Veldig godt poeng! Tar meg selv i at jeg nok også har bidratt til dette i svarene mine, uten at det var hensikten min, selvfølgelig. Vekt er et sårbart tema og graviditet er jo en ekstra sårbar periode. Selv går jeg aldri på vekta når jeg ikke er gravid, rett og slett fordi det fokuset ikke er sunt for meg. Nå i graviditeten har jeg begynt å veie meg hver morgen og har nok blitt litt opphengt i å følge med. Har bekymret meg en del over at vekten ikke har økt mer, fordi jeg selvfølgelig vil at alt skal være bra med lille, så ble litt lettet da vekten begynte å stige mer nå i tredje trimester. Men finner stadig nye ting å bekymre meg for da også selvfølgelig."Godt" å se at det ikke bare er sånn 4-5 kg opp her, selv om jeg selvfølgelig vet at det er slitsomt i lengden. Jeg må innrømme at jeg har unngått tråden her litt fordi det liksom har vært flest av de som deler vektoppgang jeg bare kan se langt etter, og det fikk meg til å føle meg enda større og tyngre enn jeg gjorde i utgangspunktet, men altså; Vi er flere som har gått opp godt over 10 kg!!
Tenker at dette med vekt er veldig individuelt, og det er så mange faktorer vi ikke kan styre. Det er ikke sånn at hvor mange kilo man har lagt på seg eller ikke sier noe om hvor flink man har vært. Det aller viktigste er vel at vi får i oss næring, og det siste vi skal gjøre akkurat nå, er å begynne på noen form for diett eller lignende. Alle kropper og graviditeter er forskjellige, og dette er ikke noen konkurranse