Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Første runde med monitor. Fikk høy i dag, på CD 9.

hva er erfaringene deres med el i forhold til første dag med høy?

Vi har svigermor på besøk, og verken mannen eller jeg er komfortabel med å legge inn askjer med henne i naborommet. :rolleyes:
Veldig varienende hos meg. Forrige syklus hadde jeg høy i nesten en uke før max, denne syklusen hadde jeg høy bare en dag før max :p

Veldig varienende hos meg. Forrige syklus hadde jeg høy i nesten en uke før max, denne syklusen hadde jeg høy bare en dag før max :p
Håper det drøyer en uke. :D Tidligere har jeg hatt el CD 16-17, så det overrasker med om det kommer allerede i morgen eller på søndag. Syns CD 10 er grådig tidlig, i så fall. :p

Håper det drøyer en uke. :D Tidligere har jeg hatt el CD 16-17, så det overrasker med om det kommer allerede i morgen eller på søndag. Syns CD 10 er grådig tidlig, i så fall. :p
Ja det var kanskje litt tidlig :wideyed: Hvis ikke får dere sende henne på butikken eller ta det midt på natta når hun sover :hilarious:

Takk for svar :) Monitor. Tenkte å starte på cd10 pga lange sykluser, så må spare litt på testene og vet at el ikke er så tidlig uansett. Høres ut som du har god erfaring med å teste senere, blir spennende å prøve det denne pp :)
Ikke de billigste testene så greit å spare de og ikke bruke unødvendig :) Etter hvert så sluttet jeg å teste etter at jeg fikk max selv om jeg bare hadde brukt f.eks 6 tester for heller spare de til neste runde. Har ikke brukt monitor på litt over et år, men brukte det i 1,5 år så ble godt kjent med bruken av den.

Ordner seg vell ;) Bare ta det når muligheten byr på det. La meg få vite da :p
Tenker jeg tar en strimmel først og ser. :) det er første syklus med monitor, så sannsynligheten for at den aldri blir Max er jo tilstede. :)

Men om jeg sender svigermor på skattejakt skal jeg oppdatere her. :D

Er det viktig at man tester til samme tid eller er det greit så lenge det er innenfor det tidsrommet man setter (f.eks. 9-15)? Opplevde at testen var noe sterkere i går da jeg testet et par timer senere enn jeg gjorde i dag.

Er det viktig at man tester til samme tid eller er det greit så lenge det er innenfor det tidsrommet man setter (f.eks. 9-15)? Opplevde at testen var noe sterkere i går da jeg testet et par timer senere enn jeg gjorde i dag.
Hadde det hatt noe å si så tror jeg ikke tidsramma har vært på 6timer.. Jeg har 6-12, og jeg bruker tidsramma godt :hilarious:

Kan jeg teste med både el-test og g-test på samme dag, så lenge jeg gjør det innenfor testperioden?

Jeg tror ikke jeg er gravid, men har vært småkvalm i noen dager, så greit å ha det sjekket ut.

Kan jeg teste med både el-test og g-test på samme dag, så lenge jeg gjør det innenfor testperioden?

Jeg tror ikke jeg er gravid, men har vært småkvalm i noen dager, så greit å ha det sjekket ut.
G-test kan man teste med når som helst så lenge det er innenfor testperioden :)

2F1D5AD4-AE61-4A3D-9379-F134CDA88BB5.jpeg

Last edited:
Nei du kan vel bare sjekke med den testen den etterspørr? Syns monitoren var litt dum sånnsett
Det er bare EL tester som kan brukes når monitoren spør etter det og ikke utenom. G-tester kan man teste med når som helst så lenge det er én gang pr testperiode/dag.

Det er bare EL tester som kan brukes når monitoren spør etter det og ikke utenom. G-tester kan man teste med når som helst så lenge det er én gang pr testperiode/dag.
Men kan man teste med begge deler på en og samme dag? Tanken var å sjekke med g-test i morgen, og så ev el-test dersom den er negativ. :)

Men kan man teste med begge deler på en og samme dag? Tanken var å sjekke med g-test i morgen, og så ev el-test dersom den er negativ. :)
Ser ikke ut som det er noen begrensninger på det. Eneste som har stått er at man kan teste med EL tester bare én gang pr dag og det samme med g-tester, så skulle jo tro at det går an.

Ser ikke ut som det er noen begrensninger på det. Eneste som har stått er at man kan teste med EL tester bare én gang pr dag og det samme med g-tester, så skulle jo tro at det går an.
Hm! Må tenke litt på om jeg tar sjansen. Takk for hjelpen! :)

Back
Topp