Velkommen til verden Leah

Som tiden flyyyyr! Åh ❤️ mine er snart 7 mnd.
Forrige gang vi var på helsestasjonen så sa helsesøster der at vi skulle følge med framover om de var ekstra sensitive ang lyd (stukker lett) osv pga at de var premature, for da ville hun kontakte bhg og gi dem en så rolig og god start som mulig. Men det var ikke alle barnehager de "samarbeidet" med.

Har dere også fått beskjed om dette?
 
Som tiden flyyyyr! Åh ❤️ mine er snart 7 mnd.
Forrige gang vi var på helsestasjonen så sa helsesøster der at vi skulle følge med framover om de var ekstra sensitive ang lyd (stukker lett) osv pga at de var premature, for da ville hun kontakte bhg og gi dem en så rolig og god start som mulig. Men det var ikke alle barnehager de "samarbeidet" med.

Har dere også fått beskjed om dette?

Nei, eneste er å kunne søke PPT om ekstra ressurs på henne, men det tar jo en halv evighet... Jeg er så usikker på om jeg bør være hjemme et år til, men så er det økonomien da. Beste hadde jo vært barnehagen fra januar 2020 kanskje. Da skal hun nok takle det bedre. Syns vi får så lite informasjon uten å mase om det :(
 
Nei, eneste er å kunne søke PPT om ekstra ressurs på henne, men det tar jo en halv evighet... Jeg er så usikker på om jeg bør være hjemme et år til, men så er det økonomien da. Beste hadde jo vært barnehagen fra januar 2020 kanskje. Da skal hun nok takle det bedre. Syns vi får så lite informasjon uten å mase om det :(
Har du undersøkt muligheten til å være hjemme ved stønad fra nav?? Pleiepenger e.l.? Aner ikke om det går, men tenker at det på en måte vil være medisinsk grunn til at du bør ha henne hjemme litt lenger mtp at hun er såpass prematur? Føler med deg, og vi har sluppet billig unna som tross alt gikk til over uke 34. Ett hav av forskjell ❤️
 
Har du undersøkt muligheten til å være hjemme ved stønad fra nav?? Pleiepenger e.l.? Aner ikke om det går, men tenker at det på en måte vil være medisinsk grunn til at du bør ha henne hjemme litt lenger mtp at hun er såpass prematur? Føler med deg, og vi har sluppet billig unna som tross alt gikk til over uke 34. Ett hav av forskjell ❤️

Så ikke før nå, men vi skal sjekke det ut :) Bare elendig lite informasjon..
 
Hvordan går det med dere? ❤️

Går nogenlunde fint her :) Hatt sykdom (feber og rennende nese) en uke nå, men begynner komme seg til hektene igjen frøkna. Ødela dessverre alt av soverutiner på dagtid nå som jeg endelig fikk henne til å sove i egen seng på dagen... Så blir en kamp denne uken for å snu trenden om å sove på oss. Men klarer ikke nekte det når hun er febersyk og ikke i form.

Sliter fortsatt med det sosiale, men blitt bedre. Krever fortsatt at jeg eller faren er i nærheten (helst rett ved) så glad vi har utsatt barnehage en stund. Håper få plass neste januar kanskje :) Men skal benytte oss av åpen barnehage før den tid. Jeg blir hjemme med henne så spennende det! Hele 15,5 måned siden sist jeg jobbet..

Hun veier ca 7ish kilo og er vel nærme 67-68 cm nå vil jeg tippe. Krabber, reiser seg, skal gjerne gå noen skritt (om hun får en hånd å holde i), sitter og skravler. Tennene lar vente på seg, men kjenner det er like greit mht at jeg ammer mye fortsatt. Hun spiser mye fast føde, men nekter flasken. Så stratosen min er fortsatt et glemt kapittel da jeg må gå melkefritt frem til ammeslutt :p

101A90C7-F00A-4742-A1B3-FBD31EDFD82C.jpeg
 
Back
Topp