Vektoppgang

Hyperemesis så ned 1 kg og er i uke 30. Veldig sliten og tom gjennom hele svangerskapet. Savner smaken og følelsen av god mat
Jeg vet godt hva du mener, har hatt hyperemesis I alle tre svangerskapene mine også, heldigvis går det over når baby er ute. :Heartpink

Fint å høre at du erfaringer som ligner litt på mine :love017 Man kan fort føle seg alene og det er vanskelig å ikke sammenligne seg med andre:Heartred
Ja :) dette blir siste barn og jeg håper at ekstra kiloene forsvinner snart som med de to andre :bag:

Jeg vet godt hva du mener, har hatt hyperemesis I alle tre svangerskapene mine også, heldigvis går det over når baby er ute. :Heartpink
Ja gleder meg til det er over. Dette er nummer 3, med de 2 første var det ingen kvalme så denne runden er jeg glad for er den siste. får du behandling hjemme for kvalmen og med væske? Har unngått innleggelser så langt da jeg kan få væskebehandling og medisiner hjemme ❤️

Ja gleder meg til det er over. Dette er nummer 3, med de 2 første var det ingen kvalme så denne runden er jeg glad for er den siste. får du behandling hjemme for kvalmen og med væske? Har unngått innleggelser så langt da jeg kan få væskebehandling og medisiner hjemme ❤️
Nr 3 her og, denne gangen har heldigvis vært hakket mildere for meg, men med de to andre var jeg enten innlagt eller inne annenhver dag og fikk 1L karbolytter og 1L ringer. Denne gangen har jeg et sentralt kateter fra før som jeg får både ringer og ernæring gjennom, så har sluppet å komme inn her pga kvalmen, men hjalp lite når alt kom til stykket, endte jo opp her uansett pga andre komplikasjoner. :hilarious:

• Omsorg
Reactions: S91
28+1 og 8,5kg opp .. Veldig innafor, heldigvis.. Spent på de neste 12 ukene.

29+1 og 5,2 kg opp. Av disse er jo omtrent 2 kg baby og morkake, så ikke så voldsom vektøkning foreløpig. :p Men det føles som all den ekstra vekten er på magen, så balansepunktet mitt er litt off, og det hjelper faktisk å gå med sekk. Blir spennende å se hvor mye vekten øker nå i tredje trimester og om den fordeler seg litt mer utover.

28+4 og 7kg opp. Har gått opp 2kg den siste måneden. Sist gikk jeg opp 12 kg, men da var utgangspunktet 5kg lettere så jeg fødte der vekta står nå. Syns det er utrolig tungt nå med "bare" 7kg, så håper egentlig jeg ikke går opp så veldig mye mer (utopi-tankegang mtp at jeg omtrent ikke beveger meg for tiden og har fått sinnsykt cravings på snacks og godteri :hilarious: )

28+4 og 7kg opp. Har gått opp 2kg den siste måneden. Sist gikk jeg opp 12 kg, men da var utgangspunktet 5kg lettere så jeg fødte der vekta står nå. Syns det er utrolig tungt nå med "bare" 7kg, så håper egentlig jeg ikke går opp så veldig mye mer (utopi-tankegang mtp at jeg omtrent ikke beveger meg for tiden og har fått sinnsykt cravings på snacks og godteri :hilarious: )
Hehe, samme her mtp cravings. I første trimester orket jeg ikke noe søtt e.l, andre trimester spiste jeg ganske variert, men nå kjenner jeg at jeg egentlig helst vil ha kanelboller, sjokolade og julebrus hver dag. Prøver å begrense meg litt da, men ikke så lett.

Hehe, samme her mtp cravings. I første trimester orket jeg ikke noe søtt e.l, andre trimester spiste jeg ganske variert, men nå kjenner jeg at jeg egentlig helst vil ha kanelboller, sjokolade og julebrus hver dag. Prøver å begrense meg litt da, men ikke så lett.
Ja huff, savner første trimester sånn sett :hilarious: Da var det av en eller annen grunn null problem å stå imot godteri!

29+0 og 18 kg opp :facepalm: :smiley-angelic006
Jeg føler med deg! Hadde 57med positiv test, 29+0 idag og har 71. Skal ikke sjekke etter 80 (samme som forrige gang :hilarious: )

29+0 og 18 kg opp :facepalm: :smiley-angelic006
"Godt" å se at det ikke bare er sånn 4-5 kg opp her, selv om jeg selvfølgelig vet at det er slitsomt i lengden. Jeg må innrømme at jeg har unngått tråden her litt fordi det liksom har vært flest av de som deler vektoppgang jeg bare kan se langt etter, og det fikk meg til å føle meg enda større og tyngre enn jeg gjorde i utgangspunktet, men altså; Vi er flere som har gått opp godt over 10 kg!! :Heartred

"Godt" å se at det ikke bare er sånn 4-5 kg opp her, selv om jeg selvfølgelig vet at det er slitsomt i lengden. Jeg må innrømme at jeg har unngått tråden her litt fordi det liksom har vært flest av de som deler vektoppgang jeg bare kan se langt etter, og det fikk meg til å føle meg enda større og tyngre enn jeg gjorde i utgangspunktet, men altså; Vi er flere som har gått opp godt over 10 kg!! :Heartred
Ja, dette gjelder meg også. Jeg har ikke veid meg på lenge, sist jeg veide meg hadde vekta steget 10 kg fra jeg ble gravid. Tipper jeg har lagt på meg 5-10 kg etter det. Jeg spiser sunt, og gjør så godt jeg kan, så prøver å ikke tenke så mye på det (men det er ikke alltid like enkelt).

Dessverre blir det fort sånn i slike tråder.. De som har gått opp mye skammer seg ofte litt (hvertfall jeg) , så føles det heller som en tråd der alle skryter over hvor lite de har gått opp. (Som de garantert ikke gjør med vilje, men selvtilliten er en sårbar greie.)

Jeg har gått opp over 10kg. Og itillegg så veide jeg 15kg mer enn jeg skulle gjort ved start. Og de forrige svangerskapene mine gikk jeg opp 32kg og 16kg. Det er ikke uvanlig, og heldigvis forsvinner en god del av seg selv!

Dette trengte jeg også å høre ❤️❤️

Back
Topp