Velkommen til verden Leah

Rart det er så ulikt. Vi har fått beskjed om at de kommer hjem til oss en gang i uken den første måneden etter utreise...

Merkelig.. Kan være siden det er en del ferieavvikling osv. Var ingen der forrige uke..

IMG_4933.jpg

Her er et lite utdrag fra anbefalingene fra helsedirektoratet angående oppfølging av premature...

Du kan laste den ned å lese hele. «Faglige retningslinjer for oppfølging av for tidlig fødte barn».

Blæhhhhh. Begynt å kjenne på de siste dagene at jeg er litt snurt av mangelen på de siste månedene med stor mage, skikkelig spark og alt som medfølger. Og selvfølgelig vanlig fødsel med påfølgende baby på brystet.. Sjeleglad jeg har henne hos meg og jeg har virkelig vært veldig heldig, men akk. Spesielt nå som det trolig ikke blir fler med den veien vi har hatt :(

Skjønner godt at du føler deg litt snurt. Det er en veldig merkelig og gradvis måte å bli mamma på, når babyen kommer så altfor tidlig. Og ekstra slitsomt med strengt matingsregime, mange kontroller osv. Det naturlige forsvinner liksom i tall.

Selv om du kjenner at det er evig nok med én baby nå, er du superung, og om en 5-10 år har du «glemt» hvor slitsomt det var og ønsker deg én til. [emoji6]

Sender deg en klem [emoji173]️

Blæhhhhh. Begynt å kjenne på de siste dagene at jeg er litt snurt av mangelen på de siste månedene med stor mage, skikkelig spark og alt som medfølger. Og selvfølgelig vanlig fødsel med påfølgende baby på brystet.. Sjeleglad jeg har henne hos meg og jeg har virkelig vært veldig heldig, men akk. Spesielt nå som det trolig ikke blir fler med den veien vi har hatt :(
Du har enda mange år på deg til å avgjøre om det blir flere, og liten grunn til å tro at en eventuell neste gang blir på samme måte.

Det er jo ikke rart i det hele tatt :Heartred

Rart å tenke på hvor stor denne magen egentlig skulle ha blitt. Jeg som syns jeg var så svær :P Bildet tatt lørdag 27+1 tror jeg, 2 dager før fødsel :)

A4F0514E-E9DE-4228-99CB-08DDB14D7BAD.jpeg

Og skummelt å forlate frøkna med mamma som har Snapchat filter :shifty:

75C169EE-F6D1-494C-9348-4AB4BA4F49C3.jpeg

Helledussan så søt liten kanin [emoji173]️. Det bildet kan du bruke i påskemåneden neste år, når du lager skrytekalender i julegave til alle besteforeldre [emoji6].

Og tjukkemagene våre blekner litt sammenlignet med de som oppdateres nå, men en fin og tydelig liten babymage hadde du rukket å få [emoji1303]

Og skummelt å forlate frøkna med mamma som har Snapchat filter :shifty:

Vis vedlegget 267116

Hihi. Du er akkurat som meg, jeg elsker å «tulle med» ungene. Har et bilde av eldste som baby med en redselsfull parykk blant annet og mange med filter fra ulike anledninger. Gapskratter av det!

Nydelig kanin da - fint påskebilde som krølle sier.

Og du; det er mange år for dere å ta praten om evt flere barn. Ting forandrer seg og ingen svangerskap er like. Nå har jo dere måttet jobbe en del i forkant også, men uten å skulle gi falske forhåpninger og uten at jeg kjenner detaljer, så er jo det også sånt som man plutselig ikke trenger etter å ha fått et barn. Det er så mange veier til Rom viser det seg. Jeg håper uansett utfall at det blir en vei og valg som dere er fortrolige med, enten det er nå, om 3 år eller om 10 år. :Heartred

10 uker 3 dager

Ny time hos helsesøster med ny veiing. Og i kjent Leah stil skulle hun ikke skuffe! 260 gram opp på 9 dager, fra 2930 til 3190 :D Og vi er bikket 3 kilo også, hurra ❤️ Ellers fikk hun første dose med rotarix. Neste blir 20/8 sammen med 3 månedersvaksinen. Skjønte det også slik at de 3 babyene vi skal være i barselgruppe med er født denne eller forrige uke. Blir spennende i midten av august hvordan det blir. Håper på grei klaff med de andre mødrene. Har et lite håp om at de er ca på samme alder med førstemann de også ;)

02EC38B8-E6FE-4AD8-AC6C-4B7B69B385A5.jpeg

Så flott vektoppgang!

Hurra for 3 kg! [emoji1189][emoji1189][emoji1189] Slutter aldri å imponere hun der! Og vaksine, ja. Spennende med Rotarix, du får kjøre god håndvask etter bleieskift fremover, så ikke du får kvalme og diaré. Lurt å matche dere med babyer som er født ca nå, så blir de omtrent lik i utvikling. Håper det blir full klaff med barselgrupper, det har en del å si på hvor artig det blir i permisjonstiden.

11 uker (og 1 dag)

Ny kontroll på helsestasjonen idag. Denne gangen hos fysioterapeut. Alt godkjent der, veldig overrasket var hun over hvor godt utviklet hun var. Så vi følger de ikke premature i utvikling nå, sett termindato. Fornøyd mamma med andre ord :)

Vekten var også mye spennening rundt. Og hun skuffet ikke. Fløtemelken har gitt 170 gram opp siste 5 dagene. Reelt sett kan vi nok notere noe lavere vekt enn 3360 gram (med bleie) da det buldret i bleien og i hvertfall tok vekk 40-50 gram av vekten, men uansett godkjent og vel så det vektoppgang. Deilig at jeg nå egentlig har en liten nyfødt frøken sett utvikling og væremåte. Eneste vi foreløig merker av det premature er at hun blir raskere sliten enn hva jeg antar "vanlige" babyer blir. Må derfor skjermes mer der. Men takler både lyd og lys veldig bra.

349E21BD-CEE6-45D8-8582-1BCF58B4803B.jpeg

Mjølkeeeeeekoma :)

Så fantastisk utvikling for Leah! :Heartred

Back
Topp