Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Ble tatt på senga da mensen kom på CD26, aldri hatt så kort syklus før. Dvs at jeg mest sannsynlig hadde EL på CD11, er ikke det veldig tidlig?

Hei dere.

Slenger meg på her jeg. :)
Begynner med letrozol i neste syklus.
Har en «pergogutt» fra før. Den satt i første PP. Nr 2 satt også i pp1 men ende i en MA. Siden pergo ikke finnes lengre, er jeg spent på hvordan letrozol fungerer. Fikk også ovitrelle. Noen som har erfaringer med den?

Jeg er CD29 i dag, ingen el på første runde dobbel kur. Lurer på om jeg kjører trippel i neste. Tenker jeg begynner på Provera dag 35.

Første eggløsning på letrozol kom på dag 23. Lurer på å ta dobbel dose neste gang, skulle gjør dette om jeg fortsatt hadde lange perioder. Syns 37 dager fortsatt er lenge å vente ( selvsagt bedre enn 62 som forrige prøveperiode)..
Kan ikke si at jeg merka eggløsning bortsett fra at jeg var ubehaglig mye oppblåst, så har heller ikke troa på denne prøveperioden heller :facepalm:

Bruker dere å kjenne på kroppen at det er eggløsnig? Flere som ikke kjenner noe ?

Første eggløsning på letrozol kom på dag 23. Lurer på å ta dobbel dose neste gang, skulle gjør dette om jeg fortsatt hadde lange perioder. Syns 37 dager fortsatt er lenge å vente ( selvsagt bedre enn 62 som forrige prøveperiode)..
Kan ikke si at jeg merka eggløsning bortsett fra at jeg var ubehaglig mye oppblåst, så har heller ikke troa på denne prøveperioden heller :facepalm:

Bruker dere å kjenne på kroppen at det er eggløsnig? Flere som ikke kjenner noe ?
Jeg kjenner at det jobber godt, til tider ganske ubehagelig. Forrige syklus kjente jeg svært godt når el var, det stemte overens med tester før og etter. Da var el på CD 16, og det kan virke som om jeg sikter meg inn på det nå også, eventuelt litt tidligere.

Jeg ble satt rett på dobbel dose.

Pleier å kjenne etter når eg tørker meg, om eg har veldig sleip utflod. Og då kjenner eg etter på tappen om den er høg og open. Men den måten er jo ikkje sikker. Dobbelsjekker jo med ein test. Men denne syklusen har eg ikkje hatt tydeleg teikn. Andre pp på rad med enkel dose, (tredje totalt, hadde ein pp pause få letrozol, men den vart F.. lang - 72dagar). Så effekten har tapt seg for meg. For dei andre pp hadde eg masse murringer og puppevondt. Denne gongen ingenting, og gadd ikkje teste etter å ha brukt nesten ti testar. Tidlegare har eg hatt positiv EL-test på dag 16 og 18, denne gongen har eg ikkje fanga opp noko. Er i dag på cd35.

Første kur med letrozol xsmile9:woot:

Vedlegg

• 20191209_062514.jpg
    20191209_062514.jpg
    18,7 KB · Visninger: 189
På første runde Femar, grunner pcos og lange sykluser, fikk jeg ny menstruasjon etter 28 dager. Positiv eggløsningstest først fem dager før menstruasjon, noe som er rart, men som jeg har tenkt at handler om at eggløsningstester ikke er til å stole på om man har pcos. Med 28 dagers syklus regnet jeg med å ha hatt eggløsning. Men så kom blodpøvesvar dag 24, som viste lav progesteron (< 3). Høy østradiol: Noen andre som har vært borti noe liknende eller har ideer til hva det kan bety?

På første runde Femar, grunner pcos og lange sykluser, fikk jeg ny menstruasjon etter 28 dager. Positiv eggløsningstest først fem dager før menstruasjon, noe som er rart, men som jeg har tenkt at handler om at eggløsningstester ikke er til å stole på om man har pcos. Med 28 dagers syklus regnet jeg med å ha hatt eggløsning. Men så kom blodpøvesvar dag 24, som viste lav progesteron (< 3). Høy østradiol: Noen andre som har vært borti noe liknende eller har ideer til hva det kan bety?

Høyt østradiol betyr vel at eggløsning kanskje nærmer seg? Østrogen får vel en økning rett før LH øker :)

Høyt østradiol betyr vel at eggløsning kanskje nærmer seg? Østrogen får vel en økning rett før LH øker :)

ja, ser jeg skrev litt uklart, enig i at høy østradiol betyr at eggløsning er på vei. Men tenkte egentlig på hva lav progesteron i lutealfasen kan bety, kan jeg fortsatt ha hatt eggløsning?

ja, ser jeg skrev litt uklart, enig i at høy østradiol betyr at eggløsning er på vei. Men tenkte egentlig på hva lav progesteron i lutealfasen kan bety, kan jeg fortsatt ha hatt eggløsning?

Husker du verdien? Eller kan du sjekke det i Fürst? Over 10 betyr at man mest sannsynlig har hatt eggløsning. Jeg hadde 12 og fikk da påvist lavt progesteron, burde optimalt være over 25 syv dager etter eggløsning ☺️

Husker du verdien? Eller kan du sjekke det i Fürst? Over 10 betyr at man mest sannsynlig har hatt eggløsning. Jeg hadde 12 og fikk da påvist lavt progesteron, burde optimalt være over 25 syv dager etter eggløsning ☺️

progesteron < 3 på dag 24, etter Femar dag 4-9. Takk for svar, Babydrøm2020!

El-testen positiv 5 dager før menstruasjon. Nei, flere år siden jeg har hatt 28 dager syklus, normalt 5-20 uker mellom. Så hadde derfor troen på at Femar funker, men litt i tvil etter blodprøvesvaret...

Back
Topp