vektøkning

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Hvordan står det til med vekten?
Jeg er 15 uker i dag, og foreløpig -4 kg iforhold til startvekt, men føler meg 20 kg tyngre x)



fant en liste over anbefalt økning iforhold til vekt. om man venter tvillinger, er det ca det dobbelte.


Vekt før du ble gravid Anbefalt vektøkning

Undervektig (KMI under 18,5) Ca. 13 til 18 kg

Normalvektig (KMI fra 18,5 til 24,9)Ca. 11 til 16 kg

Overvektig (KMI fra 25 til 29,9)Ca. 7 til 11 kg

Fedme (KMI over 30)Ca. 5 til 9 kg
 
Er 14 akkurat og har gått ned ca 1 kg. Helt greit mtp min egen vekt, men ikke så greit fordi jeg ikke får i meg mat. Får heller ikke trent (herregud, har ikke trent siden 18 desember!!)..
 
Er 14 akkurat og har gått ned ca 1 kg. Helt greit mtp min egen vekt, men ikke så greit fordi jeg ikke får i meg mat. Får heller ikke trent (herregud, har ikke trent siden 18 desember!!)..
Har forresten en normal bmi på 22,5, men har likevel en del kg til overs..
 
Har gått ned, men usikker på hvor mye. Bare noen kg. Men tenker de kommer fort på igjen når matlysten kommer tilbake :-/ La på meg ca 10 kg med de andre to. Så håper å ikke legge på meg mer enn det. Jeg savner også å trene!! Sukk...
 
Jeg ligger på sånn ca 18,5 og har såvidt gått opp en kg hittil.. Sist gang gikk jeg opp 7 bare de 4 første månedene! :O og 11 totalt.. Spent på hvordan det blir denne gangen..
 
Har gått ned noen kg, men usikker på hvor mye. Vet ikke hva jeg startet med. Håper å ikke legge på meg så sykt mye, har for mye allerede :p
 
Hadde BMI på 17, har gått opp 3kg. Egentlig helt greit, selvom vekten aldri har vært så høy som nå, og det føles rart. Har alltid hatt ganske jevn vekt, og synes at vektoppgangen nå har vært veldig brå.

Skal sies at jeg de siste ukene har hatt ulvehunger og på den andre siden har jeg hverken vært veldig kvalm eller kastet opp.
Heldigvis så har værste ulvehungeren gitt seg, så jeg har litt mer "normal" (for meg) appetitt igjen nå. Og det tenker jeg at er ganske bra for både meg og mini :)
 
Gått ned 3,5 så langt. Sist gikk jeg ned 5 kg før det snudde, la på meg 10, så ned 15 første par uker etter fødselen. Så la i essensen bare på meg vann...

Pleier å si at jeg har en 5-10 "av og på"-kilo, og da startet jeg med dem på, og endte med dem av. Så kom de tilbake med renter, så startpunktet denne gangen var nok noen kilo mer.
 
Hadde BMI på 17, har gått opp 3kg. Egentlig helt greit, selvom vekten aldri har vært så høy som nå, og det føles rart. Har alltid hatt ganske jevn vekt, og synes at vektoppgangen nå har vært veldig brå.

Skal sies at jeg de siste ukene har hatt ulvehunger og på den andre siden har jeg hverken vært veldig kvalm eller kastet opp.
Heldigvis så har værste ulvehungeren gitt seg, så jeg har litt mer "normal" (for meg) appetitt igjen nå. Og det tenker jeg at er ganske bra for både meg og mini :)

Bare sånn at det er nevnt, er i dag 10uker i følge gyn - ble satt en uke tilbake på tidlig ul.
 
Ser alle går ned her... Jeg er 14+3 og har gått opp 3 kg... Sist gikk jeg opp 12 kg og ned igjen alt innen to uker uten amming.. Håper det går like fint nå!
 
Jeg er normalvektig og har gått opp 3 kg så langt. Er i uke 13. Forrige gang gikk jeg opp over 30 kg, men må ha vært mye vann for dagen etter fødsel veide jeg det samme som før jeg ble gravid. Jeg gikk ned ytterligere 10 kg iløpet av ammingen og ble bare skinn og ben til slutt. Så tenker det er lurt å ha litt i reserve til ammingen nå. Det er tydelig at amming tærer på min kropp.
 
Jeg gikk ned i starten, pga kvalme osv.. Er normalvektig, men har bare gått opp en halv kg.. Nå spiser jeg myeeeeee mer enn jeg gjorde i starten. Er 14+3 nå.
 
Jeg er 14+5 og har gått 3-4 kg så langt.

I begge de andre svangerskapene mine har jeg gått opp 18-20 kg! Men alt gikk av igjen i løpet av permisjonstida trolig pga amming og turer med vogna. Jeg hadde forresten også mye vann i kroppen og masse fostervann. Men håper likevel ikke jeg legger på meg så mye nå!
 
Back
Topp