vektøkning

Jeg er 15 uker på vei og har lagt på meg ca 2,5 kg.
 
Nå er jeg i uke 18, og har fortsatt -4 kg siden startvekt. Har absolutt ikke matlyst og akuratt denne uken har jeg kastet opp og vært veldig uggen.

Har uansett høy BMI, så er ikke noe redd for å legge på meg for lite :)
 
Hvordan står det til med vekten?
Jeg er 15 uker i dag, og foreløpig -4 kg iforhold til startvekt, men føler meg 20 kg tyngre x)



fant en liste over anbefalt økning iforhold til vekt. om man venter tvillinger, er det ca det dobbelte.


Vekt før du ble gravid Anbefalt vektøkning

Undervektig (KMI under 18,5) Ca. 13 til 18 kg

Normalvektig (KMI fra 18,5 til 24,9)Ca. 11 til 16 kg

Overvektig (KMI fra 25 til 29,9)Ca. 7 til 11 kg

Fedme (KMI over 30)Ca. 5 til 9 kg

BMI over 30, dessverre. Pga sukkerstopp har jeg gått ned 1 kg foreløpig. Ingen slanking, bare passer mye mer nøye på hva jeg får i meg. Er 17+3 i dag.
 
16 uker gått opp 0,6kg. La på meg 14 kg sist svangerskap.
 
18+2, normalvektig og har bare lagt på meg knappe 1 kg... Magen vokser heldigvis, hvis ikke hadde jeg vært ennå mer bekymret! :/
 
14+1 har vell ikke gått opp mer en 0.5 kg fra start vekt, men er jo overvektig så trenger ikke gå opp så mye tenker jeg. Fettet har bare flyttet på seg :p
 
Er i uke 18,gått opp 1 kg:)
 
Jeg er 18 uker med tvillinger. Litt undervektig i utgp, har gått opp 5 kg :)
 
Har gått ned 0,5 kg, er i uke 14. Har hatt god matlyst, men kuttet en god del ned på sukkeret de siste ukene. Bmi er overvektig, så håper på minst mulig vektøkning :)
 
14 uker på vei og foreløpig 0 kg fra startvekt. Har gått opp 20 kg i to tidligere svangerskap, så spent på hvor mye det blir denne gangen.

Satser på å spise litt sunnere denne gangen! Fint å gå høygravid på sommeren til tross for varmen, men så mye deilig frukt, salater og grillmat ( som gjerne er sunnere enn gatekjøkkenmat som det ofte går i på vinteren her :p ). la det bli sommer!!!
 
14 uker og 3 kg i minus. Gikk netto ned sist svangerskap, ser ut som det blir samme nå. Er nok mest at jeg spiser sunnere ;)
 
Er i uke 16 nå. Startet på 60-62+, gikk ned til 55, er nå på 55,5 kg. Nå som kvalmen og spyingen har gitt seg blir nok kiloene å komme og :p
 
Back
Topp