Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Heii jeg prøver her å!
Denne syklusen har jeg valgt å ikke fokusere sp mye på monitor da den aldri slår ut på Max og jeg trengte en pause fra alt. Eggløsning skjer og det er sjekket hos gyn men det plukkes bare ikke opp av tester eller monitor hos meg..
men tenkte å ta den i bruk når neste mens starter. Hva gjør dere da?
Bare registrerer dere som vanlig på første dag i syklus eller nullstiller dere monitoren helt å starter på nytt?
 
Heii jeg prøver her å!
Denne syklusen har jeg valgt å ikke fokusere sp mye på monitor da den aldri slår ut på Max og jeg trengte en pause fra alt. Eggløsning skjer og det er sjekket hos gyn men det plukkes bare ikke opp av tester eller monitor hos meg..
men tenkte å ta den i bruk når neste mens starter. Hva gjør dere da?
Bare registrerer dere som vanlig på første dag i syklus eller nullstiller dere monitoren helt å starter på nytt?
Nullstille hele greia. Slik at alt starter på nytt
 
Heii jeg prøver her å!
Denne syklusen har jeg valgt å ikke fokusere sp mye på monitor da den aldri slår ut på Max og jeg trengte en pause fra alt. Eggløsning skjer og det er sjekket hos gyn men det plukkes bare ikke opp av tester eller monitor hos meg..
men tenkte å ta den i bruk når neste mens starter. Hva gjør dere da?
Bare registrerer dere som vanlig på første dag i syklus eller nullstiller dere monitoren helt å starter på nytt?
Tror kanskje jeg har litt samme problem selv? Min sa lav igjen i dag og nå var jeg akkurat på do og utfloden min kan «strekkes» langt. Kjent murringer/små kramper i 2-3 dager nå, og ifølge Flo appen så begynner eggløsning i dag. Skal jeg stole mer på kroppen enn på monitor kanskje? Men rart jeg ikke får høy engang? Blir ikke helt klok på dette.
 
Det sikreste er vel alltids å stole på kroppen og hvordan den kjennes ut kontra en app eller en eggløsningsmonitor? Kroppen kan trossalt finne på å gi EL tidligere, før eller senere enn antatt. For ikke å snakke om at den kan la være å slippe egg i det hele tatt.

Etterhvert som du har registrert flere sykluser og lar monitoren lagre flere sykluser lærer den dine sykluser å kjenne bedre.
 
Heii jeg prøver her å!
Denne syklusen har jeg valgt å ikke fokusere sp mye på monitor da den aldri slår ut på Max og jeg trengte en pause fra alt. Eggløsning skjer og det er sjekket hos gyn men det plukkes bare ikke opp av tester eller monitor hos meg..
men tenkte å ta den i bruk når neste mens starter. Hva gjør dere da?
Bare registrerer dere som vanlig på første dag i syklus eller nullstiller dere monitoren helt å starter på nytt?
Registrerer som vanlig på første dag i syklus. Monitoren lagrer opptil seks sykluser og justerer seg etter informasjonen den har lagret noe jeg tenker er gunstig for bruker. Da kan en begynne å se mønster: likheter/ulikheter i syklusene sine etc.
 

Vedlegg

  • IMG_5780.jpeg
    IMG_5780.jpeg
    212,5 KB · Visninger: 15
  • IMG_5781.jpeg
    IMG_5781.jpeg
    882 KB · Visninger: 17
  • IMG_5782.jpeg
    IMG_5782.jpeg
    138,5 KB · Visninger: 15
  • IMG_5783.jpeg
    IMG_5783.jpeg
    317,2 KB · Visninger: 15
Trenger deres erfarne kloke hoder igjen.. beklager at jeg spør så mye dumme spørsmål. Og jeg vet selvfølgelig at dere ikke har fasit, men alltids fint å høre hva andre tenker som har litt mer kunnskap med disse monitorene. Fortsatt lav i dag, og nesten ingen utflod i dag? Murringene har også gitt seg. Betyr det at eggløsningen kanskje allerede har vært og at monitor ikke fikk det med seg? Skal som nevnt ifølge app ha eggløsning til søndag så håper virkelig ikke egget allerede har sluppet for rakk ikke putte inn de aksjene jeg ønsket :nailbiting: :crybaby2 Det er vell fortsatt mulighet siden den teknisk sett ikke skal ha kommet enda, men siden alle symptomene er borte så er jeg litt nervøs.. Noen andre som har opplevd at de har hatt symtomer på eggløsning og lav på monitor, men fortsatt fått høy eller maksimal flere dager senere? Lurer så på hva alle disse murringene og krampene var om det ikke var eggløsning..

Hjelp
 
Ingen spørsmål er dumme. Det kan være kroppen din har forsøkt seg på EL og ikke fått det til. Det kan også være som du sier at monitor ikke har klart å fange den opp, men jeg tviler egentlig på at sistnevnte er caset ettersom hormonene utskilt i urinen dersom EL har vært burde tilsi annet en lav på monitor. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å vente og følge med på utviklingen :salut
 
Gyn sa i noen tilfeller va El svak.
Hun spurte meg om jeg så strek på El test. Det gjorde jeg.
Jeg tok blodprøver på en spesiell dag. For å faktisk sjekke om prøven va bra nok for El.
Den slo bra ut. Og El var vellykket
 
Ingen spørsmål er dumme. Det kan være kroppen din har forsøkt seg på EL og ikke fått det til. Det kan også være som du sier at monitor ikke har klart å fange den opp, men jeg tviler egentlig på at sistnevnte er caset ettersom hormonene utskilt i urinen dersom EL har vært burde tilsi annet en lav på monitor. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å vente og følge med på utviklingen:salut
Uff håper du har rett, og at det bare er et «mislykket» slipp, og at den kommer ca. som forventet så vi fortsatt har en sjangs. Takk for svar, da skal jeg prøve å smøre meg med tålmodighet:salut:banghead:
 
Enda en prøveperiode er snart ved veis ende.
Tatt medisiner både før og etter El.
I morgen tas testen. Monitor blinke allerede. Og mener mensen er for sen.
Men mensen appen mener det er 2 dager igjen.
I morgen avsluttets pp3
Jeg krysser fingrene.
Er så glad cb digital fins. Så kan jeg sleppe å lete etter strek.
 
Når monitor og andre eggløsningstester ikke viser det samme, hvilken skal man stole på? Positiv strips, men bare høy på monitor. De pleier å stemme overens.
 
Når monitor og andre eggløsningstester ikke viser det samme, hvilken skal man stole på? Positiv strips, men bare høy på monitor. De pleier å stemme overens.
Begge to*. * = Det er ikke alltid en får maksimal på monitor i løpet av en syklus. De måler ulike ting og det er ikke uvanlig at de slår ut på forskjellig tidspunkt:

^ dette og det at EL-strimler kun måler nivå av LH, mens monitor måler nivået av både østrogen og LH. De vil derfor tidvis vise og slå ut på forskjellige tidspunkt ettersom de ikke måler nøyaktig det samme. Dvs. strimlene måler én variabel mens monitor måler to variabler. Det finner en også ut fra et par Googlesøk. For min del viste monitor maksimal 31/5 og 1/2 mens EL-strimlene ble først positive 31/5. Ettersom jeg fikk høy på monitor 29/5 og 30/5 ga det meg en indikasjon på at EL var rett rundt hjørnet og jeg forventet da å få maksimal på monitor og positiv EL-strimmel omgående. Dvs. monitoren oppdaget økning i de forskjellige hormonene før strimlene, mens en kan se økning på strimlene fra 30/5 med topp 31/5 hvorpå den er synkende samme dag. Jeg har kort topp, men det varierer fra person til person. Både strimlene og monitoren stemte med når jeg fikk EL-smerter og antakeligvis også EL. En kan jo aldri være 100 % sikker men det ble altså baby av det. Her er syklusen jeg ble gravid:
 
Da va dagen kommet . Testen va negativ. Og da startes enda en prøveperiode. 2 timer etterpå testen va tatt. Kom mensen.

Er det noen som har testet ut litt kjerringråd? Og blitt gravid.
Jeg lurer på om jeg skulle prøvd meg på noe
Har brukt grapefrukt juice før. Og hostesaft. Men ble litt lei og kvalm av det. Er det noe annet som skal funke?
 
Begge to*. * = Det er ikke alltid en får maksimal på monitor i løpet av en syklus. De måler ulike ting og det er ikke uvanlig at de slår ut på forskjellig tidspunkt:
Så da kan jeg stole på stripsen som var klart positiv i går? Og vil ha eggløsning i dag eller i morgen? Forvirrende opplegg dette. :p
 
Back
Topp