Vektoppgang

Gått opp 4 kg nå på 18 uker. Tror det er sånn passe, stresser ikke noe særlig med det :)

4 kg opp, uke 23+2.
Sist gikk jeg opp totalt 18 kg, men var vel og merke full i vann de siste månedene:wtf:

Opp ca 3-4 kilo så langt, men var 2-3 kilo mer enn hva jeg liker å være før jeg ble gravid denne gangen :joyful: så ca 7 kilo over min idealvekt. Fått mye pupper og føler meg skikkelig svær. Men det er bare tull da. Er 167 og veier 65 nå :-)

Veide 66 kilo før graviditeten, og veier 71 nå :( er 22 uker på vei. Er dette for mye? Er egentlig veldig fysisk aktiv, men har ikke fått bevegd meg nok nå pga bekkenbunnsproblemer..

Veide 66 kilo før graviditeten, og veier 71 nå :( er 22 uker på vei. Er dette for mye? Er egentlig veldig fysisk aktiv, men har ikke fått bevegd meg nok nå pga bekkenbunnsproblemer..
Nei, det er bare 5kilo. Jeg er 23+6 og gikk opp cirka 10kilo. Jeg forventet mer pga at jeg gikk 20+ og 25+ før. Glukosebelastning var ok( neste uke blir det for denne av.men håper at det er ok nå) og jeg rett å slett er sulten og må spise. Men slanket meg ganske lett etter fødsel :) vi får å se denne gangen, hehe.

Opp fra 58 til 67 her og 21 uker. Men jeg tar hvert kg med et smil. Gikk med over 40 kg for noen år siden pga alvorlig sykdom.

Opp 8 kg på kontroll for en uke siden, i uke 21.

Jeg får mye vann i kroppen som gravid. Sist gikk jeg opp 20 kg, forventer desverre mer denne gangen:grumpy::bag:

Vekt var lettere første gangen da jeg var 22 år og la på meg totalt 14 kg. Jeg husker jeg stilte meg på vekta 4 dager etter fødsel og da var alt 10 kg bort, kort tid etter veide jeg mindre enn før jeg ble gravid. -den gang jeg var ung og lovende det :hilarious:

22+3 og opp 2 kg. Helt greit mtp. at jeg har en del kilo å ta av.

Last edited:
Uke 22 og opp 4,5 kilo. Synes det er overraskende sårt å se økninga på vekta, selv om det er helt innafor både det som er normalt og sunt..Noen andre som har det sånn?:rolleyes:
Nei, jeg aksepterer at jeg blir som en elephant. Det hjelper at jeg vet alt eller nesten alt forsvinner i løpet av første 6 måneder etter fødsel. :angelic:

23+1 og 6kg opp..
Gikk opp 20kg forrige svangerskap, så håper jeg ikke raser opp siste halvdel.

21+0 og gått opp 1 kg. På denne tiden forrige gang hadde jeg gått opp 8 kg, men hadde da en lavere startvekt. Bør ikke legge på meg noe særlig mer enn 10 kg. da jeg har en BMI akkurat på grensa til overvekt.

24+5, og jeg er på minus 1,5 kg. Men starta på 89kg, så håper jeg slipper tresifret tall på vekten i januar.

Back
Topp