Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Siden monitoren tyder to hormoner så "ser" den noe vi ikke ser. Østrogen økning så viser den høy og LH når den er max.
Fordelen er vel at man slipper å tyde om testen er positiv eller ikke. Noen syns det er stress å tyde selv så da er det greit at monitoren gjør det.
Jeg stolte ikke på monitoren i begynnelsen så testet da med strimler i tillegg. Etter hvert så testet jeg med strimler bare når det nærmet seg positiv test (høy) siden jeg som regel fikk positiv strimmel dagen før max på monitoren.
Signerer denne :)
 
Hadde to dager med maksimal og i dag fikk jeg høy, men testen ser helt negativ ut. Regner jeg da EL som i dag? Og 1 DPO i morgen? Har hatt sex hver dag i tre dager, fortsette med
Monitoren viser alltid to dager med max.
Så el kommer stort sett 24-36 timer etter første max. Ergo ville sagt 1 DPO i dag.
 
Kjøpte monitoren til lillesøster, så håper at den gjør susen for meg også :happy:

Tok den i bruk rett før denne syklusen startet og er nå på CD10 å i full gang med testing :happy:
 
Jeg har bare fått høy til nå og er på cd 18. Heldigvis brukte jeg EL strimler for å finne toppen denne PP ellers hadde jeg missa den. Skjønner at det er normalt første PP med monitoren å ikke finne max så håper den kommer neste PP. Men det er jo litt ergelig da, for det er jo dure pinner :hilarious:
 
Søren! Er på tur og har glemt testpinner hjemme, og ingen apotek i byen jeg er i har det på lager! Fikk høy på monitoren i går og forventer maksimal i dag eller i morgen. Vil dette ha konsekvenser for resultatet i morgen?
 
Søren! Er på tur og har glemt testpinner hjemme, og ingen apotek i byen jeg er i har det på lager! Fikk høy på monitoren i går og forventer maksimal i dag eller i morgen. Vil dette ha konsekvenser for resultatet i morgen?
Ikke nødvendigvis. Men hvis LH toppen er i dag så går du kanskje glipp av max. Jeg har av og til fått max en dag og dagen etter så var testen enda sterkere (har lang LH topp) så hadde jeg de gangen glemt å teste den dagen jeg først fikk max så ville jeg likevel fått max.
 
Ikke nødvendigvis. Men hvis LH toppen er i dag så går du kanskje glipp av max. Jeg har av og til fått max en dag og dagen etter så var testen enda sterkere (har lang LH topp) så hadde jeg de gangen glemt å teste den dagen jeg først fikk max så ville jeg likevel fått max.
Da tror jeg kanskje jeg får med Max. :) hadde med strimmel i tillegg, og den er ikke positiv. Det kan jo hende den er positiv i kveld, men det ville ikke monitoren fanget opp i dag morges uansett. Blir spennende å se i morgen!
 
Da tror jeg kanskje jeg får med Max. :) hadde med strimmel i tillegg, og den er ikke positiv. Det kan jo hende den er positiv i kveld, men det ville ikke monitoren fanget opp i dag morges uansett. Blir spennende å se i morgen!
Da får du nok med max på monitoren da ja :) Lykke til med videre testing og prøving denne pp!
 
Last edited:
Små irritert på megselv nå, såv dårlig og våknet hundre ganger inatt/dagtidlig men sto aldri opp. Plutselig så sovna eg igjen og våkna 5min over 11... da får eg jo ikke testa.. tok en babyplan test og den ble knall positiv til tross for at monitoren ikke har sagt noe i dagene før og heller ikke vert stigning på babyplan testene...
 
Føler med deg, har forsåvet meg to dager nå til testing :inpain: Nå blir ikke jeg å få maks da, men håper det ikke har noe å si for neste mnd...
 
har du fått høy før maksimal? For jeg har enda ikke fått høy og det beuker jeg alltid å få på dag 9 eller 10, og når er jeg på dag 14 og enda lav :/
Ja. Forrige syklus fikk jeg fet på CD 10 og 11, denne syklusen på CD 12 (og sannsynligvis 13, men fikk ikke testet da). Fikk maksimal på hhv CD 12 og 14.

Jeg tester med strimmel i tillegg når jeg får høy, og de er klart negative da.

Er det første runde med letrozol?
 
Ja. Forrige syklus fikk jeg fet på CD 10 og 11, denne syklusen på CD 12 (og sannsynligvis 13, men fikk ikke testet da). Fikk maksimal på hhv CD 12 og 14.

Jeg tester med strimmel i tillegg når jeg får høy, og de er klart negative da.

Er det første runde med letrozol?
Okei! Jepp det er første runde. Synesdet er så rart at syklusen skal blir enda lengee med letrozol :(
 
Går på dobbel dose nå og fikk ikke utslag på monitoren i det heletatt.. hadde eggløsningssmerter til de grader igår og kjempe positiv test med babyplan ..
Æsj altså! Da får jeg kjøpe andre tester i morgen.. skal ikke letrozol «hemme» østrogen slik at man får Lh stigningen? Da er det jo isåfall logisk at den ikke oppdager østrogenstigningen først.. :)
 
Æsj altså! Da får jeg kjøpe andre tester i morgen.. skal ikke letrozol «hemme» østrogen slik at man får Lh stigningen? Da er det jo isåfall logisk at den ikke oppdager østrogenstigningen først.. :)

ja tror det er noe sånnt, nå forsov eg meg til å teste den dagen eg mest trolig hadde Lh topp.. Så hadde kanskje fått utslag om eg hadde rekt det :happy:
 
Back
Topp