Velkommen til verden Leah

Sånn føler jeg meg i dag også :D Så mange morsomme ansiktsuttrykk på henne altså!

På vei til første hyttetur med mormor og bestefar :) (og meg så klart). Pappaen måtte jobbe, så da tar vi en tur over til söta bror :D

7930FA2F-7263-457F-9429-492D915A3AB0.jpeg

Fikk også innkallelse til barselgruppe idag. Første dato er 14/8. Veldig spent og nervøs kjenner jeg, håper veldig på god klaff med de 3-4 andre mødrene. Spent på alt fra alder til erfaring. Hadde vært godt med noen jevngamle i samme situasjon.

Også lurer jeg.. Hva gjøres første møtet? Forteller man raskt om seg selv og lille?

Så kjekt med en liten utflukt når det ikke er hjelp å få hjemme av pappa, det gjør dere sikkert godt begge to.

Jeg er også spent på gruppe denne gangen og håper jo jeg ikke havner i en gruppe med utelukkende unge førstegangsmødre for min del. Vil gjerne ha litt blanding, det tror jeg er bra for alle. At man har noen som er på samme sted som en, men at man også treffer noen i en litt annen situasjon og så kan man lære av hverandre.

Ellers husker jeg ikke så mye fra første samling, men man blir jo å møtes, hilse og så sitter man gjerne i en ring på gulvet og sier hvem man er, hva barnet heter og når det er født etc. Helsesøster er jo gjerne med og organiserer litt, aktiviserer. Noen finner man jo gjerne raskt tonen med, andre ikke, men da ender det gjerne ut i at man treffer de man klikker med også utenom treffene i regi av helsestasjonen, og det er jo veldig kjekt. Trilleturer, babykino osv osv. Jeg kjenner jo ingen foruten en venninne som er gravid, så jeg håper absolutt å treffe noen jeg kan klikke litt med og treffe i permisjonstiden.

Jeg hadde også stor sosial glede av babysang, og babysvømming,

Håper det er en god blanding. Men ble litt overrasket over at HS sa vi var 4-5 på gruppen. Trodde man var mange og så lagde små grupper selv etter hvem man klaffet med. Er ikke akkurat mangel på babyer her i kommunen..

Fikk også innkallelse til barselgruppe idag. Første dato er 14/8. Veldig spent og nervøs kjenner jeg, håper veldig på god klaff med de 3-4 andre mødrene. Spent på alt fra alder til erfaring. Hadde vært godt med noen jevngamle i samme situasjon.

Også lurer jeg.. Hva gjøres første møtet? Forteller man raskt om seg selv og lille?
Varierer litt, men gjerne en kort introduksjon av deg og Leah, hva du vil dele liksom.
Gjerne sånn alder og forløp av svangerskap/fødsel...
Og mange steder hender det helsestasjonen har noen ting de vil gå gjennom med dere

Håper det er en god blanding. Men ble litt overrasket over at HS sa vi var 4-5 på gruppen. Trodde man var mange og så lagde små grupper selv etter hvem man klaffet med. Er ikke akkurat mangel på babyer her i kommunen..
Varierer nok fra sted til sted.
Hvordan de legger opp, hvordan de inndeler, hvor ofte det er oppstart osv. Vet jo noen i Oslo f eks har startet opp knapt en uke etter fødsel, men her kan man fort gå 3 måneder dør man starter...
Noen steder er det store grupper og noen har små eller det varierer.

Tenker at det kan være greit med små fordi man da har mer mulighet til å møtes hjemme hos hverandre og absolutt greit å vite det på forhånd for da føler alle kanskje litt mer ansvar for å møte opp og se hvordan gruppa fungerer

Håper du kommer i en bra gruppe med flere som du klaffer med[emoji5]

Her jeg bor jeg bor fødes det så få at barselgruppene er utifra årstall, så alle som får i 2018 er i en gruppe[emoji23] og 2018 er rekordår her, rundt 10-12 stk tror jeg[emoji23] ifjor var det 8, året før 3!!

Lykke til med barselgruppetreff og kos dere masse på hytta!

Her ble ikke barselgruppa noe suksess, ingen av de ville møtes noe særlig. Men fikk meg flere gode venner på treningsgruppa til barselkvinner i kommunen, de har vi fortsatt masse kontakt med! Så finnes forhåpentligvis flere muligheter om ikke det blir klaff i barselgeuppa :)

Det går også an å si ifra og be om en annen gruppe hvis den man har havnet i feiler totalt.

Back
Topp