Vårt ønske om en liten en

Jeg temper og tar EL-test hver dag nå, er på CD13, og om 3 dager kommer mannen hjem i et døgn! Håper på optimale forhold her og når den tid kommer. Spennende å følge med deg :)
Spennende da. Krysser fingrene for at mannen kommer hjem til perfekte forhold;-) Å at det blir fullklaff.

4 eller 5 dpo idag. FF sier 5 og etter monitoren så er det 4. Menmen. Lite jobb i disse dager, så da bruker jeg tiden på å slappe av, gå turer med hundene og tusle hjemme. Herlig egentlig:-) Imårra reiser vi til svigers. Mannen har to dager avspasering, så d skal bli kjekt:-) Så sa blir det å ikke ta med tester, åsså er jeg 8 eller 9 dpo (hvis ikke tanta allerede har kommet da) når vi komme tilbake på søndag.

Hvordan fungerer en monitor (nesten flaut å spørre)? ;p
Hehe. Ikke flaut det. Viste jo ikke selv før jeg hadde en selv. Men blir som med el tester, bare en slepper å bedømme om den er positiv eller ei.
En får vite om det er lav, høy eller max. Monitoren tester ca fra dag 9 og til etter el. Den blir kjent med kroppen og vet mer når en må begynne å teste etterhvert.

Merker jeg er ikke så flink til å forklare hvordan den virker. Men min erfaring er at jeg får positiv billigstrimmel dagen før monitoren når max. Så det vil jo si at monitoren sier fra nærmere el?! Hvis du går inn på clearblue sine sider så står det endel om hvordan fertilitetsmonitoren fungerer:-) Jeg er veldig fornøyd. Har vel funnet ut at når jeg ikke testa etter el så bomma vi i forhold til når el var. Jeg gikk jo bare etter hva eggeløsningkalkulatoren sa. Å det passa tydligvis ikke for meg. Men nå er jeg på den 4 pp med monitoren, så blir jo spennende å se om noe skjer snart. *HÅPER*.

Jaja. Da ble det endringer i planene her. Ingen tur til svigers og full tilgang til tester altfor tidlig og større mulighet til å bli skuffet når testene blir blenda. Jaja, håper snart jeg får mulighet til å bli overlykkelig over positiv test:-)

6 (evnt 7) dpo idag og tempen stiger fortsatt. Men i og med at det er første mnd jeg temper så kan en vel ikke si så mye. Vet de neste dagene blir spennende. Første milepæl blir i morgen, dag 28. De to forrige pp har tanta kommet da uansett om el var på dag 14 eller på dag 21. Så kjenner det blir spennende om tanta kommer *HÅPERIKKE-ØNSKERSÅVELDIGENBABY*.

7 (evnt 8) dpo idag, og det kjennes ut som tanta kommer hvert øyeblikk. Hun pleier å komme sånn mellom 10 og 12, så da er det bare å vente å se. Men har ingen god følelse for at det har klaffet nå heller i og med at el var så sein. Å neste pp så antar jeg mannen er bortreist ved el.. Jaja, da var det å prøve å ikke miste motet da.

Mye klaging i denne dagboken her, men når det går måned etter måned å ønsket er så sterkt så blir og skuffelsene så store.

7 (evnt 8) dpo idag, og det kjennes ut som tanta kommer hvert øyeblikk. Hun pleier å komme sånn mellom 10 og 12, så da er det bare å vente å se. Men har ingen god følelse for at det har klaffet nå heller i og med at el var så sein. Å neste pp så antar jeg mannen er bortreist ved el.. Jaja, da var det å prøve å ikke miste motet da.

Mye klaging i denne dagboken her, men når det går måned etter måned å ønsket er så sterkt så blir og skuffelsene så store.
Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen. Og det er godt å få det ut en plass.. Jeg hadde det på samme måte denne pp. Forventet jo mens fra 5 dpo.. og hadde mensmurringer også. Men kom ikke før 11 dpo :-) Jeg håper sånn at det klaffer for deg, og er inne å leser oppdaterinfer i dagboka de hver dag:) Klems

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen. Og det er godt å få det ut en plass.. Jeg hadde det på samme måte denne pp. Forventet jo mens fra 5 dpo.. og hadde mensmurringer også. Men kom ikke før 11 dpo :) Jeg håper sånn at det klaffer for deg, og er inne å leser oppdaterinfer i dagboka de hver dag:) Klems

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Veldig greit å ha en slik plass til å få utløp for tanker ja. Ingen andre enn meg å mannen som vet at vi prøver. I og med at det tar tid så er jeg glad vi ikke har sagt noe. Men sårt når det klaffet for en venninne 2 mnd etter de startet å prøve. Vi nærmer oss jo 1 år (begynte jo prøvingen i mars/april 13). Men tanta har ikke dukka opp ennå. 8-9 dpo imårra, så mulig jeg svir av en test selv om den nok er blenda.
Koselig å høre at noen følger med i den noe kronglete veien vår, setter veldig pris på det:-) Håper det klaffer for dere og snart. Så bra at du ble tatt alvorlig av lege og gyn selv om det ikke var gått et helt år:-) Blir nok snart baby på oss og:-) Klem

8 (9) dpo idag. Måtte svi av en test idag, men blenda seff. Mensmurringene har tidvis vært veldig intense både igår og idag. Så har vært sikker på at tanta har kommet, men ingenting ennå. Er periodevis veldig kvalm og puppene er tunge og ømme igjen. HÅPER at det er gode tegn, og at testen bli positiv om noen dager. Men er vel bare overanalysering av tegn osv.. Spent på hvordan tempen endrer seg og. Har sovet urolig i det siste pga mannen som har måttet ta smertestillende på natten typisk i 4 tiden (han skadet seg i forrige uke og ble satt på smertestillende av legene på sykehuset). Så mulig det har spilt noe inn på tempen..

10 (11) dpo idag. Blenda test enda (litt i tvil om jeg kanskje kan skimte noe?! ). Vært kvalm/uggen i flere dager når og puppene har og vært tyngre/ømme i noen dager. I tillegg er jeg ekstremt varm i kroppen (feberfølelse uten feber liksom). MEN har mensmurringer, og det kjennes ut som tanta er rett rundt hjørnet hele tiden..
Men håper så inderlig at det klaffer nå... Er spent på både temp og test imorgen:-)

10 (11) dpo idag. Blenda test enda (litt i tvil om jeg kanskje kan skimte noe?! ). Vært kvalm/uggen i flere dager når og puppene har og vært tyngre/ømme i noen dager. I tillegg er jeg ekstremt varm i kroppen (feberfølelse uten feber liksom). MEN har mensmurringer, og det kjennes ut som tanta er rett rundt hjørnet hele tiden..
Men håper så inderlig at det klaffer nå... Er spent på både temp og test imorgen:)
HÅPER du er gravid!! :D

Så spennende!! :-D Satser på at du ikke får noe besøk av TR og at du får positiv test neste gang du tester! Kanskje om to dager? :-D

Så spennende!! :-D Satser på at du ikke får noe besøk av TR og at du får positiv test neste gang du tester! Kanskje om to dager? :-D
Åh, ja da hadde jeg blitt glad. Men skummelt å begynne å håpe og få forhåpninger. Skuffelsen blir jo så stor hvis det ikke klaffer. Men HÅPER...

Tror bare jeg kan slutte å håpe at det har klaffet denne mnd og heller forberede meg på besøk. Tempen har sunket enda mer, så tipper jeg får besøk idag eller imorgen.... *LEIMEG*

Hm. Er det mulig å være cravid selv om tempen har sunket endel. Sov jo veldig urolig de 3-4 dagene der tempen er høyest (da mannen var oppe flere ganger iløpet av natten for å ta smertestillende), så tror ikke jeg sov sammenhengende 3 timer før temping. Tanta har fremdeles ikke kommet, (antar ikm er idag eller imorgen). Puppene er fremdeles ømme, kvalm, og menssmerter til tusen. MEN vokner vel opp til tanta imorgen...

Da stemte det at jeg kom til å våkne opp til tanta. Halv 7 våkna jeg av sinnsyke smerter. Så da var pp 11 igang. Håper inderlig ikke denne pp blir 34 dager og. Frustrerende altså... Nærmer seg veldig at i har prøvd i et år nå. Blir bare mer og mer sliten av alle nederlagene. Menmen, jeg får heller fokusere på hvor heldig jeg er som har en SÅ flott mann, hus og fantastisk kjærlige hunder;-) Jeg har det jo egentlig veldig bra, MEN vi ønsker oss så sårt et barn...

Denne pp vet jeg ikke hvordan blir siden mannen reiser vekk fra dag 12 til 17. Jaja, får vel prøve å ikke ta sorgene på forskudd.

Da var jeg tilbake etter en pausehelg fra BV. Gikk skikkelig ned i kjelleren da tanta kom denne gangen. Oppgitthet, gråt, fortvilelse er stikkord. Kjenner jeg er skikkelig deppa ennå, men en må vel se fremover og heller være glad for at mannen og jeg har hverandre og gode familier. Kjenner det er så urettferdig at noen nesten bare kan knipse å så blir de gravide mens andre må slite sånn. Har ny legetime om noen uker, og mannen skal og til legen snart. Så får se hva som skjer fremover. Februar/denne pp har jeg som nevnt tidligere liten tro på i og med at mannen skal bort. Å når han kommer hjem så er det min tur å måtte dra. Menmen. Håper på kort syklus da, slik at vi får komme igang med ny pp fortest mulig.

Back
Topp