Velkommen til verden Leah

Fikk også innkallelse til barselgruppe idag. Første dato er 14/8. Veldig spent og nervøs kjenner jeg, håper veldig på god klaff med de 3-4 andre mødrene. Spent på alt fra alder til erfaring. Hadde vært godt med noen jevngamle i samme situasjon.

Også lurer jeg.. Hva gjøres første møtet? Forteller man raskt om seg selv og lille?
Får du barselgruppe sammen med de med ca samme fødselstidspunkt? I så fall vil jeg advare om at de andre barna kan være langt fremme i utvikling i forhold. Jeg hadde barselgruppe med både eldre og yngre barn, og selv om hun bare kom 6uker før så var vi nok på nivå med de barna som var minst en måned yngre i forhold til fødsel,.

Får du barselgruppe sammen med de med ca samme fødselstidspunkt? I så fall vil jeg advare om at de andre barna kan være langt fremme i utvikling i forhold. Jeg hadde barselgruppe med både eldre og yngre barn, og selv om hun bare kom 6uker før så var vi nok på nivå med de barna som var minst en måned yngre i forhold til fødsel,.

Nei nei :) Disse er født i midten av juli når jeg ville vært ca 36-37 uker og Leah allerede over 2 måneder :) Så vi er nok nogenlunde på samme sted, helsesøster med utdanning innen nyfødtsykepleie hadde i hvertfall vurdert det slik :)

Nei nei :) Disse er født i midten av juli når jeg ville vært ca 36-37 uker og Leah allerede over 2 måneder :) Så vi er nok nogenlunde på samme sted, helsesøster med utdanning innen nyfødtsykepleie hadde i hvertfall vurdert det slik :)
Så bra! Godt med en fornuftig helsesøster! Her har vi nemlig mest vikarer, og når vikarene gjerne er nye og uerfarne så må vi bedrive litt opplæring i forhold til dette med premature sammenliknet med terminfødte.

Ja, jeg tror de tar høyde for prematuritet når de setter sammen grupper slik at babyene er nogen lunde samme sted. Etterhvert vil jo det jo være en og annen som rykker fra fordi det er like normalt å krabbe når man er 5 mnd som når man er 11 osv., men det er jo litt andre utviklingstrinn igjen som man ikke kan ta hensyn til ved slik fordeling.

Omgangssyke/matforgiftning med baby anbefales ikke.. Og idag er frøkna slapp også, men heldigvis ikke feber. :(

E739CD58-BBA8-457B-8B2B-B0DDDC0886D5.jpeg

God bedring[emoji173]️

God bedring ❤️

Sovet hele dagen, spist minimalt, gulpet mye, vært varm.. Stakkars lille jenten min :( Heldigvis ingen feber (37,0°). Men har ikke hatt hjerte til å legge henne fra meg utenom når jeg absolutt må spise eller måtte dusje..

Huff... God bedring:Heartred

Back
Topp