Vektoppgang

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hva er ståa i 1.trimester?

Jeg legger alltid på meg noen kilo. Blir fort uggen om jeg ikke spiser, så blir fort en del mellommåltid :p

Forrige gang slapp jeg unna med 9 kilo, mens de to første endre jeg opp på 17+ :p
 
2 kg opp, og skal helst ikke gå opp i det hele tatt pga fedmeklasse 3:hungover:
Prøver å spise sunt, variert og ikke for mye usunt. Gikk på Mysimba å levde på 1200 kcal før jeg oppdaget at jeg var gravid, så ble en brå overgang:joyful:
 
Last edited:
Orker ikke veie meg. Kommer til å gå opp i vekt, og har gått opp allerede, det får bli som det blir. :rolleyes: :happy:

Første var jeg undervektig å la på meg 30kg. Andre gang la jeg på meg 16kg. Da var jeg normalvektig og tilbake til min vekt rimelig kjapt.
Nå er jeg litt overvektig (i følge bmi), så vi får se nå da.
 
Første svangerskap gikk jeg opp 6-7 kg, denne gangen føler jeg at jeg allerede har lagt på meg 6-7 kg :hilarious: Har ikke veid meg på lenge, burde kanskje gjøres :wideyed:
 
Svinger opp og ned et kilo. Veier meg hver morgen, (u)vane jeg har hatt et par år. Sist svangerskap gikk jeg opp 12 kg, alt kom vel i andre og tredje trimester. Greit nok det, og har virkelig ikke lyst å gå opp mer enn det denne gangen heller, jeg er stor nok fra før.. Men det er vanskelig å ikke unne seg litt ekstra når man er gravid :knegg: Alt forsvant fort, men så kom kiloene snikende i permisjonstiden.
 
Har gått opp ca 1,5 kg, er nå 8+5 gikk opp ca 17 kg samlet sist, men da var jeg undervektig og alt rant av igjen etter fødsel.
 
Jeg veide meg i går, da veide jeg nøyaktig det samme som sist jeg gikk på vekta i uke 5, med en desimal. Mistenker vekta er litt ødelagt da, den har en tendens til å "henge seg opp" om det ikke er endringer på mer enn 500 gram :p

Med de to forrige la jeg på meg rundt 12 kg, da begynte vektoppgangen først litt uti 2. trimester, mens jeg gikk litt ned i 1 trimester. Denne gangen har jeg hatt veldig lite energi i 1. trimester, så jeg antar det er derfor jeg ikke har gått ned denne gangen til tross for at kostholdet er mye bedre nå enn før svangerskapet.
 
Har gått ned 7kg til nå, og mer blir det vel før det snur. Sist snudde det i andre trimester og en del kilo kom når maten holdt seg i magen. Synes det er kjipt å gå så mye ned når man egentlig "skal" opp, sist presterte en venninne å si at jeg var jo bare heldig. Den svei greit og gjorde til at jeg skjønte at veldig få forsto hva hyperemesis egentlig var. Skulle mye heller ha fått spist mat og gått opp nån kilo, og heller trimme det av på en sunn måte selv :Heartred
 
Jeg er 10+6 og har gått ned to kilo. Forrige svangerskap gikk jeg også ned to kilo i første trimester, og opp 12 kilo i resten av svangerskapet. De forsvant i løpet av tre måneder etter fødsel. Og godt er det, for kiloer har jeg mer enn nok av :p
 
Urh, vekta viser samme vekt enda men føler jeg har lagt på meg noen kilo. Sikkert for jeg er så opplåst.... Første svangerskap la jeg på meg 30 kilo mens med nr 2 var det 12 kg. Så spent på hvor mange d blir denne gang :p
 
Urh, vekta viser samme vekt enda men føler jeg har lagt på meg noen kilo. Sikkert for jeg er så opplåst.... Første svangerskap la jeg på meg 30 kilo mens med nr 2 var det 12 kg. Så spent på hvor mange d blir denne gang :p
 
Noen uker siden jeg veide meg sist (uke 11 nå), men hadde pr da ikke gått opp i vekt. Har vært litt uggen og kvalm, men stort sett klart å spise, og i perioder har jeg spist veldig godt, så egentlig overrasket over at vekta er såpass stabil.
 
Veke 9+4 her, og har allereie gått opp 2 kg :dead: Eg trur det heng saman med at eg slutta å snuse då eg fant ut at eg var gravid (forbrenninga går jo litt ned når ein sluttar, og lysten på noko å putte i munnen går opp) og at eg har vore ekstremt sulten sidan eg fant det ut. Eg føler meg fort kvalm om det går meir enn 2-3 timar utan mat, så eg et relativt ofte, men prøvar å ete sunt og variert, slik at ikkje vekta fortset å stige i dette tempoet i vekene som kjem:hilarious:

Eg gjekk opp ca 13 kg førre svangerskap, og eg veier fortsatt mindre no enn eg gjorde før eg vart gravid første gongen. Så eg prøvar å ikkje stresse med vekta, og tenkjer at det meste går seg til i løpet av det første året etter at ungen er ute uansett :happy:
 
Veke 9+4 her, og har allereie gått opp 2 kg :dead: Eg trur det heng saman med at eg slutta å snuse då eg fant ut at eg var gravid (forbrenninga går jo litt ned når ein sluttar, og lysten på noko å putte i munnen går opp) og at eg har vore ekstremt sulten sidan eg fant det ut. Eg føler meg fort kvalm om det går meir enn 2-3 timar utan mat, så eg et relativt ofte, men prøvar å ete sunt og variert, slik at ikkje vekta fortset å stige i dette tempoet i vekene som kjem:hilarious:

Eg gjekk opp ca 13 kg førre svangerskap, og eg veier fortsatt mindre no enn eg gjorde før eg vart gravid første gongen. Så eg prøvar å ikkje stresse med vekta, og tenkjer at det meste går seg til i løpet av det første året etter at ungen er ute uansett :happy:

Det er heilt sant. Eg la på meg 17 kilo med andremann, men berre 9 kilo med tredjemann i 2020. Men eit par mnd etter fødsel var alt vekke + 2-3 kilo til. Ikkje noko problem med å få på seg bunaden i dåpen.
Går alltid ned så mykje når eg ammar og endar opp lettare enn eg var før eg blei gravid. Etter amminga pleier vekta å gå opp nokre kilo og stabilisere seg på normalvekta. Er ganske slank i utgangspunktet :)
 
Gikk opp 17 kg første gang, og var litt stressa over det. Men det var nok mest vann, for alt raste av rett etter fødsel. (Innen et par uker) så denne gangen er jeg litt mer avslappa til antall kilo. Tror det er et par kilo opp til nå. (8+6)
 
Forrige gang 20kg opp.. Var undervektig så det gjorde ikke så mye.
Uke 10 i morgen og 1.5kg opp så langt. Orker ikke 20kg til denne ganga :p for nå er jeg ikke undervektig lenger :hilarious:
 
Var normalvektig og gikk opp 44kg. Fikk unge på 5kg..

Denne gangen er jeg overvektig (klarte ikke gå ned nesten 50kg) og gruer meg til fortsettelsen…
 
Jeg er i uke 12 nå og har gått opp mellom 3 og 4 kg. Kroppen min eser ut når jeg er gravid selv om jeg ikke spiser så anderledes enn vanlig. Gikk opp mellom 20 og 25 med første barn og mellom 25 og 30 med neste. Alt har vært borte igjen etter 6-9 mnd etter fødsel heldigvis.. Ser ut som om det blir likt denne gangen også siden jeg allerede er opp så mye.. håper det er mye vann pga mye salt mat, men tviler egentlig.. lurer på om kroppen skrur ned forbrenningen for å lagre mest mulig fett eller noe..
 
Back
Topp