Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Åååh. Men testperioden er ikke den noen dager før IKM? Eller går det å bruke graviditetstester når monitoren vil ha El-tester?
Testperioden er når på dagen monitoren er innstilt på å teste, f.eks kl 06-12. Vet ikke om monitoren spør etter g-test men vet det er en nedtelling mot slutten av syklusen. Har aldri brydd meg om den og testet med g-test når jeg ønsket det.
 
Hm! Må tenke litt på om jeg tar sjansen. Takk for hjelpen! :)
Håper noen andre har erfaring på det punktet. Hvor er du i syklus i forhold til EL? Er det f.eks noen dager til så hadde jeg tatt sjansen fordi da har du likevel noen dager på deg til å få max.
 
Håper noen andre har erfaring på det punktet. Hvor er du i syklus i forhold til EL? Er det f.eks noen dager til så hadde jeg tatt sjansen fordi da har du likevel noen dager på deg til å få max.
El er etter planen rett rundt hjørnet, i dag eller i morgen tipper jeg. Det er derfor jeg er litt tilbakeholden. Hadde jeg vært på CD 4 eller over maksimalt på monitor hadde jeg bare kjørt på.

Sannsynligvis er jeg ikke gravid, jeg hadde en god blødning som startet for 12 dager siden og utartet seg akkurat slik mensen gjør. Samtidig er jeg stadig småkvalm, uten at jeg er i spesielt dårlig form. Håpet vil at det skal være graviditet, fornuften sier at det er bare kvalme. :rolleyes:
 
Da var monitoren i hus og jeg kan starte med den om en 6 dagers tid :D Selv om at jeg håper å bare kunne selge den igjen :p
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    41,3 KB · Visninger: 111
Dammit! Min Advanced monitor vil ikke ha graviditetstesten min før i morgen! Trodde jeg kunne teste når som helst jeg?

skjønner jo ikke noe av denne!95CA4592-B19B-4688-AF8F-F7380990B784.jpeg
 

Vedlegg

  • EE24B1EC-AC37-4948-89C3-4401146D7333.jpeg
    EE24B1EC-AC37-4948-89C3-4401146D7333.jpeg
    32,4 KB · Visninger: 178
Dammit! Min Advanced monitor vil ikke ha graviditetstesten min før i morgen! Trodde jeg kunne teste når som helst jeg?

skjønner jo ikke noe av denne!Vis vedlegget 314003
Det skal gå an å teste når som helst men så lenge det er innenfor testtidspunktet som du har satt opp.
Gratulerer!!
 
El er etter planen rett rundt hjørnet, i dag eller i morgen tipper jeg. Det er derfor jeg er litt tilbakeholden. Hadde jeg vært på CD 4 eller over maksimalt på monitor hadde jeg bare kjørt på.

Sannsynligvis er jeg ikke gravid, jeg hadde en god blødning som startet for 12 dager siden og utartet seg akkurat slik mensen gjør. Samtidig er jeg stadig småkvalm, uten at jeg er i spesielt dårlig form. Håpet vil at det skal være graviditet, fornuften sier at det er bare kvalme. :rolleyes:
Så nært ja :) Hva med å teste rett etter du har testet med EL test?
Jeg har også vært kvalm den siste uken og ikke i god form så tok en strimmeltest på fredag (cd7). Positiv men negativ dagen etter så ikke gravid som jeg visste men man håper jo alltid selv om det ikke er mulig :)
 
Det skal gå an å teste når som helst men så lenge det er innenfor testtidspunktet som du har satt opp.
Gratulerer!!
OK, får prøve å putte denne inn i monitor i morgen.... tror ikke det er mulig å lese disse testene slik som vanlige graviditetstester, så tror ikke det er så mye å gratulere for ennå :(
 
OK, får prøve å putte denne inn i monitor i morgen.... tror ikke det er mulig å lese disse testene slik som vanlige graviditetstester, så tror ikke det er så mye å gratulere for ennå :(
Vet man ikke skal lese av disse testene men ganske så tydelig strek så håper deg er en babystrek :)
 
G-testene må også tas innen den gitte perioden. Veldig teit! Min monitor ga beskjed om at jeg måtte teste innenfor perioden, og at den testen jeg hadde bare kunne brukes en gang...

Jeg fikk også to streker på selve pinnen, men monitoren sa «ikke gravid». Den trenger endel HCG for å måle, tydeligvis.
Jeg googlet masse, og fant ut at det alltid ble to streker på g-testen?! Det står også i bruksanvisningen at man ikke kan lese resultat utifra å se på pinnen.
Men!
Jeg testet positiv og fikk gravid noen dager senere.
 
Tror den er på 50 mlU denne monitoren. Mener jeg leste det i tråden her et sted. Så det skal litt til, er absolutt ikke en tidligtest :p
 
Tok en ny test på morgenurinen, den gamle puttet jeg ikke inn for jeg hadde ikke trodd på resultatet uansett vei...

Når jeg trakk ut testen skjønte jeg ikke hva som sto! Er ord som har vært utelatt fra mitt testevokabular i 6 PP!

Har jo bare fått «Ikke gravid», men idag fikk jeg «Gravid» med stor G!

Nesten så jeg ikke tror det... må nok følge opp med flere tester denne uken! Kommer til å Google falsk positiv monitortest til jeg har en annen test.
 

Vedlegg

  • E1E9C925-4209-418D-A0EC-4213BB595ED7.jpeg
    E1E9C925-4209-418D-A0EC-4213BB595ED7.jpeg
    17,7 KB · Visninger: 226
  • E7453582-92EC-41FD-84B3-F0B9A065736D.jpeg
    E7453582-92EC-41FD-84B3-F0B9A065736D.jpeg
    43,8 KB · Visninger: 252
  • D02DC212-12B5-40F7-94A2-208082BDC72E.jpeg
    D02DC212-12B5-40F7-94A2-208082BDC72E.jpeg
    35,7 KB · Visninger: 271
Tok en ny test på morgenurinen, den gamle puttet jeg ikke inn for jeg hadde ikke trodd på resultatet uansett vei...

Når jeg trakk ut testen skjønte jeg ikke hva som sto! Er ord som har vært utelatt fra mitt testevokabular i 6 PP!

Har jo bare fått «Ikke gravid», men idag fikk jeg «Gravid» med stor G!

Nesten så jeg ikke tror det... må nok følge opp med flere tester denne uken! Kommer til å Google falsk positiv monitortest til jeg har en annen test.
Åååh! Gratulerer så mye :happy093
 
Tok en ny test på morgenurinen, den gamle puttet jeg ikke inn for jeg hadde ikke trodd på resultatet uansett vei...

Når jeg trakk ut testen skjønte jeg ikke hva som sto! Er ord som har vært utelatt fra mitt testevokabular i 6 PP!

Har jo bare fått «Ikke gravid», men idag fikk jeg «Gravid» med stor G!

Nesten så jeg ikke tror det... må nok følge opp med flere tester denne uken! Kommer til å Google falsk positiv monitortest til jeg har en annen test.
Juhuuuu! Grattis!

:hug007

Så lenge det står GRAVID, så stemmer det.
Jeg fikk først negativ på monitoren (10 DPO), men svaaak positiv på strimmel. Når jeg fikk positiv på monitor, da slappet jeg av! :)
 
Fikk Gravid på monitor idag også, så da er jeg nok gravid! Legger ved bilde av monitortestene mine 11, 12 + 13 dpo. Streken blir sterkere!
 

Vedlegg

  • F29D4E08-B278-4A65-8789-8C80B61F45B5.jpeg
    F29D4E08-B278-4A65-8789-8C80B61F45B5.jpeg
    24,4 KB · Visninger: 201
Jeg lurer på en ting, oppfatter monitoren noe mer enn det øyet kan se? Altså når vi tar testene så kan vi jo se styrken på strek nr. 2 osv., men er det kun det monitoren går etter når den vurderer eller er det noe mer?

Hva anser dere egentlig som fordelen med monitoren kontra strimler?

Bruker monitoren nå, men føler ikke jeg får noe særlig nytte av den :smiley-ashamed004
 
Jeg lurer på en ting, oppfatter monitoren noe mer enn det øyet kan se? Altså når vi tar testene så kan vi jo se styrken på strek nr. 2 osv., men er det kun det monitoren går etter når den vurderer eller er det noe mer?

Hva anser dere egentlig som fordelen med monitoren kontra strimler?

Bruker monitoren nå, men føler ikke jeg får noe særlig nytte av den :smiley-ashamed004
Siden monitoren tyder to hormoner så "ser" den noe vi ikke ser. Østrogen økning så viser den høy og LH når den er max.
Fordelen er vel at man slipper å tyde om testen er positiv eller ikke. Noen syns det er stress å tyde selv så da er det greit at monitoren gjør det.
Jeg stolte ikke på monitoren i begynnelsen så testet da med strimler i tillegg. Etter hvert så testet jeg med strimler bare når det nærmet seg positiv test (høy) siden jeg som regel fikk positiv strimmel dagen før max på monitoren.
 
Da har jeg begynt å spotte, er ikke sånn skikkelig mens enda men den er nok påvei. skjønner jeg det riktig at jeg skal vente til det er skikkelig rødt blod før jeg starter syklusen på monitoren?
 
Back
Topp