Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Fant dette nå:
Den lave graviditetsfrekvensen sammenliknet med antallet ovulasjoner og den relativt høye forekomsten av tidlig spontanabort sammenliknet med kvinner som blir gravide spontant, antas til en vesentlig grad å skyldes medikamentets antiøstrogene effekt på cervixsekretet og endometriet. Klomifensitrat blokkerer østrogenreseptorene i cervix og endometriet. Dette gjør at spermiene kan ha vanskeligheter med å passere cervikalkanalen eller at implantasjonen av det befruktede egget ikke blir optimal fordi endometriet er tynt og lite mottakelig for det befruktede egget.
Dilemma.. gå på Letrozol, få EL tidligere, men vanskeligere å bli gravid. Eller ikke gå på Letrozol, få sykluser på 90 dager +- og ha større sjans for å bli gravid :arghh:

Edit:
Eller.. er ikke klomifensitrat det samme som Letrozol?

Edit:
Det var visst ikke det samme. Men innunder Letrozol så står det «graviditetsraten per syklus var 12 – 25 %».

Men det er vel fordi folk som for Letrozol i utgangspunktet har lavere sjanse for å bli gravide fra før?

Hvor mange dager dpo begynte du å få symptomer når du har vært gravid og gikk på letrozol?

Hvor mange dager dpo begynte du å få symptomer når du har vært gravid og gikk på letrozol?

Jeg fikk en del rare blødninger på letrozol, vet ikke om det var tilfeldig. Fink blødning ved eggløsning (oransjeaktig), rød dråpe på papiret 4 DPO, «festeblødning» i form av gul/brun utflod og tempdipp 7 DPO. Det tydeligste tegnet var kanskje at puppene var skikkelig harde og annerledes på kvelden 9 DPO, da testet jeg positivt morgenen etter.

Edit: strakk forresten også skikkelig i livmor fra 4/5 DPO og frem til jeg mistet 4+3

Jeg fikk en del rare blødninger på letrozol, vet ikke om det var tilfeldig. Fink blødning ved eggløsning (oransjeaktig), rød dråpe på papiret 4 DPO, «festeblødning» i form av gul/brun utflod og tempdipp 7 DPO. Det tydeligste tegnet var kanskje at puppene var skikkelig harde og annerledes på kvelden 9 DPO, da testet jeg positivt morgenen etter.

Edit: strakk forresten også skikkelig i livmor fra 4/5 DPO og frem til jeg mistet 4+3

Tusen takk for svar:Heartred så trist at du mistet, kjenner den følelsen. Derfor er jeg så redd for å prøve å kjenne etter om det er noen tegn der. Jeg temper ikke, så er vanskelig i forhold til å følge med der:banghead: er ikke mer enn 2/3 dpo i dag så er jo unz tidlig. Bare veldig nyskjerrig på hvordan andre har opplevd å bli gravid med letrozolen.

Masse lykke til med prøving denne perioden håper spiren sitter nå:Heartred

Tusen takk for svar:Heartred så trist at du mistet, kjenner den følelsen. Derfor er jeg så redd for å prøve å kjenne etter om det er noen tegn der. Jeg temper ikke, så er vanskelig i forhold til å følge med der:banghead: er ikke mer enn 2/3 dpo i dag så er jo unz tidlig. Bare veldig nyskjerrig på hvordan andre har opplevd å bli gravid med letrozolen.

Masse lykke til med prøving denne perioden håper spiren sitter nå:Heartred

DPO-land er slitsomt. Eller, egentlig alle dager i prøvingen. «Kommer EL-snart?», «Er dette et symtpom?» osv. Holder på sånn selv, klarer ikke å la være, for håper så veldig og prøvingen er altoppslukende. Tusen takk ❤️ håper det klaffer for deg nå ☺️

DPO-land er slitsomt. Eller, egentlig alle dager i prøvingen. «Kommer EL-snart?», «Er dette et symtpom?» osv. Holder på sånn selv, klarer ikke å la være, for håper så veldig og prøvingen er altoppslukende. Tusen takk ❤️ håper det klaffer for deg nå ☺️

Ja I know❤ prøver å smøre meg med tålmodighet og har bestemt meg for å ikke teste før IKM så blir spennende å se om jeg klarer å la være. Tusen takk, satser på den sitter nå❤

Ambivalent til å begynne på en ny runde med letrozol. Veldig skuffet over at det ikke hjalp oss noe forrige runde. Menmen, må jo bare fortsette å prøve. Kanskje det blir julemirakel? :confused005 Ny runde med dobbel dose starter på lørdag.

Noen som har fått kraftigere og mer smertefull mens etteroppstart av letrozol?

Noen som har fått kraftigere og mer smertefull mens etteroppstart av letrozol?
Jeg var veldig redd for å få det, men det har gått overraskende greit. Nå er jeg riktignok bare på første skikkelige blødningsdag, men syns ikke det er noe mer enn vanlig, eller vondere.

Jeg var veldig redd for å få det, men det har gått overraskende greit. Nå er jeg riktignok bare på første skikkelige blødningsdag, men syns ikke det er noe mer enn vanlig, eller vondere.

Så bra! Håper det gir seg her:hilarious:
Tr kom som et brak her idag! Ikke spotting eller brunt føre, kjørte rett på full guffe:wacky:
Og et "belte" med konstante murringer rundt mage/rygg... heihååå:shifty:

Så bra! Håper det gir seg her:hilarious:
Tr kom som et brak her idag! Ikke spotting eller brunt føre, kjørte rett på full guffe:wacky:
Og et "belte" med konstante murringer rundt mage/rygg... heihååå:shifty:
Jeg har kjørt en kombinasjon av 500 mg Naproxen og 500 mg Paracet i går kveld og i dag morges. Det har fungert bra for meg denne syklusen.

Men altså, det spares ikke på noe da. Fortrenger hvor mye jeg blør mellom hver mens, tydeligvis..

Jeg har kjørt en kombinasjon av 500 mg Naproxen og 500 mg Paracet i går kveld og i dag morges. Det har fungert bra for meg denne syklusen.

Men altså, det spares ikke på noe da. Fortrenger hvor mye jeg blør mellom hver mens, tydeligvis..

Lurt! Hvis det fortsetter i morgen så kan hende jeg gir meg ende over til Paracet ja :wacky:

Haha, ja! Rart hvordan en glemmer det hver mnd:wtf:

Er det vanlig å få andre symptomer på pms i dpo land med letrozol?
Jeg er bare dpo 1s så.altfor tidlig å tilsi noe graviditet.
Tidligere har hele brystet vært ømt og hoven før mens/etter el, det er den ikke nå.
Nå er det kun brystvortene, det har jeg kun hatt ved et svangerskap.

Da ble det ikke noe svangerskap i andre runde med Letrozol heller, som jeg tenkte og egentlig visste allerede etter første runde :shifty: Tror jeg skal ta kontakt med gyn på tirsdag. Han sa i sommer at om jeg ikke hadde blitt gravid innen 4 mnd så skulle jeg ta kontakt igjen. Dvs nå i desember.

Da ble det ikke noe svangerskap i andre runde med Letrozol heller, som jeg tenkte og egentlig visste allerede etter første runde :shifty: Tror jeg skal ta kontakt med gyn på tirsdag. Han sa i sommer at om jeg ikke hadde blitt gravid innen 4 mnd så skulle jeg ta kontakt igjen. Dvs nå i desember.
Åh, så kjedelig :( Mistet litt håpet på Letrozol jeg og. Er på første runde, CD21 og ingen el. Testet meg i hjel med el-tester og tempet uten hell. Får vurdere en tur for å ta blodprøve for og dobbeltsjekke det, men har mine tvil.

Ambivalent til å begynne på en ny runde med letrozol. Veldig skuffet over at det ikke hjalp oss noe forrige runde. Menmen, må jo bare fortsette å prøve. Kanskje det blir julemirakel? :confused005 Ny runde med dobbel dose starter på lørdag.
Akkurat det samme her. Ble gravid på første forsøk naturlig sist, så vet ikke om Letrozol gjør ting bedre eller verre. Snakket du med legen? Vurderer veldig om jeg skal kjøre på med en runde til eller ikke og om jeg skal ta dobbel eller enkel. Legen sa jeg skulle ta annenhver periode, men også at jeg kunne gå rett på neste hvis jeg ville. Hva skal jeg gjøre?

Er det vanlig å få andre symptomer på pms i dpo land med letrozol?
Jeg er bare dpo 1s så.altfor tidlig å tilsi noe graviditet.
Tidligere har hele brystet vært ømt og hoven før mens/etter el, det er den ikke nå.
Nå er det kun brystvortene, det har jeg kun hatt ved et svangerskap.
Jeg har følt meg utrolig gravid, men bare negative tester og tanta har kommet. Riktignok stoppet opp helt i 12 timer før den fortsatte igjen, men fortsatt ikke gravid

Akkurat det samme her. Ble gravid på første forsøk naturlig sist, så vet ikke om Letrozol gjør ting bedre eller verre. Snakket du med legen? Vurderer veldig om jeg skal kjøre på med en runde til eller ikke og om jeg skal ta dobbel eller enkel. Legen sa jeg skulle ta annenhver periode, men også at jeg kunne gå rett på neste hvis jeg ville. Hva skal jeg gjøre?
Jeg fikk skrevet ut dobbel dose med en gang, så jeg fortsetter med det. Har ikke diskutert det med gyn, tenker jeg booker time hos henne i februar, ev etter at jeg har vært inne til lap - hva enn som kommer først. Hvilken dose tok du sist runde?

Jeg fikk skrevet ut dobbel dose med en gang, så jeg fortsetter med det. Har ikke diskutert det med gyn, tenker jeg booker time hos henne i februar, ev etter at jeg har vært inne til lap - hva enn som kommer først. Hvilken dose tok du sist runde?
Enkel.. så vanskelig for føler det har vært så mye kluss med syklusen denne mnd. Jeg fikk el tidligere, men har spottet siden.

Cd3 og gang med andre runde med letrozol! Får se om det går denne gangen da.:rolleyes:

Back
Topp