Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Da starter reisen på nytt igjen ;). Monitor er restartet. Det blir letrozol denne gangen. Og progesteron etter El.
Da kan jakten starte på El
 
De er sensitive. Men kan kun leses av monitor. Jeg har prøvd flere ganger å lese selv. Men det funker ikke. De er lagd for en datamaskin.
Du har nok den nye monitor. Og der kan man kanskje bare teste 3 dager før som er max. Er sikkert pga at resultatet skal bli mest mulig korrekt.
Jeg tester på egenhånd. Og ser skyggestrek alltid. Og hver gang går jeg 5 på.
Monitoren må lese av korrekt. Og målingene må være best mulig da
 
Siterer meg selv angående «skyggestreker»:
Man skal ikke lese av strekene på monitorstrimler, da de ikke er som vanlige strimler. De slår ut på forskjellige ting (altså vanlige strimmelstreker vs monitorstrimmelstreker)
Det er ikke skyggestreker. Monitor tester flere ting enn kun hCG i en og samme strek. Det er ikke tilfeldig at det står spesifikt i pakningsvedlegget at man ikke skal se på strekene fordi man som regel er kjent med hvordan vanlige G-tester hvor det er en strek for ikke gravid og to streker for gravid. Monitorstrimlene har alltid to streker.

G-testene er sensitive. Babyen min født i februar i år ble først vist som ikke gravid (på monitor) 11. juni. Den viste gravid 14. juni. Testet positivt på G-strimmel 9. juni.
 
De er sensitive. Men kan kun leses av monitor. Jeg har prøvd flere ganger å lese selv. Men det funker ikke. De er lagd for en datamaskin.
Du har nok den nye monitor. Og der kan man kanskje bare teste 3 dager før som er max. Er sikkert pga at resultatet skal bli mest mulig korrekt.
Jeg tester på egenhånd. Og ser skyggestrek alltid. Og hver gang går jeg 5 på.
Monitoren må lese av korrekt. Og målingene må være best mulig da
Ja, jeg har den nye sorten. Vet at en ikke kan se på strekene og tolke selv. Tenker mer på hvor mye hcg nivå den slå ut og ikke ut på. Jeg går mest sannsynlig gjennom en kjemisk nå, får fortsatt gravid på monitoren. Tester selvfølglig med strimmmeltester i tillegg
 
Ja, jeg har den nye sorten. Vet at en ikke kan se på strekene og tolke selv. Tenker mer på hvor mye hcg nivå den slå ut og ikke ut på. Jeg går mest sannsynlig gjennom en kjemisk nå, får fortsatt gravid på monitoren. Tester selvfølglig med strimmmeltester i tillegg
Mener å ha lest at de har følsomhet på 50 mIU/ml (har ikke kilde så er ikke helt sikker). Til sammenligning har en tidligtest en følsomhet på 10 mIU/ml.
 
Hei. Jeg har idag fått Maksimal på min fertilitetsmonitor. Dette har aldri skjedd før så er veldig glad, men babyplan sin strimmeltest er ikke positiv. Jeg er på syklusdag 12, og syns dette var veldig tidlig. Noen som vet om monitoren kan vise feil?
 
Hei. Jeg har idag fått Maksimal på min fertilitetsmonitor. Dette har aldri skjedd før så er veldig glad, men babyplan sin strimmeltest er ikke positiv. Jeg er på syklusdag 12, og syns dette var veldig tidlig. Noen som vet om monitoren kan vise feil?
Monitor sier maximal før strimmel sier positiv . (2av 3) ganger her vertfall, kun en gang strimmel sa positiv med da fant ikke monitor toppen
 
^ dette og det at EL-strimler kun måler nivå av LH, mens monitor måler nivået av både østrogen og LH. De vil derfor tidvis vise og slå ut på forskjellige tidspunkt ettersom de ikke måler nøyaktig det samme. Dvs. strimlene måler én variabel mens monitor måler to variabler. Det finner en også ut fra et par Googlesøk. For min del viste monitor maksimal 31/5 og 1/2 mens EL-strimlene ble først positive 31/5. Ettersom jeg fikk høy på monitor 29/5 og 30/5 ga det meg en indikasjon på at EL var rett rundt hjørnet og jeg forventet da å få maksimal på monitor og positiv EL-strimmel omgående. Dvs. monitoren oppdaget økning i de forskjellige hormonene før strimlene, mens en kan se økning på strimlene fra 30/5 med topp 31/5 hvorpå den er synkende samme dag. Jeg har kort topp, men det varierer fra person til person. Både strimlene og monitoren stemte med når jeg fikk EL-smerter og antakeligvis også EL. En kan jo aldri være 100 % sikker men det ble altså baby av det. Her er syklusen jeg ble gravid:
 

Vedlegg

  • IMG_0484.jpeg
    IMG_0484.jpeg
    434,2 KB · Visninger: 24
  • IMG_0480.jpeg
    IMG_0480.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 20
  • IMG_0479.jpeg
    IMG_0479.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 21
  • IMG_5267.jpeg
    IMG_5267.jpeg
    1 MB · Visninger: 21
  • IMG_5269.jpeg
    IMG_5269.jpeg
    484,6 KB · Visninger: 21
  • IMG_5268.jpeg
    IMG_5268.jpeg
    533 KB · Visninger: 25
Mener å ha lest at de har følsomhet på 50 mIU/ml (har ikke kilde så er ikke helt sikker). Til sammenligning har en tidligtest en følsomhet på 10 mIU/ml.
Finner ikke svar på det noen plass, men får prøve i morgen å se om den fortsatt slår ut. Skal ta blodprøve nr.2 på mandag, så får nok bekreftet det på tirsdag. Testet med make sure strimmeltester og den var noe svakere idag…Veldig lei av blødningen også :confused:
 
Første ordentlig mnd med monitor her.. sluttet på prevensjon i slutten av februar, har siden den gang registrert 2 sykluser med 27 dager på app. Når jeg har prøvd monitor i forrige mnd viste den bare høy, sammen med blodprøver som viste forhøyet østrogen verdier så ble veldig glad når monitor viste lav på dag 9 (første testdag), men den viser fortsatt lav (dag 13), men ser at strek nr 2 er litt sterkere enn igår.
Noen erfaringer eller tips?…
Prøver på barn nr 2
 
Nå har jeg faktisk skikkelig symptomer på eggløsning, skikkelig eggløsningsslim som var noe rosa. Men testet jo lav på monitor i dag tidlig?
 
Første ordentlig mnd med monitor her.. sluttet på prevensjon i slutten av februar, har siden den gang registrert 2 sykluser med 27 dager på app. Når jeg har prøvd monitor i forrige mnd viste den bare høy, sammen med blodprøver som viste forhøyet østrogen verdier så ble veldig glad når monitor viste lav på dag 9 (første testdag), men den viser fortsatt lav (dag 13), men ser at strek nr 2 er litt sterkere enn igår.
Noen erfaringer eller tips?…
Prøver på barn nr 2
Nå har jeg faktisk skikkelig symptomer på eggløsning, skikkelig eggløsningsslim som var noe rosa. Men testet jo lav på monitor i dag tidlig?
Siden streken er sterkere så er nok høy ganske nært eller du går rett på max :)
Jeg har opplevd et par ganger at den gikk direkte fra lav til max, og så har det variert hvor mange dager med lav og høy før maks.
Nå er det en stund siden jeg brukte monitor men syns å huske at jeg kunne av og til få positiv strimmeltest en dag før monitoren.
 
Siden streken er sterkere så er nok høy ganske nært eller du går rett på max :)
Jeg har opplevd et par ganger at den gikk direkte fra lav til max, og så har det variert hvor mange dager med lav og høy før maks.
Nå er det en stund siden jeg brukte monitor men syns å huske at jeg kunne av og til få positiv strimmeltest en dag før monitoren.
Men er det ikke sannsynlig at jeg har eggløsning nå? Jeg har kun opplevd å få eggløsningsslim en gang før, det var den dagen jeg testet positiv på clearblue eggløsningstest(den lilla) og la inn aksjer den kvelden, 9 mnd etterpå ble første barnet mitt født. Da brukte jeg ikke monitor.
 
Men er det ikke sannsynlig at jeg har eggløsning nå? Jeg har kun opplevd å få eggløsningsslim en gang før, det var den dagen jeg testet positiv på clearblue eggløsningstest(den lilla) og la inn aksjer den kvelden, 9 mnd etterpå ble første barnet mitt født. Da brukte jeg ikke monitor.
Jeg oppdaget først eggløsningsslimet, ba mannen min kjøpe med seg den eggløsningstesten hjem, den var positiv, så aksjer, så 9-10 dager senere positiv test.
 
Men er det ikke sannsynlig at jeg har eggløsning nå? Jeg har kun opplevd å få eggløsningsslim en gang før, det var den dagen jeg testet positiv på clearblue eggløsningstest(den lilla) og la inn aksjer den kvelden, 9 mnd etterpå ble første barnet mitt født. Da brukte jeg ikke monitor.
Jeg oppdaget først eggløsningsslimet, ba mannen min kjøpe med seg den eggløsningstesten hjem, den var positiv, så aksjer, så 9-10 dager senere positiv test.
Det er godt mulig at du har EL nå. Man får EL mellom 12-36/48 timer etter positiv EL test. Eggløsningslim har man før og under EL. Så du er i fruktbar periode nå.
 
Back
Topp