vektøkning

Syns ikke folk går opp noe her inne.. jeg var på vekta i dag og den viste +10 kg i uke 19. Vet ikke om jeg skal le eller grine... Litt sjokkert faktisk. Hadde ikke trodd at jeg skulle legge på meg så mye. Jeg legger ikke på meg ellers og trener for å ha rumpe. Nå er det bare DEN rumpa og DE låra! Og vi snakker ikke muskler.. hehe.

Går ennå litt ned i vekt desverre. veiedag på fredag så da får æ se om det bynner å gå oppover igjen. :-)

Syns ikke folk går opp noe her inne.. jeg var på vekta i dag og den viste +10 kg i uke 19. Vet ikke om jeg skal le eller grine... Litt sjokkert faktisk. Hadde ikke trodd at jeg skulle legge på meg så mye. Jeg legger ikke på meg ellers og trener for å ha rumpe. Nå er det bare DEN rumpa og DE låra! Og vi snakker ikke muskler.. hehe.
Venninna mi har vært spinkel hele livet. Da hun gikk gravid var det så vidt hun fikk rompa ned i gravidbuksene, den bare velta ut av buksa. Ble like tynn igjen relativt kjapt etter fødsel.

Venninna mi har vært spinkel hele livet. Da hun gikk gravid var det så vidt hun fikk rompa ned i gravidbuksene, den bare velta ut av buksa. Ble like tynn igjen relativt kjapt etter fødsel.
Jordmor sa i dag at det var vanlig at tynne gikk opp mest. 25-30 kg var ikke uvanlig. Hun kunne ikke forklare hvorfor. Håper jeg også mister alt kjapt.. selv om alderen jobber litt i lot meg.. hehe. Er ikke opptatt av vekt, men det er bare så uvant.

Fikk nok endel vann i kroppen av det lille godiset jeg spiste i påska, for i dag hadde jeg gått ned 1 kg igjen..., og har bare levd som vanlig, bare enda mindre aktivitet... Så nå er jeg tilbake på 3,4 kg opp og er 21+2 på vei :)

nå er jeg -4 kg fra startvekt, så gått opp 1 kg etter først å ha gått ned 5. 20+3 i dag:)

Første svangerskap gikk jeg opp 17 totalt,mye vann på slutten.

20+5 idsg og jar gått opp 5,7 kilo til nå.

Startvekt på 58 begge ganger.

Jordmor sa i dag at det var vanlig at tynne gikk opp mest. 25-30 kg var ikke uvanlig. Hun kunne ikke forklare hvorfor. Håper jeg også mister alt kjapt.. selv om alderen jobber litt i lot meg.. hehe. Er ikke opptatt av vekt, men det er bare så uvant.
Vil tippe at det er for de som allerede er litt store har mer å "gi" og kroppen har ikke plass til å ta imot mer unødvendig. Litt vanskelig å forklare, men jeg skjønner det i hodet mitt :p :rolleyes:

Vil tippe at det er for de som allerede er litt store har mer å "gi" og kroppen har ikke plass til å ta imot mer unødvendig. Litt vanskelig å forklare, men jeg skjønner det i hodet mitt :p :rolleyes:
Jeg skjønner hva du mener. ;) Håper jeg er av den typen som går opp mye i starten bare.. selv om jeg ikke tror på det selv.

Jeg er 19 uker i dag og har gått opp 7,5 kg. Føler ikke det synes såå godt, så jeg ble ganske sjokket selv. Krysser fingrene for at sluttvekten før fødsel er innenfor normalen og at det går raskt av igjen :-)

I hvilken uke er du? Er det fordi du har vært dårlig?
Er i uke 16+5 nå. Har vært veldig kvalm de første ukene som nå har stabilisert seg. Nå sliter jeg litt med matlyst, spiser flere ganger om dagen men ikke i de samme mengdene som før og foretrekker grønnsaker i steden for kjøtt. Er litt overvektig så har litt å gå på da. Regner med at kiloene kommer etterhvert. ;-)

20+4 og har gått opp 2,5kg. Er "normalvektig".

Er i uke 16+5 nå. Har vært veldig kvalm de første ukene som nå har stabilisert seg. Nå sliter jeg litt med matlyst, spiser flere ganger om dagen men ikke i de samme mengdene som før og foretrekker grønnsaker i steden for kjøtt. Er litt overvektig så har litt å gå på da. Regner med at kiloene kommer etterhvert. ;-)
Det skal sies at de fleste kiloene kom i starten når jeg var dårlig. Jeg var ikke kaste-opp-kvalm.. bare kvalm. Og det eneste som hjalp var å spise. Selvfølgelig fikk jeg bare ned raske karbohydrater, så da sier det seg selv at kiloene renner på. Vi får stole på at kroppen vet hva den gjør om det er den ene eller andre veien.. :)

Nå er vekta opp I hva jeg veide Før graviditeten er 19+2 I dag
Men må nok være forsiktig med hva jeg spiser så den ikke går får mye opp. Har ti kg for mye fra Før :p:rolleyes:

Jeg er 20+6 og har gått opp 11 kg :eek: Er i bmi-kategorien fedme til vanlig, men mye av det er muskler, så jeg veier mer enn det ser ut som.

Synes jeg har gått opp drøyt mye, så jeg spurte jordmor om det, og hun sa det var helt normalt, selv med min bmi. Hun spurte meg om å ta av klokken min da jeg var der, og da vi så på merket på armen min etter klokken (som vanligvis er ganske løs) begynte hun å flire og fortalte at jeg har masse vann i kroppen, som vil forsvinne raskt etter babyene er ute. Hun trykket også nederst på leggen min og mente at jeg har masse vann i beina også - ikke rart at skoene begynner å bli trange :p

Kan jo legge til at jeg bærer på tvillinger, og "normalen" for tvillinggravide er visst å gå opp ca 30 kg! :confused: Kan ikke si jeg gleder meg til å vralte opp trappene til leiligheten vår i tredje etasje når jeg er så tung!

17 uker i dag og har gått opp 5 kg gikk også opp en del i vekt i forkant, da jeg har vært gravid og mistet flere ganger.. Tør ikke trene på grunn av det, så prøver å være flink på tur :) og spise sunt, men lettere sagt enn gjort ;)

Back
Topp