vektøkning

Uke 18, startet på 58 kg (er 169 høy) ligger vel nå stort sett på 62, er aaaaalt for sugen på søtt, mat, drikke, egentlig alt som kan puttes i munn og spises eller drikkes :) gleder meg til alle måltidene, og spiser kun godt i helgen. men får ufattelig fort vann i kroppen viss jeg spiser søtt eller salt, da kan jeg legge på med 1-2 kg ekstra over natta, men som da er borte dagen etter igjen..

uke 22+4, og er 5 kg mindre enn da jeg ble gravid. Fått en del vann i kroppen og, så lurer på hvor mye jeg egentlig har gått ned, men har endel å ta av:)

Uke 20 + 0 og gått opp 5 kg. Forrige svangerskap gikk jeg opp over 20 kg og det ønsker jeg ikke nå. Passer på hva jeg spiser denne gangen

Har ikke oppdatert her, bare på den lukkede delen. Er fortsatt på minus, -0,6 nå, hadde gått opp 0,4 kg fra forrige veiing for 5 uker siden, men ned i fettprosent. Så det er vel frøkna som vokser da :-) Var 22+2 da jeg veide meg på tirsdag.

Syns ikke folk går opp noe her inne.. jeg var på vekta i dag og den viste +10 kg i uke 19. Vet ikke om jeg skal le eller grine... Litt sjokkert faktisk. Hadde ikke trodd at jeg skulle legge på meg så mye. Jeg legger ikke på meg ellers og trener for å ha rumpe. Nå er det bare DEN rumpa og DE låra! Og vi snakker ikke muskler.. hehe.
Veide meg hos legen I dag! Jeg har også gått opp + 10kg! Er I uke 21!

Sto på vekta i dag.. 4-5 kg mer enn start vekta.. 20+5
Prøver å være flink med mat og drikke inntaket.. Men det er verre med mosjonen..... Har dessverre blitt mange dager på sofaen i svangerskapet med både migrene og bekkenløsning... Så bestemte jeg meg for at jeg skulle begynne med tur på mandag (i går), men selvfølgelig hølja det ned og var kaldt, det ser ut som om at det blir det samme i dag og resten av uka.... Får prøve å ta øvelsene fra manuell terapeuten i stedet...

I går på 20+5 var det ca 2,7 kg opp totalt, rekker det når man er så overvektig fra før..
Tenkte også komme i gang med turer nå etter 4 måneder med kvalme og trøtthet, her er det i det minste sol og 13 grader (sunnmøre) men pollenallergi i tillegg :meh:

Veide meg hos legen I dag! Jeg har også gått opp + 10kg! Er I uke 21!
YAY! Godt å høre at det ikke er bare jeg. Nå har vekten stått stille i 3 uker, så det går jo litt i rykk og napp. Kanskje sluttresultatet ikke blir så ille som først antatt. :happy:

Jeg har egentlig vent meg til en større kropp. Men i går møtte jeg en tidligere kollega (som ikke har sett meg siden før jeg ble gravid) og hun fikk et lettere sjokkert uttrykk og sa "eh.. jeg kjente deg nesten ikke igjen jeg". DA skjønte jeg hvor godt dette synes for de som ikke ser meg hver dag.. akkurat da følte jeg meg som en kjempe. :p

Sto på vekta i dag.. 4-5 kg mer enn start vekta.. 20+5
Prøver å være flink med mat og drikke inntaket.. Men det er verre med mosjonen..... Har dessverre blitt mange dager på sofaen i svangerskapet med både migrene og bekkenløsning... Så bestemte jeg meg for at jeg skulle begynne med tur på mandag (i går), men selvfølgelig hølja det ned og var kaldt, det ser ut som om at det blir det samme i dag og resten av uka.... Får prøve å ta øvelsene fra manuell terapeuten i stedet...
Det er fordelen med å ha hund. Man bare MÅ ut på tur. Vekta har stått stille de siste ukene og det er selvfølgelig fordi kvalme og trøtthet har vært fraværende. Jeg har mye mer energi til å ta litt lengre turer igjen. Og ikke et stort behov for sukker og karbohydrater som de første månedene. Det hjelper jo på. ;)

Det er fordelen med å ha hund. Man bare MÅ ut på tur. Vekta har stått stille de siste ukene og det er selvfølgelig fordi kvalme og trøtthet har vært fraværende. Jeg har mye mer energi til å ta litt lengre turer igjen. Og ikke et stort behov for sukker og karbohydrater som de første månedene. Det hjelper jo på. ;)
Ja, er fordel sånn... Jeg har stortsett ikke behov for søtsaker.. Men i helga og i går hadde jeg det... kjøpte smågodt på meny 5 min før stengetid på lørdag og posen gikk ned før søndag natt. Så i går ble det en pæresaftis.. Jeg føler jeg dekker det daglige søt behovet med en hjemmelagd smoothie med med bær, 1-2ss yoghurt, havregryn og litt juice for fuktigheten skyld.. Men tenker ut skal jeg i dag, finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær, eller hva?

YAY! Godt å høre at det ikke er bare jeg. Nå har vekten stått stille i 3 uker, så det går jo litt i rykk og napp. Kanskje sluttresultatet ikke blir så ille som først antatt. :happy:

Jeg har egentlig vent meg til en større kropp. Men i går møtte jeg en tidligere kollega (som ikke har sett meg siden før jeg ble gravid) og hun fikk et lettere sjokkert uttrykk og sa "eh.. jeg kjente deg nesten ikke igjen jeg". DA skjønte jeg hvor godt dette synes for de som ikke ser meg hver dag.. akkurat da følte jeg meg som en kjempe. :p
Hehe! Ikke bare bare.
Fikk nytt regntøy og vinterklær til å bruke I stallen til jul, er såvidt jeg får det på meg nå:-( får ikke lukket noen jakker igjen pga magen og puppene. Puppene er nok stor skyld I høy vekt. Har gått fra str G til K I bh

Startvekt på 61 kg.. Nå veier jeg 66, 5 kg. Er 22+4 uker.. Tror alt er i magen :P

Kanskje det hadde vært enda verre hvis du ikke hadde hatt alle dyrene? hehe.. Vi får satse på mye opphold og sol, så vi kommer oss ut uten å krangle med klærne.
Jeg gikk nå ut.. Gikk ganske langt, litt for langt for bekkenet kjenner jeg.. Hjemover sleit jeg med å gå det siste stykket, bekkenet skreik av smerte.. det regna godt på vei hjem også, så ble kliss blæut.. Men var godt å komme seg ut tiltross for været og bekkensmertene.. Regntøy er selvfølgelig pakket ned siden vi flytter om under 1 mnd... det var litt dumt...

23+2 i dag, er 4 kg under startvekt. Er veldig aktiv, går tur minst en gang for dagen. Har og litt å gå på da jeg la på meg en del etter sykdom i fjor.

Back
Topp