Vektoppgang

Uke 22 og opp 4,5 kilo. Synes det er overraskende sårt å se økninga på vekta, selv om det er helt innafor både det som er normalt og sunt..Noen andre som har det sånn?:rolleyes:
Ja! Absolutt hater det! Alt vokser, mage, pupper og lår. Syns ikke jeg får noe sånn struttende fin gravidmage. Lagt på meg ca 5 kilo og er i uke 23… Men var slank i utgangspunktet og har fortsatt bare bmi på 23/24, så er bare hysterisk.

Forrige gang la jeg på meg 10 kilo og 12 kilo forsvant få uker etter fødselen.

Kjenner jeg ikke helt er klar for å øke i vekt igjen. Synes det var så deilig å endelig få av mesteparten etter forrige runde, at nå vegrer jeg meg for å gå på vekten. Vil ikke opp 23 kg igjen :arghh:

Uke 22 og opp 4,5 kilo. Synes det er overraskende sårt å se økninga på vekta, selv om det er helt innafor både det som er normalt og sunt..Noen andre som har det sånn?:rolleyes:
Forstår deg veldig godt. Er selv ambivalent til å gå opp i vekt. Syns det er litt ubehagelig at kroppen bare vokser uten at jeg har kontroll over det. Samtidig er jeg også redd for å ikke legge på meg nok til at babyen har det bra. Er i uke 21 og har ikke lagt på meg så mye vekt enda selvom magen har vokst. Jordmor var heldigvis ikke bekymret og sa man går opp mest på slutten. Så prøver å spise sunt og nok for å ta vare på både baby og meg selv :Heartred

Samme her, opp 5 kg til nå. Er 23+4 i dag. Sist gikk jeg opp 12 kg totalt begge gangene, men da hadde jeg vel ikke gått opp spesielt mye før uke 20 og det meste av vekta kom de siste par månedene, så det spørs hva resultatet blir denne gangen. Startvekta var også noen kg mer denne gangen enn sist :| Sliter litt med å se vekta gå oppover, selv om jeg egentlig vet det er helt normalt

Samme her, opp 5 kg til nå. Er 23+4 i dag. Sist gikk jeg opp 12 kg totalt begge gangene, men da hadde jeg vel ikke gått opp spesielt mye før uke 20 og det meste av vekta kom de siste par månedene, så det spørs hva resultatet blir denne gangen. Startvekta var også noen kg mer denne gangen enn sist :| Sliter litt med å se vekta gå oppover, selv om jeg egentlig vet det er helt normalt

Veldig individuelt sikkert!!
Jeg legger ofte på meg en del med en gang. Får enorme pupper, litt ekstra lår, vann, blod osv.
Men begge de forrige gangene stoppet vekten opp de siste mnd. Babyen skal jo ca opp 2.5-3 kilo til, men det rekker her liksom :joyful:

24+2, og har først gått ned 10kg og av de 10kg så har jeg nå gått opp 2kg :smiley-ashamed004 har ganske høy bmi så vil ikke gå opp mer enn nødvendig.

Jeg har gått opp 10 kg. Legger seg overalt på kroppen. Jeg mistenker at endel av det er vann, da jeg sliter med ødem i beina, og har hatt stabil vekt før jeg ble gravid. Skjønner godt dere som sier dere ikke trives med vektøkning. Ingenting av bukser passer lenger, og synes det er vanskelig å finne noe nytt tøy jeg er komfortabel med.

Gått opp 10 kg:D Er 26+5 i dag. Nå sliter jeg ellers med å gå opp i vekt, så jeg prøver å legge på meg så mye som mulig, å håper jeg får beholde noe etter fødselen. Men av erfaring så forsvinner alt sekundet ungen er ute..

22+4 , opp 6kg

27+1 og 6 kg opp. Tenker at såpass må jeg regne med :smiley-bounce012

25+5 opp 12kg :bag: 24ukers kontroll idag, legen sa at det er helt greit men...

Back
Topp