Vektoppgang

Jeg gikk ned en kilo i starten av svangerskapet, og nå er jeg vel en halv kilo over normalvekten min igjen. 11+0 i dag :)

I første svangerskap var jeg normalvektig og la på meg ca. 12 kg. totalt. I andre svangerskap var jeg undervektig i utgangspunktet og la på meg 20 kg. totalt. Optimalt sett skulle jeg nå startet på 5-7 kg. mindre ved starten av graviditeten. Er i følge BMI lett overvektig. Håper jeg ikke legger på meg mer enn jeg trenger i dette svangerskapet. Foreløpig ikke gått opp noe.

Jeg har gått fra 59,4 til 59,1 foreløpig (uke 11+3) så egentlig ingen endring. Førstegangsgravid så er spent på hvordan dette vil utvikle seg fremover.

Gikk ned 5 kg frem til uke 13. Da kvalmen ga seg, kom alle 5kg tilbake, pluss 2 kg til. Så alt i alt har jeg lagt på meg 2 kg totalt. Regner med at det kommer mer i 3 trimester.

Jeg har gått opp ca 4,5 kg på 18 uker. Litt i underkant av hva jeg «bør/skal» legge på meg for hver uke (0,3 kg i uken siden jeg er litt overvektig). Håper det holder seg på det stadiet…

Jeg er 20+3 idag og har gått opp 8 kilo. Med to fra før gikk jeg opp 20+ kilo så jeg blir som en elephant denne gangen også ... :bag:

Jeg er 19+2 i dag og har bare gått opp ca. 3 kg foreløpig, der kun ett kg har kommet etter uke 8. Er litt bekymret for at det er for lite. Har BMI akkurat i overgangen til overvekt, men med en del mer muskler enn snittet og litt ekstra flesk her og der. Burde jeg ta kontakt med lege? Ønsker å gå opp det jeg burde for babyen sin del. Har ikke endret kosthold annet enn større inntak av frukt og grønt og mindre inntak av potetgull og snop.

Jeg er 19+2 i dag og har bare gått opp ca. 3 kg foreløpig, der kun ett kg har kommet etter uke 8. Er litt bekymret for at det er for lite. Har BMI akkurat i overgangen til overvekt, men med en del mer muskler enn snittet og litt ekstra flesk her og der. Burde jeg ta kontakt med lege? Ønsker å gå opp det jeg burde for babyen sin del. Har ikke endret kosthold annet enn større inntak av frukt og grønt og mindre inntak av potetgull og snop.
Jeg gikk ned 3,5 kilo og spurte jordmor i sommer om jeg burde være bekymret over dette (mtp at fosteret får det den trenger). Hun sa det ikke gjorde noe, det er først fra uke 22(? Husker ikke nøyaktig uketallet, og finner ikke igjen posten hvor jeg skrev det) at man bør legge på seg. Jeg har gått opp 500g siden den jordmortimen, for en måned siden. Jeg spiser normalt og magen vokser, så tenker at fosteret får den næringen den trenger.

Jeg gikk ned 3,5 kilo og spurte jordmor i sommer om jeg burde være bekymret over dette (mtp at fosteret får det den trenger). Hun sa det ikke gjorde noe, det er først fra uke 22(? Husker ikke nøyaktig uketallet, og finner ikke igjen posten hvor jeg skrev det) at man bør legge på seg. Jeg har gått opp 500g siden den jordmortimen, for en måned siden. Jeg spiser normalt og magen vokser, så tenker at fosteret får den næringen den trenger.
Så godt å høre! Da legger jeg bort bekymringene. Magen vokser godt

17 + 2 og har ikke gått opp noe enda. Overrasker meg litt, da jeg gikk opp 20 kg. totalt forrige gang. Men matlysten har vært laber hele svangerskapet hittil, så har vel med det å gjøre. Regner med kiloene kommer etter hvert.

20+4, og føler jeg har gått opp ganske lite. Startet på 67 kg, gikk ned til 66 og har gått gradvis oppover til 69, men i dag er jeg plutselig bare 67,5 igjen. Veier meg hver dag og ser at kurven peker jevnt oppover totalt sett, selv om jeg plutselig har noen dropp her og der. Det er kanskje normalt, håper jeg? Blir jo litt bekymret for å ikke legge på meg nok. Synes også magen ser mindre ut i dag, men samboeren min mener det sitter mellom øra.

Veier 0,1 kg mindre enn når jeg ble gravid. Men gått opp 3,4 kg siste tiden (veide meg 19+3) :laughing002

Starta med å gå ned 5kg, nå har jeg godt opp 4 av de kiloene igjen og veier nå nesten det samme som jeg gjorde ved start. Er også overvektig, så nyter det mens jeg kan :pompus: Spiser normalt, så håper jeg klarer å holde vektøkningen innenfor 10kg innen januar:shy:

Gikk ned de første mnd, men i ca uke 15 hadde jeg gått opp igjen de kg.
Nå i uke 20 har jeg gått opp 4,5kg fra start vekt.

Huff har klart å gå opp 7 kg allerede.. er så himla kvalm hele dagen så må småspise hele tiden :arghh: burde ikke gå opp noe mer pga overvekt.. grøss:hungover:

Back
Topp