Vektoppgang

Vekta har stått stabilt i 6 uker. 26 + 2 og ligger fremdeles på +5.5 kg.

28+2 og +5,1kg til nå. Gikk ned en kilo i starten, så fra sånn uke 9 har jeg vel gått opp 6 kg. Blir spennende å se nå i tredje trimester.

27+0 i dag og 12 kg opp. Bekkenløsning og det å slutte å amme eldstemann har nok hatt sin påvirkning gitt, men gikk opp mye sist også da. Har ikke gått opp noe de siste 2 ukene da, så kan jo være lov å håpe at det roer seg litt.

28+0 har gått opp 6 kg, veldig spent hvor mye det bli til slutt det er bare nå magen og babyen starter å bli fort stor :happy:

Her har jeg også gått opp 6 kg nå (27+4) Spratt plutselig opp 2 kg etter å hatt en jevn oppgang med bare noen hundre gram i gangen

Jeg har gått opp 12kg (29+4), mistenker at det skyldes å gå fra å være relativt aktiv, til å ikke ha så mye overskudd til noe annet enn jobb. Ser ut som det har flatet seg litt ut nå og det kjenner jeg er veldig greit. Heldigvis sier jordmor at det ikke er noe å bekymre seg over i mitt tilfelle. Men er spent på hva jeg ender, kjenner jeg:nailbiting:

Jeg har gått opp 12kg (29+4), mistenker at det skyldes å gå fra å være relativt aktiv, til å ikke ha så mye overskudd til noe annet enn jobb. Ser ut som det har flatet seg litt ut nå og det kjenner jeg er veldig greit. Heldigvis sier jordmor at det ikke er noe å bekymre seg over i mitt tilfelle. Men er spent på hva jeg ender, kjenner jeg:nailbiting:
Jeg er opp enda mer, 28+4 idag. På vei til 20+ kilo som med de to andre. FL sa at alt er ok og at jeg er bare sånn da jeg er gravid. Har 10 uker til til å gå gravid (planlagt KS). Klarer mye bedre å kontrollere hva, hvor mye og hvor ofte jeg spiser men vekt skal opp, det er ingen tvil.

Jeg er opp enda mer, 28+4 idag. På vei til 20+ kilo som med de to andre. FL sa at alt er ok og at jeg er bare sånn da jeg er gravid. Har 10 uker til til å gå gravid (planlagt KS). Klarer mye bedre å kontrollere hva, hvor mye og hvor ofte jeg spiser men vekt skal opp, det er ingen tvil.
Fint å høre at du erfaringer som ligner litt på mine :love017 Man kan fort føle seg alene og det er vanskelig å ikke sammenligne seg med andre:Heartred

Idag viser vekta at jeg har gått ned 2,2kg fra start til nå, så håper ikke det blir mye mer ned nå eller går utover hu lille. Sykehuset her har begynt å veie hver dag nå, følger regimet for ekstrem svangerskapskvalme i tillegg til alt annet, så blir jo veldig obs på det når man er på vekta så ofte.

29+5 idag opp 10kg. Har faktisk stått stillt noen uker nå. Følte det var en periode jeg gikk opp en kilo i uka. Men har roet seg. Satser på det holder seg sånt en stund til :D er nr 5, så av erfaring så vet jeg det går fint av etterpå, men allikevel godt når vekta stopper litt, å en føler på litt kontroll igjen :D

Back
Topp