Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Kanskje noen her kan svare meg:) etter en klomifenkur med positive eggløsningstester og to positive graviditetstester som ble negative to dager senere (har tenkt det har vært kjemisk, men kanskje de har vært falskt positive), fikk jeg brev med svar på blodprøvene fra gynekolog. Ingen eggløsning står det.:bored:

jeg har nå siste dagene (Påfølgende syklus) uten klomifen fått både positive Eltester, eggløsningsslim, såre brystvorter og det som følger med eggløsning. Dette fikk jeg også forrige syklus.

spm er, kan man få positive el.tester, og alle tegn på eggløsning uten å faktisk få eggløsning? At kroppen gjør all jobben untatt å slippe egget? Jeg har pcos til info. :)

Kanskje noen her kan svare meg:) etter en klomifenkur med positive eggløsningstester og to positive graviditetstester som ble negative to dager senere (har tenkt det har vært kjemisk, men kanskje de har vært falskt positive), fikk jeg brev med svar på blodprøvene fra gynekolog. Ingen eggløsning står det.:bored:

jeg har nå siste dagene (Påfølgende syklus) uten klomifen fått både positive Eltester, eggløsningsslim, såre brystvorter og det som følger med eggløsning. Dette fikk jeg også forrige syklus.

spm er, kan man få positive el.tester, og alle tegn på eggløsning uten å faktisk få eggløsning? At kroppen gjør all jobben untatt å slippe egget? Jeg har pcos til info. :)

Hva var progesteronnivået ditt og hvor mange dager etter eggløsning tok du blodprøve? :) Høres jo egentlig ut som du har hatt eggløsning.

Har lest her en plass at El tester kan vær positiv på grunn av at vi med pcos har så ustabile hormoner. Og det går an å ha antydning til eggløsning uten at egget slipper dessverre, sliter med det samme nå.

Hva var progesteronnivået ditt og hvor mange dager etter eggløsning tok du blodprøve? :) Høres jo egentlig ut som du har hatt eggløsning.
Tok blodprøve syklusdag 21 progesteronnivå 4 og syklusdag 22 var progesteronnivå 8. Tok de så tett pga helg. Antatt el dag 23. Tror jo egentlig at eggløsningen kom men man vet vel egentlig aldri?:)
Har lest her en plass at El tester kan vær positiv på grunn av at vi med pcos har så ustabile hormoner. Og det går an å ha antydning til eggløsning uten at egget slipper dessverre, sliter med det samme nå.
Jeg har også lest at testene kan vise falskt positivt hos oss med PCOS, men usikker om man kan få elslim, eggløsningssmerter og såre bryst uten å få eggløsning:shy: håper man ikke bruker det:shy::hilarious:

Er det meningen at LH skal stige hver dag frem mot eggløsning, eller kan man ha en «dupp»? Og vet dere om EL-testen kan slå ut svakere pga samleie (at sæden påvirker konsentrasjonen i urinen feks)?

Last edited:
Tok blodprøve syklusdag 21 progesteronnivå 4 og syklusdag 22 var progesteronnivå 8. Tok de så tett pga helg. Antatt el dag 23. Tror jo egentlig at eggløsningen kom men man vet vel egentlig aldri?:)

Jeg har også lest at testene kan vise falskt positivt hos oss med PCOS, men usikker om man kan få elslim, eggløsningssmerter og såre bryst uten å få eggløsning:shy: håper man ikke bruker det:shy::hilarious:

Hvis du tok blodprøve to dager før antatt eggløsning, så er det ikke så rart testene sier du ikke hadde hatt eggløsning. Siden det steg dra 21 til 22 kunne jeg nesten tenkt at du hadde eggløsning rundt 21 og at den var på vei oppover? Progesteron når sin topp en uke etter eggløsning, så du har testet for tidlig for å kunne helt sikkert om du har hatt EL eller ikke. De sier ofte at man skal ta blodprøve syklusdag 21, men det er hvis man har en lærebok-syklus på 28 dager med eggløsning dag 14.

Hvis du tok blodprøve to dager før antatt eggløsning, så er det ikke så rart testene sier du ikke hadde hatt eggløsning. Siden det steg dra 21 til 22 kunne jeg nesten tenkt at du hadde eggløsning rundt 21 og at den var på vei oppover? Progesteron når sin topp en uke etter eggløsning, så du har testet for tidlig for å kunne helt sikkert om du har hatt EL eller ikke. De sier ofte at man skal ta blodprøve syklusdag 21, men det er hvis man har en lærebok-syklus på 28 dager med eggløsning dag 14.
Wow, takk for veldig opplysende svar! Dette passer jo inn med det som jeg har trodd. Syklusen min var på 32 dager den syklusen. Har bare antatt at eggløsningen hadde skjedd etter at blodprøven var tatt. Når jeg ser etter på hvilken dato jeg hadde positiv El-test (clearblue digital dobbel) så skal eggløsningen ha skjedd syklusdag 21 faktisk! Men jeg har lagt på 48 timer i «sikkerhetsmargin»:) LH var 39 syklusdag 21, men ble ikke tatt syklusdag 22. Da tror jeg mer på meg selv igjen (og deg):happy:

Lest at det går å ha sånne symptomer på eggløsning, at kroppen forbereder seg på det. Har selv hatt alle symptomer du forteller om, veldig lenge nå men ikke hatt blødninger enda.

Eg blødde myyye og var skrå sikker på at dette var mensen, varte i vanlig mensen lengde også.. Nå er det antydning til positiv test.. nesten så jeg håper det blir kjemisk siden letrozol ikke er bra i det heletatt for fosteret.. Så vanvittig kjipt å ikke kunne glede seg over mulig positiv strek :yuck:

Fikk Maksimal på fertilitetsmonitoren i dag :happy::happy: så gla, men også litt forvirra. Når kan jeg forvente EL da? Er det 12-36 timer etter første dag med maksimal. Kjenner det jobbes bra i eggstokkene så noe er på gang iallefall:happy: andre som tester med fertilitetsmonitor?

Fikk Maksimal på fertilitetsmonitoren i dag :happy::happy: så gla, men også litt forvirra. Når kan jeg forvente EL da? Er det 12-36 timer etter første dag med maksimal. Kjenner det jobbes bra i eggstokkene så noe er på gang iallefall:happy: andre som tester med fertilitetsmonitor?

Jeg har ikke erfaring med fertilitetsmonitor, men pleier å få EL dagen etter positiv test :) Lykke til:smiley-bounce012

Her er hva jeg tenker om første pp med letrozol:
-senere EL enn vanlig (CD28)
-veldig stabil temp i DPO-dager
-ingen spesiell reaksjon på letrozolen, samme EL-symptomer som ellers
-vet enda ikke om jeg har blitt gravid

Status 12 DPO er
- mensmurringer venstre side 8-10 DPO
- opplevd større pupper 10-11 DPO
- tempen litt mer opp og ned 11-12 DPO
- positiv test 12 DPO

:love017

Vedlegg

• 4EDFE52A-360C-4BC1-BD88-85B4862A6AB4.jpeg
    4EDFE52A-360C-4BC1-BD88-85B4862A6AB4.jpeg
    22,4 KB · Visninger: 103
Status 12 DPO er
- mensmurringer venstre side 8-10 DPO
- opplevd større pupper 10-11 DPO
- tempen litt mer opp og ned 11-12 DPO
- positiv test 12 DPO

:love017
Gratulerer :love7

Jeg tenker som deg 12-36 timer til el etter første Max :happy:
Jeg bruker monitoren og el test på strimmel.

Eg merker INGEN murringer i magen i forhold til førre pp. Og eg er fleire cd over dei dagane eg har fått el på letrozol tidlegare. Mista verkeleg effekt, dette.:-\ Tappen har i det minste flytta seg oppover. Neste pp blir det dobbel, altså!

Sluttet du å teste med monitoren etter første dag med maksimal? Eller fortsatte du?
Jeg sluttet da, dels fordi jeg ikke vil "kaste bort" tester og dels fordi jeg kjenner syklusen min såpass bra at jeg trenger bare den ene testen på Max.

Jeg sluttet da, dels fordi jeg ikke vil "kaste bort" tester og dels fordi jeg kjenner syklusen min såpass bra at jeg trenger bare den ene testen på Max.

Oki, da ser jeg det litt an i morgentidlig:happy: min syklus varierer så ekstremt mye. Har veldig lange sykluser uten letrozol og siden dette blir siste PP med letrozol i år så kanskje like greit å teste å se hvordan den blir :happy:

Back
Topp