Tidlig ultralyd

Får TUL som del av oppfølging siden jeg er 38+ år. :) Håper alt ser greit ut... :shy:
 
Last edited:
Hadde bestilt privat til den 23/12, da ville jeg vært 8+0. Men hadde noen blodprøvesvar som ikke var helt tilfredsstillende, så fikk heller time offentlig til den 19/12 i stedet, er da 7+3 :)
 
Takk for det :) Blir fortsatt alt for dyrt for oss dessverre.
Ja synes det er for dyrt jeg å. Men har så lyst. Så driver å vurderer og vurdere, vet gubben ville syntes det bare var tull. Skulle kostet maks 500 kr for tidlig ul. Bare inn å sett at alt er bra, terminbekreftelse og ut igjen
 
Skal ha første ul time 19/12, da er jeg ca 5+5. Er veldig tidlig, men skal ha hyppige ul framover så det gjør ingenting:D:Heartred
 
Jeg er satt opp på tidlig ul på riksen (uke7) vært igjennom IVF så da får man tidlig UL. Men skal ta UL i uke 11-12 også, da ser man mere i tilfelle sykdom/genfeil. Den tar jeg privat, koster vel rundt 1300-1500kr

Håper jeg først og fremst jeg ser et lite bankende hjerte den 20/12:Heartbigred
 
Jeg har bestilt tidlig ultralyd privat 8 januar, da er jeg 8+4.
Betaler 1200 men det er det verdt for meg.
 
Jeg fikk time den 22.01. I dag :woot: gleder meg
 
Jeg fikk 16. Des, men er på flyreise så må vente til 18. Des! Det føles ut som en evighet!! Vil liksom bare se om ting er bra eller ikke :(
 
Får ultralyd i uke 7-8, fordi jeg har hatt en dødfødsel og to spontanaborter, så jeg får nok noen ultralyder gjennom svangerskapet, sånn for å roe ned nervene :nailbiting:
 
Avbestilte TUL fordi jeg innså at jeg ikke har råd til å betale 1400,-. Synes det er trist at man ikke får muligheten tidligere enn ordinær ul. :/
 
Avbestilte TUL fordi jeg innså at jeg ikke har råd til å betale 1400,-. Synes det er trist at man ikke får muligheten tidligere enn ordinær ul. :/

Hvor hadde du bestilt? 1200,- et sted i Hamar, ikke at det hjelper mye på med 200,- mindre, men..
 
Jeg klarte heller ikke holde meg, så bestilte tul så nært jul det gikk an. Er rett over 7 uker når jeg har time. Veldig spent på at alt ser bra ut, samtidig har jeg opplevd to ganger tidligere å se et bankende hjerte og alt annet innenfor normalen, for så å miste et par uker senere... Mange følelser disse dagene!
Jeg mistet i sommer etter å ha sett hjertet på ul i uke 6. Mistet i uke 9+3. Kjenner jeg er superpessimist ved hver minste ting. Skal på TUL 6+5 nå å sjekke om det er hjertebank. Så skal jeg be om en del kontroller frem over. Jeg har lite symptomer på graviditet når jeg er gravid og ingen symptomer på at noe var gale.
 
Avbestilte TUL fordi jeg innså at jeg ikke har råd til å betale 1400,-. Synes det er trist at man ikke får muligheten tidligere enn ordinær ul. :/
Skjønner deg godt jeg... :(
Jeg får TUL pga alder, men jeg er enig med min fastlege som sa at ALLE gravide burde får TUL.

Jeg mistet i sommer etter å ha sett hjertet på ul i uke 6. Mistet i uke 9+3. Kjenner jeg er superpessimist ved hver minste ting. Skal på TUL 6+5 nå å sjekke om det er hjertebank. Så skal jeg be om en del kontroller frem over. Jeg har lite symptomer på graviditet når jeg er gravid og ingen symptomer på at noe var gale.
Mistet i 9+0 i sommer, livredd jeg og. Får ingen ekstra oppfølgning.
Har du flere symptomer nå enn sist? Jeg har litt sterkere plager nå enn sist faktisk.
 
Jeg mistet i sommer etter å ha sett hjertet på ul i uke 6. Mistet i uke 9+3. Kjenner jeg er superpessimist ved hver minste ting. Skal på TUL 6+5 nå å sjekke om det er hjertebank. Så skal jeg be om en del kontroller frem over. Jeg har lite symptomer på graviditet når jeg er gravid og ingen symptomer på at noe var gale.
Jeg mistet i sommer etter å ha sett hjertet på ul i uke 6. Mistet i uke 9+3. Kjenner jeg er superpessimist ved hver minste ting. Skal på TUL 6+5 nå å sjekke om det er hjertebank. Så skal jeg be om en del kontroller frem over. Jeg har lite symptomer på graviditet når jeg er gravid og ingen symptomer på at noe var gale.
Jeg har litt symptomer nå, håper det varer! Kjenner jeg blir glad for å være kvalm og trøtt, hehe. Kommer nok til å bestille enda en ultralyd privat før oul. Krysser fingrene for oss alle:)
 
Skjønner deg godt jeg... :(
Jeg får TUL pga alder, men jeg er enig med min fastlege som sa at ALLE gravide burde får TUL.


Mistet i 9+0 i sommer, livredd jeg og. Får ingen ekstra oppfølgning.
Har du flere symptomer nå enn sist? Jeg har litt sterkere plager nå enn sist faktisk.
Så langt har jeg ikke noen flere plager. Men er bare 5+2. Men har etter aborten hatt mye murringer i symfysen og korsryggen. Så jeg sa bare det. Jordmor var enig i at når jeg ikke hadde gravid symptomer som kunne roe meg ned og ikke tegn til at ting gikk gale så måtte jeg få ul.
 
Så langt har jeg ikke noen flere plager. Men er bare 5+2. Men har etter aborten hatt mye murringer i symfysen og korsryggen. Så jeg sa bare det. Jordmor var enig i at når jeg ikke hadde gravid symptomer som kunne roe meg ned og ikke tegn til at ting gikk gale så måtte jeg få ul.
Har du hatt murringer mens du ikke var gravid også?

Burde jeg kanskje ta kontakt med jordmor istedenfor fastlegen min angående bekymringer? Hun virket liksom litt pessimistisk også. Sa noe sånn som: er veldig glad på dine vegne altså, men vi må jo være realistiske også. :sorry:
Nå får jo jeg TUL en gang mellom uke 10-12 pga alder da.
 
Har du hatt murringer mens du ikke var gravid også?

Burde jeg kanskje ta kontakt med jordmor istedenfor fastlegen min angående bekymringer? Hun virket liksom litt pessimistisk også. Sa noe sånn som: er veldig glad på dine vegne altså, men vi må jo være realistiske også. :sorry:
Nå får jo jeg TUL en gang mellom uke 10-12 pga alder da.
Jeg slet masse med smerter i over en mnd etter aborten og ved hver mensen fikk jeg ligament smerter og murringer i symfysen og bak i bekkenet. Jeg fikk legen min til å sende henvendelse til gyn som da kunne ta en egen vurdering. Da fikk jeg komme inn den 17.12. Jeg får helt matt av at de skal være pessimistiske for oss. Vi er da realister nok. Men det hjelper ikke på stress nivået.
 
Back
Topp