Vektoppgang

Syns jeg kunne se den første vektoppgangen veldig fort. Positiv test 27.04, var da 4-5 uker på vei. Jordmor + vekt i starten av mai, lå da på 59kg, men syns allerede jeg var blitt «rektangulær» i overkroppen og mer fett på ryggen :inpain: Og så var jeg 10kg mer i uke 23/24, mener jeg det var
Ja, her kom det også en kilo ganske fort. En øker jo i blodvolum, har fått mye større pupper og alt av fostervann osv er vel der det skal være nå.
Så skal vel baby legge på seg 2 kilo ca nå de siste ukene, og så lenge man ikke får noe særlig vann i kroppen, så stagnerer vel vekta sikkert.

Jeg var vel 58 forrige gang jeg ble gravid, og gikk ganske fort opp til 60+ de første ukene. Men endte bare på 68 kilo.

Denne gangen var jeg litt mer da jeg ble gravid og har gått fra 61.5 til 68. Regner med det kommer et par kilo til. Jeg har aldri pleid å få mye vann i kroppen.

Men den første gangen jeg var gravid var jeg veldig lite aktiv og overvektig i utgangspunktet. Da la jeg på meg 17-18 kilo og var tuuuuung.

Er større og mer fyldig av både vann og mat enn noen gang.. begynner å grue meg til neste kontroll. Lurer nesten på om jeg skal kjøpe meg ei vekt så jeg kan veien meg før jeg drar, skrive tallet på en lapp å legge det ved posen med urinprøve, så jeg slipper å si tallet høyt når de spør hva det står på vekta :bag: uff, er egentlig litt skamfull. Er nok ikke antall kg som har gått opp som i og for deg er helt krise, men jeg starta på høyere utgansvekt denne gang, så det føles så enormt. Ser tilbake på bilder fra forrige svangerskap å skjønner ikke hva jeg klagde på da, for da var jeg faktisk ganske så fin!

Litt motvekt til dere som ikke har lagt på dere her. 17kg opp her, livet er tungt og kroppen fult av vann:bag:

Nå har jeg slutta å veie meg. Orker ikke mer. :happy:
Blir som det blir, og det blir høyere enn jeg vil, og sånn er det!
Jeg gjorde samme siste gang. Var 56 og etter 80kg veide meg ikke mer. Nå, var 57 og har god tid å nå 80kg og da blir det slutt (det er noen feiring rett før KS så da blir sikkert noen kilo opp bare fra julemat osv :hilarious: )

34+3 og er opp 14 kg.
Var bare 42 kg før graviditeten pga medisiner, så jeg har prøvd å legge på meg. Ligger til vanlig på 47 kg, men vil opp på 50+ :)

Back
Topp