Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Til dere som har gått på samme dose i flere sykluser. Hvilke dager fikk dere EL de ulike syklusene? Var det ca. til samme tid?

Lag gjerne en slik liste hvis dere har tid:
PP1: CD16
PP2: CD?
Dette er min første pp med letrozol, men jeg gikk på pergotime for 3 år siden. Da hadde jeg vanligvis el på dag 25 og med pergo kom el på dag 17.
Er spent på når den kommer nå.

Dette er min første pp med letrozol, men jeg gikk på pergotime for 3 år siden. Da hadde jeg vanligvis el på dag 25 og med pergo kom el på dag 17.
Er spent på når den kommer nå.

Spennende. Jeg er i gang med andre kur, fikk EL CD16 på første kur og ble gravid. Håper EL kommer rundt samme tid denne gangen, hvis ikke blir jeg sikkert stresset for at den ikke fungerer like bra.

Spennende. Jeg er i gang med andre kur, fikk EL CD16 på første kur og ble gravid. Håper EL kommer rundt samme tid denne gangen, hvis ikke blir jeg sikkert stresset for at den ikke fungerer like bra.
Så spennende. Håper spiren sitter i denne pp og at el kommer til samme tid eller tidligere;) er så kjipt å vente på el i så lang tid.

Jeg har nå oppdaget el slim også.
Kjenner det kribler litt i spenning i denne syklusen. Håper det klaffer på første kur denne gang også. Det gjorde det med pergo, så kommer nok til å bli skuffet dersom det ikke sitter denne gang.

Ja og det er jeg ikke så god på kjenner jeg!! Får bare bestemme meg for å ta en test 30/11 dersom ikke tanta har kommet enda, men tviler på at jeg klarer å vente. Har brent av mange tester allerede da jeg faktisk følte og føler meg gravid, men bare negative resultater dessverre.
Har du hatt god effekt på Letrozol?

enig! Derfor liker jeg å tempe, så får jeg en daglig oppdatering på hva status er, uten å svi av en test. Dersom tempen synker er det jo lite poeng i å teste på 7/8/9/10 DPO :)

Her er hva jeg tenker om første pp med letrozol:
-senere EL enn vanlig (CD28)
-veldig stabil temp i DPO-dager
-ingen spesiell reaksjon på letrozolen, samme EL-symptomer som ellers
-vet enda ikke om jeg har blitt gravid

enig! Derfor liker jeg å tempe, så får jeg en daglig oppdatering på hva status er, uten å svi av en test. Dersom tempen synker er det jo lite poeng i å teste på 7/8/9/10 DPO :)

Her er hva jeg tenker om første pp med letrozol:
-senere EL enn vanlig (CD28)
-veldig stabil temp i DPO-dager
-ingen spesiell reaksjon på letrozolen, samme EL-symptomer som ellers
-vet enda ikke om jeg har blitt gravid

Er dette første runde? Kan stabil dpo-temp indikere graviditet?
Skal prøve å tempe neste mnd. Bare usikker på når jeg bør gjøre det da jeg sover så lenge som mulig frem til jeg blir vekket av nummer 1 som skriker og må taes opp med en gang :bookworm::bored:

Nå er jeg på dag 4 med brun spotting, i dag litt mørkere enn tidligere...

Skal prøve å tempe neste mnd. Bare usikker på når jeg bør gjøre det da jeg sover så lenge som mulig frem til jeg blir vekket av nummer 1 som skriker og må taes opp med en gang :bookworm::bored:

Aner ikke om jevn temp kan bety graviditet. Da jeg ble gravid sist var den litt opp og ned... den er iallfall fortsatt høy, så foreløpig et godt tegn!

Vanskeligere å tempe for barn2 enn barn1, ja! Jeg temper så tidlig at jeg bare tar tempen, registrerer den og sover videre til jeg må stå opp en halvtime/time senere. Er jo viktig å ta til samme tid, og da fant jeg ut at det ble best å ta det ganske tidlig (06.15).

Mange dager med brunt, kan jo være et godt tegn det da?

Aner ikke om jevn temp kan bety graviditet. Da jeg ble gravid sist var den litt opp og ned... den er iallfall fortsatt høy, så foreløpig et godt tegn!

Vanskeligere å tempe for barn2 enn barn1, ja! Jeg temper så tidlig at jeg bare tar tempen, registrerer den og sover videre til jeg må stå opp en halvtime/time senere. Er jo viktig å ta til samme tid, og da fant jeg ut at det ble best å ta det ganske tidlig (06.15).

Mange dager med brunt, kan jo være et godt tegn det da?

Godt tips! Det skal jeg gjøre :cat:

Jeg vet ikke helt jeg. Jeg spottet litt brunt sist, men så gikk det noen dager uten spotting før det kom en blødning jeg trodde var tr. Da begynte spottingen tidlig, kanskje 4dpo. Men dersom det skulle vært det samme nå burde jeg ikke ha fått positiv test i går 12 dpo? Og er det ikke for tidlig hvis jeg nå er 5/6 dpo? Da har jeg jo spottet siden 2 dpo:banghead::banghead:

Til dere som har gått på samme dose i flere sykluser. Hvilke dager fikk dere EL de ulike syklusene? Var det ca. til samme tid?

Pp1: enkeldose, positiv test cd16
To pp utan letrozol
Pp2: enkeldose, positiv cd18
Pp3: enkeldose, er i dag på cd18. Ingen tegn til positiv enno.. :sorry: pluss færre symptom.

Skal seiest at dei to siste pp har eg satt spotting på det eg før har rekna dom første dag mens. Veit ikkje om det har noko innverknad. For det var så veldig lite, og så ein heil dag utan noko før det byrja skikkeleg.
Neste gong tar eg dobbel!

Godt tips! Det skal jeg gjøre :cat:

Jeg vet ikke helt jeg. Jeg spottet litt brunt sist, men så gikk det noen dager uten spotting før det kom en blødning jeg trodde var tr. Da begynte spottingen tidlig, kanskje 4dpo. Men dersom det skulle vært det samme nå burde jeg ikke ha fått positiv test i går 12 dpo? Og er det ikke for tidlig hvis jeg nå er 5/6 dpo? Da har jeg jo spottet siden 2 dpo:banghead::banghead:

Altså, disse greiene klarer jeg aldri å bli klok på:rolleyes: Håper hvertfall det snart skjer noe snart!

PP1: enkel dose, ingen EL
PP2: dobbel dose, EL ca CD 21 (testa kun med blodprøve og utfra når mensen kom, ingen pos. G-test)
PP3: dobbel dose, ingen pos.EL test ennå men UL i dag så er spennende å se om det skjer noen.:)

PP1: enkel dose, ingen EL
PP2: dobbel dose, EL ca CD 21 (testa kun med blodprøve og utfra når mensen kom, ingen pos. G-test)
PP3: dobbel dose, ingen pos.EL test ennå men UL i dag så er spennende å se om det skjer noen.:)

Lykke til på ultralyd ☺️ Håper du finner en stor og dominant follikkel!

Last edited:
Noen som har fått falsk nesten positiv el test på letrozol? Testa etter el igår og den var meget negativ, testa med en annen type test idag og den var nesten helt positiv.. idag skal jeg egentlig ta den 5 tabletten altså CD 8.. ( eller DPO 11 siden forje eggløsning...)
Blir små tullete av denne kroppen min som er helt ut av rute om dagen ....:shifty: (tidlig G-test negativ)

Vedlegg

• 7A55AA46-385B-429F-A7BB-D9D9FC4FEBDC.jpeg
    7A55AA46-385B-429F-A7BB-D9D9FC4FEBDC.jpeg
    14,6 KB · Visninger: 289
  • 46F82621-1930-46F9-ABE1-9AEDB3D73D8C.jpeg
    46F82621-1930-46F9-ABE1-9AEDB3D73D8C.jpeg
    17 KB · Visninger: 85
Noen som har fått falsk nesten positiv el test på letrozol? Testa etter el igår og den var meget negativ, testa med en annen type test idag og den var nesten helt positiv.. idag skal jeg egentlig ta den 5 tabletten altså CD 8.. ( eller DPO 11 siden forje eggløsning...)
Blir små tullete av denne kroppen min som er helt ut av rute om dagen ....:shifty: (tidlig G-test negativ)

Letrozol fungerer slik at den hemmer østrogenet og kroppen svarer med å øke LH og FSH, som igjen booster utviklingen av follikklene. Du får derfor økt LH de dagene du går på letrozol. Jeg tok en LH test i går bare for å bekrefte at LH hadde økt i kroppen. Jeg ser på det som en bekreftelse på at pillene gjør jobben sin (men dette er min tolkning).

No har eg ikkje testa noko særleg etter eggløysing. Har som regel merka det på utfloden og tappen når den er i anmarsj. Så eg tester rundt den tida eg fekk det sist. Men denne gongen kom den ikkje til den tida, tappen er ikkje slik som den skal, og slimet er ikkje som det skal. Og negativ eggløsningstest. Eg blir ganske oppgitt av dette, altså.

Jeg temper med en gang jeg våkner uavhengig når. Men våkner senest 08 da pga. Dattra mi. Men har et fint mønster i temperaturen min forde og viser godt når jeg er i dpo land.

Er det noen som har fått brun utflod etter at de tok Letrozol? I dag er jeg 14 eller 6 dpo og har brun utflod på 4 dagen etter å ha hatt litt blodspor i utfloden og rosa utflod etter sex dagen før. Går hele tiden å venter på tr. Er så irriterende.

Back
Topp