men lurer på om det er for tidig i slutten av uke 5, begynnelsen av uke 6? Hvor tar man ultralyd? Hos gynekolog?
Åh ja, samme her! Så spent og 16.januar er en evighetSkal få bestilt time til rundt uke 12, men syns det er lenge å vente, vil liksom se at det faktisk er noe inni der![]()
«Hvor tidlig kan man ta ultralyd? Har veldig lyst til å ta det før jul, men lurer på om det er for tidig i slutten av uke 5, begynnelsen av uke 6? Hvor tar man ultralyd? Hos gynekolog?
«
Uke 6 i svangerskapet:
Rundt uke 6 kan ikke gynekologen se så mye. Men de kan se at det er liv, hvor mange fostre det er og gynekologen kan bekrefte svangerskapslengden. Er du kortere på vei enn 6 uker, er det ikke alltid du kan se om hjertet slår enda. For kvinner som kommer så tidlig som dette, tar gynekologen en kontrollblodprøve, og anbefaler dem om å komme tilbake for en ny ultralyd om rundt tre uker.
Uke 12 i svangerskapet:
Rundt uke 12 kan gynekologen se langt mer. De kan se om hjertet slår, hvor stort fosteret er, hvor langt kvinnen er på vei og eventuelle avvik. Våre gynekologer vil og kunne avdekke og behandle ev. sykdom hos mor og foster og henvise videre ved behov.
»
Femme koster 1200 for tidlig ul og ultralydportalen 1100Ja, det er veldig forståelig! Finner ikke noe billigere enn 1500kr her i Trondheim, men finnes kanskje! Samboer ønsker ikke tidlig ul pga at han bekymrer seg for situasjonen man står i om noe er galt og vurdere abort ut i fra det. Det er jo vanskelige valg! Men jeg hadde nok ønsket det uansett dersom økonomien vår tillot det![]()
Sjekk på Ultraportalen? Betalte 1100kr, var da 13+0Ja, det er veldig forståelig! Finner ikke noe billigere enn 1500kr her i Trondheim, men finnes kanskje! Samboer ønsker ikke tidlig ul pga at han bekymrer seg for situasjonen man står i om noe er galt og vurdere abort ut i fra det. Det er jo vanskelige valg! Men jeg hadde nok ønsket det uansett dersom økonomien vår tillot det![]()
Takk for detFemme koster 1200 for tidlig ul og ultralydportalen 1100