Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

El-testen positiv 5 dager før menstruasjon. Nei, flere år siden jeg har hatt 28 dager syklus, normalt 5-20 uker mellom. Så hadde derfor troen på at Femar funker, men litt i tvil etter blodprøvesvaret...
 
El-testen positiv 5 dager før menstruasjon. Nei, flere år siden jeg har hatt 28 dager syklus, normalt 5-20 uker mellom. Så hadde derfor troen på at Femar funker, men litt i tvil etter blodprøvesvaret...
Blodprøven trumfer nok el-testene ja. Sånn jeg har skjønt det har du da fått bortfallsblødning og ikke en "ekte mens". Jeg hadde også lav progesteron etter første syklus på letrozol.
 
Hei :)fink mitt første barn på kur 4 med letrozol. Nå har vi startet å prøve igjen, og ble gravid på sensommeren uten letrozol men mistet i MA. Nå har jeg hatt en menstrasjon etter MA så da har jeg starta på letrozol igjen. Fikk positive eggløsningstester tirsdag ca(pleier å være positive i 1,5døgn). Så fortsatte jeg å ta tester igjen og da fikk jeg positiv eggløsningstest igjen i går, negativ i dag. Noen som har opplevd dette på letrozol? Var ikke sist på de 4 kurene jeg tok med barn nr 1.
 
Blodprøven trumfer nok el-testene ja. Sånn jeg har skjønt det har du da fått bortfallsblødning og ikke en "ekte mens". Jeg hadde også lav progesteron etter første syklus på letrozol.

Tusen takk for svar! Ja, det må nok være det ja, bare overrasket over blødning allerede etter 28 dager hvis det ikke var eggløsning. Hvordan gikk det med deg da, Yasmin992, fikk du høyere progesteron senere, og har du blitt gravid?
 
Jeg fikk resept på Femar/Letrozol i dag. Sist ble jeg gravid raskt med Letrozol, så håper det kan være til hjelp én gang til

Når har dere andre fått El etter bruk av Femar/Letrozol? Jeg mener å huske at jeg fikk el mye tidligere enn normalt da jeg brukte det i 2016.
 
Jeg fikk resept på Femar/Letrozol i dag. Sist ble jeg gravid raskt med Letrozol, så håper det kan være til hjelp én gang til

Når har dere andre fått El etter bruk av Femar/Letrozol? Jeg mener å huske at jeg fikk el mye tidligere enn normalt da jeg brukte det i 2016.
PP1 fikk jeg positiv EL-test på CD17. PP2 på CD18 og 19. PP3 nå, positiv EL-test på CD16. Så gjenstår det å se om testen er positiv i morgen også. CD16 i dag.
 
PP1 fikk jeg positiv EL-test på CD17. PP2 på CD18 og 19. PP3 nå, positiv EL-test på CD16. Så gjenstår det å se om testen er positiv i morgen også. CD16 i dag.

Takk for svar! Jeg mener å huske at jeg fikk positiv El-test på CD13-15 (normalt får jeg det fra CD 19-23). Krysser fingre for postiv test hos deg i morgen ☺️
 
Så spennende; lykke til dere! :D Kan jeg spørre hvorfor du tok progesteron i tillegg, Babydrøm 2020?
 
Så spennende; lykke til dere! :D Kan jeg spørre hvorfor du tok progesteron i tillegg, Babydrøm 2020?

Hadde lutealfase på under 10 dager de tre første syklusene jeg prøvde. Derfor målte jeg progesteron 7 dager etter eggløsning, og det var altfor lavt (men høyt nok til at man visste at jeg hadde hatt eggløsning). Hadde nivå på 12 ☺️
 
Noen som har erfaring med å ta pause fra letrozol? Når fikk dere feks EL?
 
Hadde lutealfase på under 10 dager de tre første syklusene jeg prøvde. Derfor målte jeg progesteron 7 dager etter eggløsning, og det var altfor lavt (men høyt nok til at man visste at jeg hadde hatt eggløsning). Hadde nivå på 12 ☺️

Skjønner, takk for svar! Kan jeg spørre om hvilken progrsteron-medisin, dosering og antall dager? ☺️
 
Skjønner, takk for svar! Kan jeg spørre om hvilken progrsteron-medisin, dosering og antall dager? ☺️

Selvfølgelig, bare å spørre. Jeg tok Duphaston, piller man tar oralt. Tar en morgen og en kveld fra dagen etter positiv eggløsningstest til ca. uke 12. Har ikke hatt noen merkverdige bivirkninger som jeg har kjent heldigvis. Tror du må til privat klinikk for å få akkurat den resepten, for det er ikke et godkjent legemiddel i Norge enda. Fastlegen min kunne derfor ikke forlenge resepten min forrige gang jeg ble gravid, måtte ringe Medicus, men de forlenget den over telefonen :)
 
Ikke ofte man jubler for at tanta kommer på besøk. :) Men denne gangen gjør jeg det. Nå blir det første pp med letrozol, og ovitrelle (hvis jeg får positiv el test). Dere som tester etter EL, når på dagen tester dere?
 
Da melder nok jeg meg ut av denne tråden! Dette blir første pp uten letrozol siden januar...! Blir rart å ikke skulle ta noe som helst, har enda 10 tabletter igjen. Men får følge rådene til de på fertilitetsklinikken :rolleyes:

Lykke til alle andre her, håper dere får mer nytte av de enn jeg gjorde :)
Hold oss oppdatert på hvordan det går med el og alt annet da!:Heartred
 
Har dere liten menstruasjon og har den forandret seg ved bruk av Letrozol? Jeg blør lite, koagulert blod de to første dagene. For så å blø enda mindre på dag 3. Mensen er liksom over på dag 4. Blir redd for å ikke ha eggløsning :confused:
Ja! Jeg hadde veldig lite mensen og ingen smerter, pleier å ha mye av begge deler.
 
Hei :)fink mitt første barn på kur 4 med letrozol. Nå har vi startet å prøve igjen, og ble gravid på sensommeren uten letrozol men mistet i MA. Nå har jeg hatt en menstrasjon etter MA så da har jeg starta på letrozol igjen. Fikk positive eggløsningstester tirsdag ca(pleier å være positive i 1,5døgn). Så fortsatte jeg å ta tester igjen og da fikk jeg positiv eggløsningstest igjen i går, negativ i dag. Noen som har opplevd dette på letrozol? Var ikke sist på de 4 kurene jeg tok med barn nr 1.
Forrige syklus (min første på Letrozol), Virket som at kroppen prøvde å då el, men ikke klarte å slippe egget.
 
Tusen takk for svar! Ja, det må nok være det ja, bare overrasket over blødning allerede etter 28 dager hvis det ikke var eggløsning. Hvordan gikk det med deg da, Yasmin992, fikk du høyere progesteron senere, og har du blitt gravid?
Jeg satte i gang mensen med Provera og gir et nytt forsøk denne runden :)
 
Håper noen har svar på dette.. Tok letrozol i to sykluser, men droppen sist pp fordi mannen skulle bort. Hadde mensen i 4 dager, og hadde håpt at El skulle skje av seg selv - rundt disse dager. Istedenfor våkner jeg av masse blod! Mensen igjen, bare 8 dager siden sist. Er det fordi jeg ikke tok tabeletter? OG. Er det ok å ta tabeletter denne runden da?
 
Back
Topp