Tidlig ultralyd

Jeg ser at flere skriver at de får TUL pga alder. Er det noe nytt som har skjedd i det siste? Gjelder det utenom fosterdiagnostikk pga alder? Altså at man får henvisning til en vanlig TUL?
 
Jeg har også bestilt tidlig ul til 9 januar, er i uke 10 da, det står at de ikke kan se kjønn så tidlig. Men gleder meg til å se hjertet banke♥️
 
Ja da satt en her å ventet på å få komme inn til TUL, spennende☺️
 
Vi skal uke 7/8 siden det er prøverørsgraviditet
 
Booket TUL til uke 2 i 2020, da er jeg ca. 7+3 :)
 
Var på TUL i dag. Var ikke kommet så langt som jeg trodde, var kun 6+1. Men, fikk se og høre et bankende hjerte og se en liten knøtt på 4,2 mm :Heartred Gleden er stor:happy:
 
Jeg har også bestilt tidlig ul til 9 januar, er i uke 10 da, det står at de ikke kan se kjønn så tidlig. Men gleder meg til å se hjertet banke♥️

Du vet sikkert dette allerede, og har dine grunner for å dra i uke 10, men tenkte bare å nevne at det er en god del mer gynekologen kan se om du bestiller time litt senere :)

jeg bestilte etter litt etter 12+0 for å få en så fullstendig sjekk som mulig:)

«7+0 og frem til 10+6. Man kan se hjerteaksjon etter 6+0, men alltid best å vente litt, slik at man er sikker på at man er langt nok på vei.

Før uke 11+0 så ser man hjerteaksjon, plassering, antall fosteret og nøyaktig graviditetslengde. Organer og anatomi ser man først etter 11+0.

Ca uke 12
Ultralyden bør vise at man er mellom 11+0 og 13+6 .. Etter 12+0 sees organer tydligere, og det er derfor best å komme etter 12+0. De fleste bestiller time mellom 11+4 og 12+4.

Kjønn sees etter uke 15+0.
Medisinsk ultralyd gjøres alltid i 2D .
3D ultralyd brukes til ansiktsbilder etter uke 24.»
 
Da var TUL overstått, fikk desverre ikke se noe hjerte som slo da det var fortidlig. Men fikk måle hcg og skal inn til ny UL i begynelsen av januar. Så håper at nurket klorer seg fast og at jeg da får se ett bankende hjerte☺️
 
Hei Vennessiela, husker deg fra da jwg var innom her for noen år siden! Er du gravid?:cat:
Heisann ❤️ Ja, men vi har vært gjennom 6 prøverørsforsøk siden vi fikk jenta vår (også prøverørsbarn). Blitt gravid på flere innsett, men 2 endte i MA og 1 i SA... Nå er jeg gravid igjen, men frykter det skal ende som med de andre så holder pusten frem til ultralyd
 
Jeg skulle egentlig i dag, men syntes det var litt tidlig med 5 +0 og tok ikke sjansen. Skal inn 2/1 og da er jeg 7 uker.
Jeg får tul pga. En blighted ovum jeg hadde for noen år siden og den ble tilfeldig oppdaget på en priv ul som jeg bestillte selv i uke 11! Det blir aldri glemt og var svært overraskende da jeg ikle hadde noe tegn på at noe var galt.
 
Ja, det skal jeg. I hvert fall rundt uke 13. Kanskje også en gang tidligere bare for å se hjerteslag. Var på det med forrige, og det var veldig betryggende.
 
Jeg var på TUL i dag, da jeg etter menstermin skulle vært 8+2. Ble nedjustert til 7+4, men fikk se et flott lite bøllefrø med hjertefrekvens på 154 :Heartred Hadde håpet å være lenger pga kvalmen, men holder ut :cat:
 
Da har jeg bestilt tidlig ultralyd andre uka i januar når jeg er 7+4. Håper tiden går fort! Pga raskt stigende hcg er jeg «bekymret» for tvillinger, mens mannen min er bekymret for blæremola :sour:
 
Var på tul på onsdag da jeg var 7+0 og fikk se et bankende hjerte :joyful:
 
Back
Topp